Archiwalne

M-commerce: 94-procentowy wzrost dochodów z transakcji mobilnych w Polsce – raport

16.07.2014

Polska zajmuje obecnie 3. miejsce w Europie pod względem wzrostu wielkości dochodów z handlu mobilnego. Według najnowszego badania „zanox Mobile Performance Barometer 2014”, wyprzedzamy takie kraje, jak Niemcy, Francja, Hiszpania czy Włochy. Tylko w ciągu ostatniego roku liczba transakcji mobilnych w samej Europie wzrosła o 64 proc.

Najnowsze badanie zanox potwierdza tezę, że rewolucja mobilna nabiera coraz większego tempa. W ciągu zaledwie jednego roku średnia wartość dochodów z transakcji mobilnych przeprowadzonych na terenie Europy wzrosła aż o 95 proc. Największy wpływ na tę zmianę miał sektor turystyczny, który jest obecnie najważniejszą gałęzią handlu mobilnego ze średniorocznym wzrostem dochodów na poziomie 185 proc. – Co ciekawe, najlepiej pod tym względem radzi sobie Polska, w której dochody z tego typu transakcji wzrosły aż o 1000 proc. Wpływ na to miało przede wszystkim upowszechnienie takich urządzeń, jak smartfony czy tablety. Nie bez znaczenia jest też wzrost zainteresowana firm nowymi formami reklamowymi takimi, jak np. reklama efektywnościowa, która przyczynia się do zwiększenia sprzedaży w tym kanale – mówi Tomasz Karolak, Country Manager w zanox Polska. Badanie zwraca również uwagę na inne sektory, które po turystyce, najlepiej radzą sobie w handlu mobilnym. Są to finanse, ze wzrostem na poziomie 185 proc, branża telekomunikacyjna –114 proc. oraz handel detaliczny – 81 proc.

Duży potencjał rozwojowy
Polska jako jeden z najlepiej rozwijających się krajów byłego bloku wschodniego, adaptuje nowe trendy z pewnym opóźnieniem. Jednak to ona jest obecnie jednym z najważniejszych rynków dla sektora mobilnego, szczególnie m-commerce, czego dowodzą wyniki badania „zanox Mobile Performance Barometer”. Nasz kraj jest też atrakcyjnym miejscem do inwestowania dla firm i koncernów z Europy Zachodniej. – Polska to przede wszystkim idealnie miejsce do tworzenia centrów zarządzania i ekspansji na inne kraje Europy Centralnej i Wschodniej. W naszym przypadku, ulokowanie biura w Warszawie pozwoliło na sprawne koordynowanie działań w tym regionie. Dzięki temu, w ciągu ostatnich kilku lat znacznie zwiększyliśmy zatrudnienie w polskim oddziale. Niedawno otworzyliśmy również nowe, większe biuro – mówi Tomasz Karolak z zanox.

W ciągu ostatnich kilku lat technologie mobilne zmieniły sposób, w jaki konsumenci kupują w sieci. Efektem tego jest dynamiczny rozwój reklamy internetowej tworzonej na potrzeby smartfonów i tabletów oraz firm z sektora e-commerce. Obecnie to Polska jest jednym z najważniejszych ośrodków, w którym trend ten rozwija się najszybciej.

źródło: Zanox

News Konkurs "Łap wakacje marzeń z T-Mobile"

Chcesz wygrać voucher o wartości 15 000 zł? Weź udział w konkursie "Łap wakacje marzeń z T-Mobile". czytaj więcej

News Konica Minolta rozszerza zakres usług IT

Konica Minolta przejęła firmę Grupo Meridian, aby rozszerzyć zakres oferowanych usług IT w dziedzinie bezpieczeństwa, komunikacji, rozwoju oprogramowania oraz doradztwa technologicznego. czytaj więcej

News Wtorek to najpopularniejszy dzień na zakupy online

Polscy internauci częściej klikają w reklamy online i dokonują zakupów w internecie w dni powszednie, niż w weekendy – najchętniej we wtorki po godzinie 20.00. Jak pokazują analizy danych kampanii prowadzonych przez firmę RTB House na ponad 40 rynkach, podobne zachowania zakupowe charakteryzują internautów za granicą, gdzie najwięcej konwersji notuje się we wtorki i środy, a najmniej w soboty. Szczególnie dużym zainteresowaniem użytkowników cieszą się kreacje wyświetlane w godzinach wieczornych. czytaj więcej

News Raport Veeam: deficyt dostępności hamuje cyfrową transformację i kosztuje przedsiębiorstwa średnio 21,8 mln dolarów rocznie

• 82 proc. przedsiębiorstw zmaga się z tak zwanym „deficytem dostępności”, czyli różnicą między potrzebami użytkowników a możliwościami ich zaspokojenia przez dział IT
• Nieplanowane przestoje w obszarze IT kosztują przedsiębiorstwo średnio 21,8 mln dol. rocznie, co oznacza wzrost o 36 proc. w porównaniu z wynikami ubiegłorocznego raportu
• 66 proc. przedsiębiorstw przyznaje, że nieplanowane przestoje opóźniają inicjatywy cyfrowej transformacji czytaj więcej