Archiwalne

Komisja przyjęła analizę rynku

 12007-05-15

Komisja Europejska zaaprobowała zmodyfikowaną przez UKE analizę rynku detalicznego dostępu do stacjonarnej sieci telefonicznej TP.

14 maja 2007 r. Komisja Europejska podjęła decyzję aprobującą poprawioną propozycję Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, dotyczącą rynku dostępu do stacjonarnych usług telefonicznych w sieci Telekomunikacji Polskiej S.A. (rynek 1). Dnia 13 marca 2007 r. Komisja oznajmiła polskiemu regulatorowi, iż usługi dostępu szerokopasmowego nie powinny być włączone do definicji tego rynku.

Komisja zasugerowała także regulatorowi, aby ten niezwłocznie wymusił regulację na poziomie hurtowym w celu poprawienia konkurencji na polskim rynku usług szerokopasmowych. Zmodyfikowana definicja wyłącza teraz wszystkie detaliczne usługi szerokopasmowe.

"Z satysfakcją przyjmuję decyzję polskiego regulatora o nałożeniu środków zaradczych na poziomie hurtowym. Będzie to znaczący wkład w rozwój konkurencji na polskim rynku szerokopasmowym i przyspieszy rozwój podstawowej infrastruktury społeczeństwa informacyjnego" - powiedziała Viviane Reding, Komisarz Unii Europejskiej ds. telekomunikacji. "Ponownie potwierdzam otwartość Komisji do tego, aby pomóc UKE w ustaleniu najwłaściwszego sposobu uregulowania tego ważnego sektora dla dobra konsumentów ".

Notyfkacja UKE wiąże się z decyzją Komisji z dnia 10 stycznia 2007 r. wzywającą Prezesa UKE do wycofania wcześniej notyfikowanego projektu decyzji w sprawie rynków przyłączenia do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej. Podstawą decyzji było to, iż dowody przedstawione przez Prezesa UKE nie uzasadniały włączenia do rynku produktowego detalicznego dostępu szerokopasmowego.

W skorygowanej analizie, UKE nadal częściowo włączał detaliczny dostęp szerokopasmowy do rynku. W wyniku tego, Komisja, w swoim liście z 13 marca 2007 r., otwierającym II fazę postępowania, poddała pod poważną wątpliwość kwestię tego, czy UKE zdefiniował rynek właściwy odpowiednio do uwarunkowań krajowych, w zgodzie z zasadami prawa konkurencji. W szczególności UKE nie przedstawił dostatecznych dowodów na włączenie jakichkolwiek usług detalicznego dostępu szerokopasmowego w ramach rynku wąskopasmowego dostępu do telefonii stacjonarnej.

Komisja potwierdza zaniepokojenie UKE możliwymi antykonkurencyjnymi zachowaniami na detalicznym rynku usług szerokopasmowych i wezwała UKE do niezwłocznego wymuszenia obowiązków na hurtowym rynku szerokopasmowego dostępu, co także ma wpływ na ceny detaliczne.

Podczas II fazy postępowania, zgodnie z regułami prawa europejskiego dotyczącego telekomów, Europejska Grupa Regulatorów (ERG), która składa się z szefów krajowych organów regulacyjnych ds. telekomów, wsparła analizę Komisji swoją opinią. "Z satysfakcją przyjmuję, że w tej ważnej sprawie Komisja mogła polegać na kompetentnej radzie, udzielonej Komisji przez krajowych regulatorów zrzeszonych w Europejskiej Grupie Regulatorów", powiedziała Viviane Reding, Komisarz Unii Europejskiej ds. telekomunikacji.

źródło: UKE

News Czym zajmuje się agencja e commerce?

E-commerce, znany również jako handel elektroniczny, to proces kupowania i sprzedawania towarów lub usług przez internet. W jego ramach realizowane są także operacje związane z przesyłaniem pieniędzy i danych niezbędnych do wykonania transakcji. Współcześnie e-commerce obejmuje szeroki zakres działalności handlowej i może przybierać różne formy. czytaj więcej

News Małopolska - na tych stanowiskach wciąż brakuje specjalistów!

Województwo małopolskie to niezwykle dobrze prezentuje się na tle polskiej skali bezrobocia. To szybko prosperujące miejsce z możliwościami zawodowymi dla specjalistów w przeróżnych branżach. Zobacz, jacy pracownicy najłatwiej znajdą zatrudnienie w Małopolsce. czytaj więcej

News Marketing zróżnicowany od podstaw - czym jest i jak go zaplanować?

Przemyślana strategia marketingu zróżnicowanego cieszy się dużym zainteresowaniem przedsiębiorców, którzy chcieliby w skuteczny sposób dotrzeć do różnych grup klientów i tym samym zwiększyć sprzedaż swoich produktów lub usług. W uproszczeniu polega ona na dostosowaniu produktów i komunikacji do specyficznych potrzeb różnych grup klientów, na przykład firma kosmetyczna może proponować krem nawilżający do cery młodej, dojrzałej czy skłonnej do przetłuszczania się. Z tego powodu często można spotkać się z określeniem, że marketing zróżnicowany uwzględnia podział rynku na segmenty, które pozwalają na tworzenie bardziej spersonalizowanych ofert. Warto dowiedzieć się, jakie są najważniejsze zalety takiej strategii i zdecydować, czy okaże się ona godnym uwagi rozwiązaniem dla danego przedsiębiorstwa. czytaj więcej

News Dlaczego warto współpracować z agencją interaktywną?

Od jakiegoś czasu zastanawiasz się, w jaki sposób poprawić rozpoznawalność swojego przedsiębiorstwa? A może chcesz rozwinąć skrzydła i wdrożyć w życie nowy projekt w postaci sklepu internetowego? W takim razie potrzebujesz pomocy profesjonalnej agencji interaktywnej, która zajmie się zarówno marketingiem, jak i typowo technicznymi kwestiami związanymi np. z projektowaniem stron www. Przekonaj się, dlaczego współpraca z agencją interaktywną to dobra droga do rozwoju własnego biznesu! czytaj więcej