Archiwalne

Kara dla TP S.A. za brak zapowiedzi

27.07.2006



Telekomunikacja Polska ma zapłacić 1 mln zł kary za brak informacji o cenie połączenia z numerami o podwyższonej opłacie.

Dostawca usługi o podwyższonej opłacie powinien zapewnić, aby użytkownik końcowy w stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej był każdorazowo informowany przed rozpoczęciem naliczania opłat, o cenie jednostki rozliczeniowej połączenia do numeru danej usługi. Bezpłatna informacja o jednostce rozliczeniowej powinna być wdrożona z dniem wejścia w życie Prawa telekomunikacyjnego, czyli od 3 września 2004 r.

Pomimo obowiązywania ustawy Telekomunikacja Polska S.A. (TP) przez prawie dwa lata nie wdrożyła bezpłatnych informacji o koszcie połączenia na numery o podwyższonej opłacie dla wszystkich taryf dla usług 0-300/0-400/0-700/0-701.

Na podstawie wyników przeprowadzonej kontroli Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej stwierdził, że TP naruszyła obowiązki wynikające z Prawa telekomunikacyjnego w następującym zakresie:

  • na dzień 19 grudnia 2005 r. użytkownicy końcowi usług 0-300, 0-700, 0-701 otrzymywali bezpłatną informację jedynie o jednostce rozliczeniowej na taryfach T8 i T9, w pozostałych taryfach brak było zapowiedzi (bezpłatnej informacji o jednostce rozliczeniowej);
  • zapowiedzi w zakresie numeracji 0-300-7xx-xxx, 0-700-7xx-xxx, 0-701-7xx-xxx  realizowane były od dnia 16 stycznia 2006 r.;
  • realizacja zapowiedzi w zakresach numeracji 0-300-(1¸6)xx-xxx, 0-700-(1¸6)xx-xxx, 0-701-(1¸6)xx-xxx oraz 0-400-xxx-xxx nastąpiła dopiero 26 maja 2006 r.;
  • opóźnienie TP we wdrożeniu ustawowego obowiązku wyniosło więc 20 miesięcy.

Tylko w tym roku Prezes UKE otrzymał około 200 skarg użytkowników w związku z brakiem zapowiedzi słownej o kosztach połączenia z numerami o podwyższonej płatności. Wartym podkreślenia jest fakt, że Prezes UKE nie zgodził się na przesunięcie terminu uruchomienia  zapowiedzi do dnia 31 maja 2006 r., o co wnioskowała TP.

Przy ustalaniu wysokości kary Prezes UKE wziął pod uwagę dotychczasową działalność Spółki oraz fakt, że TP była już karana:

  • decyzją z 17 września 2002 r - kara 1 mln zł za niewykonanie decyzji Prezesa URTiP z dnia 15 lutego 2002 r. zmieniającej zasady współpracy pomiędzy Netią Telekom Lublin S.A. a TP;
  • decyzją z 7 listopada 2005 r. - kara 10 mln zł za niewykonanie decyzji Prezesa URTiP z dnia 30 czerwca 2003 r. o połączeniu sieci TP i TeleNet - Mielec Sp. z o.o.

Prezes UKE w decyzji z 27 lipca 2006 r. ustalił wysokość kary na kwotę 1 mln zł, co stanowi mniej niż jedną setną kary, jaka mogłaby zostać wymierzona w granicach do 3% przychodu TP za ubiegły rok. W tym wypadku na wymiar kary wpływ miał fakt wprowadzenia od 26 maja 2006 r. zapowiedzi we wszystkich taryfach. Jednakże obowiązek ustawowy został wcześniej naruszony, a opóźnione działania TP pozbawiły użytkowników informacji, które powinny im zostać zapewnione. Przedmiotowa kara ma na celu doprowadzenie do sytuacji, w której przepisy Prawa telekomunikacyjnego będą przez TP przestrzegane.

Od decyzji Prezesa UKE w sprawie nałożenia kary przysługuje TP prawo odwołania się do Sądu Okręgowego w Warszawie - sądu ochrony konkurencji i konsumentów.

Źródło: Urząd Komunikacji Elektronicznej

Wiadomości firmowe Motywacja pracowników, pozyskiwanie specjalistów - Zwiększanie sukcesu firmy dzięki większej przejrzystości

Sindelfingen, 21 listopada 2024 – Każdy chce korzystać z przejrzystej komunikacji: Zarówno kadra zarządzająca, jak i pracownicy oczekują jasnej, zrozumiałej komunikacji, ponieważ przejrzystość to nie tylko ideał, ale i istotny czynnik sukcesu. W swoim nowym raporcie firma innovaphone AG specjalizująca się w komunikacji, pokazuje, w jaki sposób odpowiednie strategie przejrzystości mogą nie tylko zwiększyć sukces przedsiębiorstwa, ale także podnieść jego atrakcyjność jako pracodawcy. czytaj więcej

News Nowe Technologie w Logistyce i Przemyśle w 2024 - Od AI po Elektryfikację - artykuł ekspercki Blulog

Przedstawiamy artykuł ekspercki, który analizuje pięć kluczowych trendów technologicznych, które już teraz kształtują sektor logistyczny i przemysłowy, oraz przewiduje, jakie zmiany mogą nastąpić w 2025 roku. czytaj więcej

News 3S Data Center S.A. z tytułem Najbardziej aktywnego Partnera roku w ramach programu Veeam Cloud & Service Provider

Firma 3S Data Center S.A., należąca do Grupy 3S, właściciel kilku nowoczesnych ośrodków centrum danych w Polsce, a także dostawca kompleksowych rozwiązań chmurowych dla biznesu, znanych na rynku pod wspólną marką Cloud2B, została uznana za Najbardziej aktywnego Partnera roku 2018 w ramach programu Veeam Cloud & Service Provider przez firmę Veeam® Software, lidera rozwiązań do tworzenia kopii zapasowych, które umożliwiają inteligentne zarządzanie danymi (Intelligent Data Management™). czytaj więcej