Archiwalne

Konkurs 'Ułóż zasadę Mojej Pierwszej Komórki' rozstrzygnięty

05.02.2009

„Twoja komórka, to Twoja rozmowa, nie wszyscy wokół muszą ją słyszeć” – to zwycięskie hasło w konkursie zorganizowanym przez firmę CenterNet, w ramach prospołecznej akcji Moja Pierwsza Komórka.

Celem konkursu było zachęcenie najmłodszych użytkowników do zapoznania się i propagowania zasad bezpiecznego oraz racjonalnego korzystania z telefonów komórkowych. Zadaniem uczestników było stworzenie nowej, własnej zasady. Nowa propozycja miała dotyczyć problemu, który nie został jeszcze poruszony w dotychczasowych regułach Mojej Pierwszej Komórki. Przypomnijmy jak one brzmią:

1. Dzwoń i trzymaj telefon w bezpiecznym miejscu.
2. Numer 112 może komuś uratować życie, używaj tylko w uzasadnionych sytuacjach.
3. Są miejsca gdzie na telefon nie ma miejsca.
4. Nie wygaduj się do zera.
5. Zanim coś wciśniesz sprawdź co wciskasz.
6. Telefon to nie kumpel. Przyjaźnij się z ludźmi.
7. Nie odpisuj nieznajomym.

Na konkurs nadesłano ponad 1000 zgłoszeń. Dotyczyły one przeróżnych aspektów korzystania z telefonu komórkowego. Najwięcej propozycji, bo aż 44 proc. to zasady związane z bezpieczeństwem. 29 proc. uczestników w swoich propozycjach zwracało uwagę na savoir-vivre korzystania z komórki, natomiast pozostałe hasła dotyczyły aspektu dbania o telefon i baterię.

Stosunkowo niewiele propozycji, bo tylko 3%, miało związek z obawami przed wysokimi kosztami. Może to świadczyć o tym, że nawet najmłodsi użytkownicy telefonów mają coraz większą świadomość w zakresie gospodarowania pieniędzmi na koncie.

- Cieszymy się, że tak wielu uczestników podzieliło się z nami swoimi zasadami i opiniami na temat używania telefonów komórkowych. Niektóre z nich były bardzo zaskakujące. Najbardziej ujęły nas te zaczerpnięte z konkretnych zdarzeń i doświadczeń – mówi Dorota Fronczek, przedstawiciel firmy CenterNet S.A., organizatora akcji Moja Pierwsza Komórka.

- Szczytem "głupoty" jest dla nas sytuacja, kiedy ktoś jadąc autobusem czy tramwajem rozmawia z kimś tak głośno jakby zapomniał, że mówi do telefonu, a nie bezpośrednio do osoby, znajdującej się parę kilometrów od niego – mówi Alicja Świgoń z Krakowa, mama autora zwycięskiej nagrody.

Wyróżnionych zostało również 5 dodatkowych propozycji:

1. „UWAGA GROZI WYPADKIEM!!! Przechodząc przez drogę skoncentruj się na niej, a nie na rozmowie przez telefon
2. „Sam decyduj komu dasz swój numer” lub „Twój Numer telefonu nie jest dla wszystkich”
3. „Nie nagrywaj nikogo kto o tym nie wie, lepiej filmuj krajobrazy”
4. „Nie upubliczniaj swojego numeru”
5. „Nigdy nie dawaj swojego telefonu komuś nawet kogo znasz (oprócz mamy i taty)”

Akcja „Moja Pierwsza Komórka” trwa od września 2008 r. Jej celem jest rozpropagowanie zasad bezpiecznego i racjonalnego korzystania z telefonu komórkowego przez dzieci. Organizatorem jest CenterNet S.A. nowy operator telefonii mobilnej w Polsce.

źródło: CenterNet

News Polskie polubienia fanpage - klucz do sukcesu w social media

Facebook wciąż pozostaje jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych. Dla wielu firm, influencerów i marek jest to nie tylko miejsce promocji, ale także narzędzie budowania relacji z klientami. Polskie polubienia fanpage mają szczególne znaczenie, zwłaszcza dla tych, którzy działają na rodzimym rynku. Dlaczego? Przyciągają lokalnych odbiorców, zwiększają zasięg organiczny i budują wiarygodność. W tym artykule dowiesz się, jakie korzyści przynoszą polskie polubienia, jakie problemy mogą wystąpić przy ich zdobywaniu oraz jak skutecznie je pozyskiwać. czytaj więcej

News iPhone nie reaguje na dotyk? Sprawdź, jak rozwiązać problem

Ekran dotykowy to jeden z najważniejszych elementów każdego telefonu, w tym oczywiście iPhone’a. To właśnie ekran umożliwia sprawne korzystanie z urządzenia, nawigację po systemie oraz obsługę aplikacji. Niestety, zdarza się, że ekran przestaje reagować na dotyk. Przyczyny tego problemu mogą być różne – od drobnych błędów systemowych po poważniejsze uszkodzenia sprzętowe. Jak rozwiązać problem w sytuacji, gdy iPhone nie reaguje na dotyk? Co zrobić? Sprawdź koniecznie nasze wskazówki. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Jak podnieść poziom cyberbezpieczeństwa w sektorze finansowym?

Sektor finansowy stoi przed nowymi wyzwaniami w obliczu dynamicznego rozwoju technologii. Generatywna AI, automatyzacja, zarządzanie danymi i finanse zintegrowane kształtują branżę, jednocześnie zwiększając trudności w ochronie danych, prywatności oraz zarządzaniu tożsamościami cyfrowymi. Coraz większe wykorzystanie chmury i rosnąca ilość danych dodatkowo zwiększają powierzchnię ataków, wymagając lepszych strategii reagowania na incydenty. czytaj więcej