Według najnowszych ocen Juniper Research globalne wydatki na reklamę przez telefony komórkowe w bieżącym roku przekroczą kwotę 1 mld USD, sięgając do końca roku 1,3 mld, z czego już 414 mln ma zostać wydane w Chinach i pozostałych krajach azjatyckich.
Spośród tych 1,3 mld USD już 335 mln USD mają stanowić wydatki na reklamę w telewizji mobilnej. Nadal podstawowym nośnikiem reklamowym w telefonii komórkowej pozostają SMSy – w br. odebrać je ma niemal 1,5 mld użytkowników. W bieżącym roku po raz pierwszy ma zostać komercyjnie wykorzystana technologia wyświetlania reklam w trybie „idle screen”, przy czym z wyświetlaniem reklam na pustym ekranie duże nadzieje wiążą specjaliści od mobilnej reklamy.
Według analiz M:Metrics 36% europejskich użytkowników telefonów komórkowych z grupy wiekowej 18-34 oglądało multimedia na swoich telefonach w lutym br. Drugą w kolejności grupą wiekową konsumentów mediów mobilnych jest grupa między 13 a 17 rokiem życia (28%). Mężczyźni z grupy wiekowej 18-34 najchętniej reagują na reklamę SMSową (9% przy średniej dla całego rynku rzędu 4%).
Najbardziej podatni na taką reklamę są młodzi Anglicy – aż 33% oglądających media mobilne przyznało, że poszukiwało reklamowanych produktów (w przypadku Internautów było to 28%). Uwaga tej części populacji przesuwa się w stronę mediów mobilnych – W Wielkiej Brytanii grupa wiekowa 18-34 to 56% oglądających takie media, natomiast grupa ta ma dużo niższy udział wśród widzów telewizji – stanowiąc tylko 29%. Brytyjczycy są najliczniejszą i najczęstszą populacją widzów mobilnych mediów w Europie (28,6% użytkowników telefonów mobilnych), w Niemczech i we Francji ogląda je 18,4-18,5% użytkowników komórek.
źródło: Audytel