Motive, spółka należąca do grupy Alcatel-Lucent, lider w dziedzinie oprogramowania do zarządzania usługami szerokopasmowymi i mobilnymi powszechnego użytku, poinformowała, że wg stanu na koniec tego roku, jej produkt Home Device Manager (HDM) zarządza już ponad 50 mln urządzeń. Zaledwie 24 miesiące temu liczba ta wynosiła 10 mln. W tym samym okresie firma zyskała 25 nowych klientów, co oznacza, że HDM został już wdrożony przez ponad 85 usługodawców na całym świecie.
Motive HDM oferuje rozbudowane funkcje zarządzania, serwisowania i pomocy technicznej za pomocą jednej platformy. Umożliwia usługodawcom konfigurowanie i modernizowanie szerokiej gamy urządzeń instalowanych u klienta (CPE), w tym bram, przystawek do telewizji interaktywnej, adapterów VoIP, femtokomórkowych (ang. femtocell) punktów dostępowych i innych domowych urządzeń sieciowych, a także zarządzanie tymi urządzeniami — wszystko przy użyciu jednolitego interfejsu niezależnego od urządzenia. Upraszcza to zarządzanie oraz przynosi usługodawcom oszczędności na serwisie i pomocy technicznej bez pogorszenia jakości usług postrzeganej przez użytkownika — jakość ta może nawet być lepsza dzięki wyeliminowaniu przerw w usługach i zgłoszeń do serwisu. Jeden z usługodawców o zasięgu krajowym w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki uzyskał w wyniku zastosowania Motive HDM oszczędności rzędu 10 mln USD dzięki zmniejszeniu liczby zgłoszeń do serwisu i kosztów pomocy technicznej.
Czołowa rola odgrywana przez Motive w organizacjach mających duży wpływ na branżę, takich jak Broadband Forum i Home Gateway Initiative, ułatwia firmie podjęcie ścisłej współpracy partnerskiej z ponad 90 czołowymi producentami CPE i chipsetów. Ponadto wprowadzony przez Motive program weryfikacji zgodności operacyjnej MotiveSmart™, bazujący na doświadczeniach z takiej współpracy, daje usługodawcom gwarancję, że nowo wdrażane funkcje urządzeń będą działać poprawnie, a równocześnie rozszerza możliwości wyboru spośród dostawców. Wzrost liczby urządzeń podlegających aktywnemu zarządzaniu potwierdza słuszność strategii Motive, polegającej na niezależności od producentów CPE.
Wyjątkowe podejście do zarządzania urządzeniami domowymi stosowane przez Motive zmniejsza komplikacje i ryzyko związane z wdrażaniem urządzeń i usług szerokopasmowych następnej generacji oraz zarządzaniem nimi. Ułatwia to usługodawcom przechodzenie na sieci jutra — bardziej inteligentne, oparte na IP i konwergentne, zgodnie z propagowanym przez Alcatela-Lucenta modelem High Leverage Network. Dzięki uproszczeniu zarządzania urządzeniami Motive HDM umożliwia szybsze wprowadzanie takich usług jak szybki dostęp do Internetu, telewizja interaktywna czy telefonia VoIP. Ponadto dzięki minimalizacji przerw w dostawie usług i problemów technicznych z nowym sprzętem i usługami zwiększa się zaufanie użytkowników do nowych usług.
Dzięki HDM, usługodawcy będą mogli skuteczniej dostarczać swoje usługi do urządzeń domowych oraz wyróżnić się na tle innych przez wprowadzanie nowych funkcji podnoszących jakość usługi odbieraną przez użytkowników, a także będą mogli łatwiej przejść na w pełni konwergentną sieć High Leverage Network.
„Przekroczenie granicy 50 mln urządzeń, co jest pierwszym takim osiągnięciem w tej branży, potwierdza potencjał produktu Motive HDM oraz siłę naszych relacji z klientami” — powiedział David Stevenson, wiceprezes i dyrektor działu produktów Motive. „Dzięki naszej pomocy usługodawcy mogą skuteczniej dostarczać swoje usługi do urządzeń domowych, a także wyróżnić się na tle innych przez wprowadzanie nowych funkcji zwiększających jakość usługi odbieraną przez użytkowników”.
źródło: Alcatel-Lucent