Archiwalne

Mobilna reklama

12.05.2008

Według najnowszych ocen Juniper Research globalne wydatki na reklamę przez telefony komórkowe w bieżącym roku przekroczą kwotę 1 mld USD, sięgając do końca roku 1,3 mld, z czego już 414 mln ma zostać wydane w Chinach i pozostałych krajach azjatyckich.

Spośród tych 1,3 mld USD już 335 mln USD mają stanowić wydatki na reklamę w telewizji mobilnej. Nadal podstawowym nośnikiem reklamowym w telefonii komórkowej pozostają SMSy – w br. odebrać je ma niemal 1,5 mld użytkowników. W bieżącym roku po raz pierwszy ma zostać komercyjnie wykorzystana technologia wyświetlania reklam w trybie „idle screen”, przy czym z wyświetlaniem reklam na pustym ekranie duże nadzieje wiążą specjaliści od mobilnej reklamy.

Według analiz M:Metrics 36% europejskich użytkowników telefonów komórkowych z grupy wiekowej 18-34 oglądało multimedia na swoich telefonach w lutym br. Drugą w kolejności grupą wiekową konsumentów mediów mobilnych jest grupa między 13 a 17 rokiem życia (28%). Mężczyźni z grupy wiekowej 18-34 najchętniej reagują na reklamę SMSową (9% przy średniej dla całego rynku rzędu 4%).

Najbardziej podatni na taką reklamę są młodzi Anglicy – aż 33% oglądających media mobilne przyznało, że poszukiwało reklamowanych produktów (w przypadku Internautów było to 28%). Uwaga tej części populacji przesuwa się w stronę mediów mobilnych – W Wielkiej Brytanii grupa wiekowa 18-34 to 56% oglądających takie media, natomiast grupa ta ma dużo niższy udział wśród widzów telewizji – stanowiąc tylko 29%. Brytyjczycy są najliczniejszą i najczęstszą populacją widzów mobilnych mediów w Europie (28,6% użytkowników telefonów mobilnych), w Niemczech i we Francji ogląda je 18,4-18,5% użytkowników komórek.

źródło: Audytel

News Najlepsze gadżety do iPhone 16e - co warto kupić?

Smartfon iPhone 16e zdążył już zyskać rzeszę fanów na całym świecie. Nic dziwnego, ponieważ wypuszczone pod sztandarem Apple urządzenie oferuje wiele możliwości. Warto odpowiednio zadbać o swój smartfon, inwestując w odpowiednie akcesoria i gadżety. To właśnie na nich skupimy się w poniższym artykule i podpowiemy, co warto kupić do swojego iPhone'a 16e. czytaj więcej

News Jak wybrać idealną kamerę sportową dla początkującego filmowca?

Sportowe kamery to narzędzia, które pozwalają uchwycić wyjątkowe chwile podczas aktywności, niezależnie od tego, czy to górska wspinaczka, surfing, czy jazda na rowerze. Dla początkującego filmowca wybór odpowiedniego modelu może być wyzwaniem, zwłaszcza przy tak szerokim rynku. W tym artykule podpowiemy, na co zwrócić uwagę, aby znaleźć sprzęt idealnie dopasowany do swoich potrzeb. czytaj więcej

News Korzystasz z Chatu GPT? Uważaj na podejrzane łącza i wyniki wyszukiwania

Niedawno opublikowane badania ujawniły, że wyniki wyszukiwania, które prezentuje ChatGPT mogą prowadzić do podejrzanych witryn internetowych, na których użytkownicy mogą być narażeni na ataki phishingowe. Co prawda niektóre zapytania kierowane do sztucznej inteligencji – takie jak te związane z kryptowalutami – mogą owocować w złośliwe wyniki częściej niż inne, powinno to jednak zwrócić uwagę na problem, który może stać się znacznie poważniejszy. czytaj więcej

News Jak sfinansować zakup sprzętu IT do firmy? Mały przewodnik

Każda współczesna firma musi podążać z duchem czasu. W miarę postępu technologii, aktualizacja sprzętu IT staje się koniecznością nie luksusem. Jednak koszty związane z zakupem najnowszych urządzeń i oprogramowania mogą być wyzwaniem dla budżetu firmy. W tym artykule przedstawiamy przystępne opcje finansowania, które pomogą zrealizować technologiczne potrzeby Twojej działalności bez nadwyrężania finansów. czytaj więcej

News Jak wykorzystać wszechstronne narzędzia do hakowania w edukacji i zabawie?

Odkryj innowacyjne podejście do nauki i rozrywki dzięki narzędziom do hakowania. Dowiedz się, jak mogą pomóc w edukacji, rozwijać kreatywność i sprawiać radość z odkrywania technologii. czytaj więcej