Archiwalne

Jabra planuje silny wzrost udziału w rynku w 2010 roku

14.06.2010


GN Netcom, wiodący producent zestawów słuchawkowych pod marką Jabra, przedstawił strategię biznesową na drugą połowę 2010 roku. Firma zmierza w kierunku intensywnego wzrostu dzięki partnerstwu strategicznemu z czołowymi przedstawicielami ze swojego segmentu, wykorzystaniu wzrostu w sektorze zestawów słuchawkowych i głośnomówiących oraz uproszczeniu modelu biznesowego. Dyrektor generalny GN Netcom, Mogens Elsberg, potwierdził jednocześnie, że głównym celem firmy pozostaje wprowadzanie na rynek najlepszych technologii pod marką Jabra, które ułatwiają komunikację.

W Polsce, w segmencie zestawów call center oraz biurowych, firma intensywnie rozwija program partnerski dla resellerów, pragnąc wspierać ich zarówno w fazie przedsprzedażowej, jak i posprzedażowej. GN Netcom rozszerza na gruncie lokalnym współpracę z kluczowymi partnerami takimi jak Alcatel-Lucent, Avaya, Cisco, HP, IBM, Microsoft, Polycom, Siemens. Ponadto firma intensywnie inwestuje w pracowników w Polsce.

„Prognozy przewidują, że bieżący rok będzie stabilny, ale jego wartość pozostanie niezmieniona. Aktywne działania, które podjęliśmy już w ubiegłym roku, aby zoptymalizować działalność GN Netcom, spowodowały, że jesteśmy przygotowani na rozwój i ożywienie gospodarcze” - powiedział Jiri Krejci, Dyrektor Regionalny segmentu CC&O na rynek Europy Wschodniej w GN Netcom.

Jabra rozwija partnerstwo strategiczne
Według aktualnych analiz, wartość rynku Unified Communications (UC) wynosi obecnie 302 miliony USD i ma zwiększyć się o 1400 procent w ciągu najbliższych pięciu lat, osiągając kwotę 4,2 miliarda USD. Aby wykorzystać rozwój rynku, Jabra podejmuje działania mające zapewnić jej miejsce w czołówce branży. Firma współpracuje z partnerami, aby zapewnić wszystkim produktom stosowne certyfikaty i zgodność z rozwiązaniami UC. Partnerstwo z takimi firmami jak Microsoft, Cisco czy Avaya otwiera nowe kanały dla sprzedaży produktów Jabra.

Jabra wykorzystuje wzrost w segmencie stereofonicznych zestawów słuchawkowych i zestawów głośnomówiących
Obecnie notuje się dynamiczny rozwój segmentu zestawów słuchawkowych Bluetooth stereo oraz zestawów głośnomówiących. Do wzrostu zapotrzebowania na produkty z tego ostatniego segmentu przyczynia się prawodawstwo wielu krajów zabraniające rozmów przez telefon komórkowy podczas prowadzenia samochodu. Firma jest już przygotowana do wykorzystania tego wzrostu.

„Konsekwentnie rozwijamy portfolio zestawów głośnomówiących i urządzeń stereo, odpowiadając na zapotrzebowanie rynku. Jednocześnie z roku na rok powiększamy udział w segmencie słuchawek bezprzewodowych mono, który ciągle stanowi największą część światowego rynku urządzeń Bluetooth” - powiedział Tomasz Pietruszka, Dyrektor Regionalny segmentu Mobile na rynki Europy Wschodniej i Rosji w GN Netcom.

Analitycy branżowi przewidują, że globalne przychody ze sprzedaży stereofonicznych zestawów słuchawkowych Bluetooth będą rosły w 2010 r. w tempie 5%, czyli wyższym od średniej. Sektor stereofonicznych zestawów słuchawkowych oraz zestawów głośnomówiących jest nadal w początkowej fazie rozwoju, co zapewnia firmie atrakcyjne perspektywy wzrostu.

Intensywny udział marki Jabra w rynku Unified Communications
Jabra uzyskała znaczny udział w rynku komunikacji zunifikowanej (UC) – jako pierwszy producent wprowadziła gamę komplementarnych rozwiązań, w tym serię Jabra GO™ 6400 i Jabra PRO™ 9400. Są to pierwsze bezprzewodowe zestawy słuchawkowe z intuicyjnymi ekranami dotykowymi, które łączą zalety softphone’u, telefonu stacjonarnego i komórkowego. Dzięki zaprezentowaniu tych produktów, Jabra wywarła istotny wpływ na rozwój sektora zestawów słuchawkowych i zestawów głośnomówiących.

Jabra upraszcza model biznesowy
W 2009 roku Jabra wprowadziła znaczące zmiany w modelu biznesowym obejmujące łańcuch dostaw oraz ofertę produktową. Jabra pracuje w modelu outsourcingowym, co sprawia, że zarówno firma, jak i jej partnerzy są dobrze przygotowani do zarządzania zapasami i produkcją. Ponadto Jabra współpracuje wyłącznie z dystrybutorami i sprzedawcami. Firma całkowicie przebudowała ofertę w sektorze produktów mobilnych i przeznaczonych do Call Center & Office (CC&O). Poczyniła jednocześnie inwestycje z myślą o wprowadzaniu na rynek nowych produktów, przy silnym wsparciu ze strony działów badań i rozwoju, sprzedaży oraz marketingu.

źródło: Jabra

News Dzień Bezpiecznego Internetu z Fundacją Orange

Dzień Bezpiecznego Internetu obchodzony jest z inicjatywy Unii Europejskiej od 2004 roku. W ostatnich latach obchody DBI stały się bardzo popularne nie tylko w Europie, ale i na całym świecie. Jest to jedna z największych światowych akcji na rzecz poprawy bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników internetu oraz promocji bezpiecznego korzystania z nowych technologii dostępnych w sieci. czytaj więcej

News Jak działa kryptowaluta Bitcoin?

Od momentu pojawienia się na rynku w 2009 roku, popularność bitcoina wciąż rośnie. Pomimo dostępności setek innych coinów, to właśnie waluta stworzona przez Satoshi Nakamoto ma największe szanse, by stać się oficjalnym środkiem płatniczym. Aby skutecznie i z zyskiem inwestować w bitcoina, należy poznać kilka podstawowych informacji dotyczących tego, czym jest, a także, w jaki sposób działa. czytaj więcej

News Jaki Xiaomi do 1000 zł wybrać?

Nie ma wątpliwości, ze telefony marki Xiaomi z roku na rok zyskują na popularności. Cechują się przede wszystkim funkcjonalnością, a do tego atrakcyjną i przystępną ceną. Jaki Xiaomi do 1000 złotych wybrać? czytaj więcej

News Live streaming w Twoim biznesie

Jak wyróżnić się w Internecie? Oto jest pytanie! Warto rozważyć w tej kwestii live streaming, który zyskuje na popularności. Liczby bowiem są imponujące. Trend, który podbija już USA (prognozy na 2021 rok przewidują wzrost rynku na około 70 mld dolarów), zaczyna coraz intensywniej wkraczać na nasz rynek. W 2019 roku padł rekord polskiego Youtube’a dotyczący relacji na żywo, którą w pewnym momencie oglądało ponad 200 000 osób! czytaj więcej