Juniper Networks publikuje wyniki badań stylu życia europejskich konsumentów szerokopasmowych
Firma Juniper Networks opublikowała wyniki badań stylu życia użytkowników łączności szerokopasmowej. Pokazują one, że europejscy dostawcy usług szerokopasmowych mają możliwości zwiększenia przychodów oferując konsumentom więcej personalizowanych wysokiej jakości usług rozwijanych w oparciu o pozyskiwane doświadczenia.
Aby zaspokoić rosnące oczekiwania klientów szerokopasmowych, operatorzy muszą lepiej wykorzystać inteligencję sieci lub ryzykować, że pozostaną w miejscu lub prześcignie ich konkurencja, bo nie będą w stanie skutecznie i ekonomicznie wykorzystać okazji stwarzanych przez lojalność klientów.
Badanie przeprowadzone w kwietniu 2008 roku wśród 5000 użytkowników szerokopasmowego Internetu we Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii wykazały, że 39,3 procent respondentów posługuje się co najmniej pięcioma tożsamościami przy korzystaniu z różnych usług w sieci, do każdej używając innego hasła. Ponadto 79,9 procent przyznaje, że z ich łącza szerokopasmowego korzysta regularnie co najmniej dwóch użytkowników, co sugeruje, że każde łącze szerokopasmowe obsługuje wiele tożsamości i usług.
„Wyniki badania pokazują, że usługodawcy muszą wykorzystać inteligencję drzemiącą w wysokowydajnej infrastrukturze by oferować poszczególnym użytkownikom indywidualne profile dotyczące pasma i wydajności, pobierając wyższe opłaty za główne usługi, a mniejsze za usługi przy których jakość lub opóźnienia nie są krytyczne” – powiedział Paul Gainham, dyrektor marketingu operatorskiego na region EMEA w Juniper Networks. „Powiązania pomiędzy siecią, treścią, usługami i użytkownikiem należy zmienić tak, żeby umożliwiały usługodawcom zwiększenie wartości ich oferty poprzez kontrolę jakości i priorytetyzację. Może to doprowadzić do korzystniejszego podziału dochodów pomiędzy dostawcami usług i dostawcami treści, a także większego zadowolenia klientów, którzy są gotowi zapłacić więcej za usługi klasy premium, a oszczędzić na mniej wymagających.”
W miarę, jak spadają przychody z ruchu głosowego, a podstawowa łączność szerokopasmowa staje się coraz powszechniejsza, usługodawcy stają przed coraz większą koniecznością znalezienia nowych źródeł przychodów. Są też naciskani o dostosowanie się do obecności dostawców treści, którzy oferują interesujące ludzi treści wymagające coraz większego pasma w sieciach dostawców łączności. Aby utrzymać masowy dostęp do tych treści, usługodawcy inwestują w zwiększanie pasma sieci, często bez udziału w przychodach z treści.
Badanie zlecone przez Juniper Networks wskazują również na to, że konsumenci coraz częściej wybierają Internet jako drogę dostępu do stale się poszerzającej palety rozrywki, informacji i łączności w zakresie przekraczającym zwykłą pocztę elektroniczną, odchodząc od bardziej tradycyjnych kanałów. To dodatkowo podkreśla okazje do wykorzystania przez operatorów ich sieci do zwiększania przychodów, ponieważ jakość usług niezbędna do wyróżnienia się na rynku i zyskania lojalności klientów silnie zależy od wysokowydajnej infrastruktury, przez którą są świadczone.
24,8 procent ankietowanych stwierdziło, że portale społecznościowe to istotny kanał utrzymania kontaktów ze znajomymi i rodziną, a 37,5 procent uważa, że w przyszłości takie usługi będą dla nich coraz ważniejsze. Z drugiej strony tradycyjne kanały łączności są postrzegane jako coraz bardziej tracące na znaczeniu - 41,7 procent respondentów powiedziało, że ich domowy telefon stacjonarny w miarę upływu czasu będzie dla nich miał coraz mniejsze znaczenie jako środek łączności. 61,3 procent osób stwierdziło, że telewizja on-line (czyli IPTV) z czasem będzie coraz ważniejszym elementem ich życia, zaś 35,6 procent – że klasyczna telewizja rozsiewcza będzie z czasem traciła na znaczeniu.
„Zależnie od usługi, z której korzystają, użytkownicy mają różne wymagania odnośnie szybkości, niezawodności i bezpieczeństwa. Na przykład żeby oglądanie IPTV miało sens, musi ona mieć jednostajnie szybkie połączenie, podczas gdy przy zakupach przez Internet oczekujemy bezpieczeństwa i niezawodności” – powiedział Paul Gainham. „W Juniper uważamy, że usługodawcy mogą utrzymać lojalność i zwiększyć przychody zapewniając nie tylko podstawową łączność, ale tworząc wysokowydajną infrastrukturę sieciową, która zapewni stosowną jakość poszczególnych usług bez żadnych kompromisów.”
źródło: Juniper Networks
News Pendrive z logo firmy - jak dopasować pojemność, design i funkcje do potrzeb odbiorców
Technologia pędzi do przodu, wymuszając na firmach ciągłe poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań, także w obszarze gadżetów reklamowych. czytaj więcejNews Czy warto ubezpieczyć telefon?
Dla wielu z nas telefon komórkowy stał się przedmiotem, bez którego nie wyobrażamy sobie codziennego funkcjonowania. Służy nie tylko do komunikacji, ale jest także centrum zarządzania naszym życiem prywatnym i zawodowym. W związku z tym, pojawia się pytanie o zabezpieczenie tego cennego urządzenia. Czy warto ubezpieczyć telefon?
czytaj więcej