Komputronik Biznes wspiera dynamiczny rozwój KCR. Wdrożenie Microsoft Office 365 E4
Wdrożenie Microsoft Office 365 E4 to kolejny etap współpracy Komputronik Biznes oraz KCR S.A., firmy prowadzącej badania kliniczne oraz świadczącej usługi consultingowe dla branży farmaceutycznej, biotechnologicznej i medycznej w Europie i USA. Rozwiązanie zaproponowane przez poznańskiego integratora rozwiązań na rynku IT pozwoli na zwiększenie skuteczności oraz obniżenie kosztów działania tego międzynarodowego przedsiębiorstwa.
- Komputronik Biznes ma w swojej ofercie oprogramowanie, usługi oraz pełne spektrum rozwiązań sprzętowych dla wielu branż, w tym także badań klinicznych. Ten sektor rozwija się bardzo dynamicznie i w coraz większym stopniu opiera się na wprowadzaniu nowoczesnych technik informatycznych – mówi Marcin Babiak, Prezes Zarządu Komputronik Biznes.
Biorąc pod uwagę powyższe czynniki, integrator zarekomendował KCR wdrożenie Microsoft Office 365 E4, które jako innowacyjne rozwiązanie wspiera dynamiczny rozwój firmy, usprawniając jednocześnie działanie całej infrastruktury.
- Zawsze poszukujemy takich rozwiązań IT, które pozwolą nam na udoskonalenie działania naszych serwisów i w perspektywie kilku lat nie będą generować kolejnych kosztów – mówi Marcin Ręczkowski, IT Manager, KCR. Cały czas rozwijamy swoje usługi, zatem bardzo istotna jest dla nas możliwość zwiększania liczby użytkowników w sieci bez konieczności rozbudowy infrastruktury. To właśnie zapewnia Office 365 E4. Co więcej, dzięki temu wdrożeniu mamy zapewnioną ciągłość pracy na poziomie 99,9% i nie musimy już martwić się o zaniki prądu czy awarie sprzętowe serwerów – dodaje.
Z punktu widzenia firmy, która działa w około 20 krajach zatrudniając kilkaset osób, bardzo istotne jest ujednolicenie środowiska pracy dla wszystkich zatrudnionych oraz łatwość integracji z innymi rozwiązaniami. SharePoint, OneDrive ułatwiają proces współdzielenia plików, natomiast komunikator Lync znacznie usprawnia komunikację między pracownikami z różnych oddziałów firmy. To z kolei przekłada się w wielu przypadkach na przyspieszenie procesów decyzyjnych.
- Pracownicy KCR mają teraz możliwość łatwego organizowania zarówno wideo-, jak i telekonferencji z klientami, a także pomiędzy oddziałami firmy. Dzięki Office 365 E4 użytkownicy mają do dyspozycji platformę internetową, w ramach której w jednym miejscu zebrane są wszystkie usługi, co jest szczególnie istotne z punktu widzenia pracowników mobilnych – podkreśla Marcin Ręczkowski.
Rozwiązanie Microsoft Office 365 E4 likwiduje również problem alokacji skrzynek w bazach Exchange, natomiast Forefront Online Protection for Exchange skutecznie chroni użytkowników przed wirusami i spamem, jak również przed atakami związanymi z phishingiem. Backupy danych wykonywane są w trybie online i przechowywane w kilku centrach danych w różnych krajach.
- Rozwiązania informatyczne takie jak Office 365 E4 zwiększają efektywność pracy, a co za tym idzie pozwalają pozyskiwać większą liczbę klientów. Dlatego też to wdrożenie uznajemy za sukces i kolejny etap udanej współpracy z firmą KCR S.A. – podsumowuje Marcin Babiak.
źródło: Komputronik Biznes