Firma Motive, należąca obecnie do grupy Alcatel-Lucent i będąca dostawcą oprogramowania do zarządzania usługami szerokopasmowej i bezprzewodowej transmisji danych, zaprezentowała pierwsze na rynku rozwiązanie do zarządzania stacjonarnymi, nomadycznymi, bezprzewodowymi i wbudowanymi urządzeniami WiMAX.
Rozwiązanie pozwoli usługodawcom błyskawicznie, w prostszy i tańszy sposób uruchamiać usługi WiMAX dla nowych klientów.
We współpracy z firmą ZyXEL, Motive wykazał zgodność operacyjną swojego nowatorskiego rozwiązania do zarządzania usługami WiMAX na przykładzie bramki abonenckiej, ZyXEL MIMO MAX-206M2. Rozwiązanie firmy Motive, jako pierwsze na rynku, spełnia wymagania protokołów bazujących na standardach TR-069* i OMA-DM**. Ułatwi to operatorom automatyzację i zarządzanie kluczowymi rzeczywistymi procesami cyfrowymi, takimi jak konfigurowanie usług, diagnostyka i rozwiązywanie problemów oraz bieżące utrzymanie wielu różnych urządzeń WiMAX.
„Operatorzy, którzy chcą uprościć wdrażanie usług WiMAX bez obniżania ich jakości, coraz częściej wymagają technologii zgodnych ze standardami” — powiedział Bob Perez, analityk rynku bezprzewodowej transmisji szerokopasmowej w firmie IMS Research. „Dzięki rozwiązaniu firmy Motive, które obsługuje dwa protokoły, usługodawcy zyskają elastyczność konfigurowania wszystkich typów urządzeń i usług WiMAX oraz zarządzania nimi”.
„WiMAX Forum przewiduje, że do 2012 r. na całym świecie będzie ponad 133 mln użytkowników usług WiMAX. Aby usługodawcy mogli zapewnić sobie udział w tym lukratywnym rynku, muszą szybko stać się jego częścią, a następnie utrzymywać wysoki poziom jakości i niezawodności swoich usług WiMAX” — mówi David Stevenson, wiceprezes Motive. „Rozwiązanie do zarządzania usługami WiMAX firmy Motive stanowi dla usługodawców duże ułatwienie w dążeniu do zapewnienia klientom prostej i bezproblemowej obsługi urządzeń cyfrowych ― niezależnie od typu usługi WiMAX. W ramach programu MotiveSmart™ Verification Program aktywnie współpracujemy z innymi dużymi producentami urządzeń WiMAX i mamy nadzieję, że w niedalekiej przyszłości rozszerzymy zgodność operacyjną naszego rozwiązania na produkty nowych partnerów”.
Testy zgodności operacyjnej rozwiązań firm Motive i ZyXEL zostały przeprowadzone w ramach programu MotiveSmartÔ Verification Program. W programie tym wykorzystuje się standardowe testy weryfikacyjne, takie jak TR-069 i OMA-DM, aby potwierdzić zgodność operacyjną urządzeń przenośnych i urządzeń instalowanych u klienta z produktami i rozwiązaniami firmy Motive.
*TR-069 to specyfikacja techniczna DSL Forum zatytułowana CPE WAN Management Protocol (CWMP). Definiuje ona protokół warstwy aplikacji do zdalnego zarządzania urządzeniami abonenckimi.
** OMA-DM to protokół zarządzania urządzeniami (DM — ang. device management) opracowany przez Open Mobile Alliance (OMA), organizację normalizacyjną, która opracowuje otwarte standardy dla branży telefonii komórkowej.
źródło: Motive
News Recykling elektroniki w przedsiębiorstwie - co zrobić z elektroodpadami w firmie?
Zapewne wiesz, że jako przedsiębiorca powinieneś zaangażować się w recykling elektroniki. Recykling elektroniki pozwoli Ci nie tylko zdobyć dodatkowe środki, ale też zagospodarować odpady elektryczne i elektroniczne wytworzone w firmie w zgodzie z przepisami, a przy okazji pokazać, że Twoja marka troszczy się o środowisko. Sprawdź, jak postępować z elektroodpadami w firmie i skorzystać na przetwarzaniu elektroniki. czytaj więcejNews Przewaga konkurencyjna dzięki logistyce? Kilka słów o systemie WMS
W świecie walki konkurencyjnej, gdzie oferta konkurujących sklepów czy producentów jest bardzo do siebie podobna dużą rolę zaczynają odgrywać szczegóły, takie jak szybkość dostawy, łatwość komunikacji ze sprzedającym, sposób pakowania. Szereg tych drobnych elementów wpływa na tak zwane Customer Experience, czyli doświadczenie kupującego. Pojęcie to opisuje subiektywne odczucie Klienta w procesie zakupu, od pierwszego kontaktu, aż po ostateczne użycie produktu (niekiedy również kwestie związane z obsługą posprzedażową, na przykłada w formie serwisu). Jak wpływać na Customer Experience? Jest to bardzo szerokie zagadnienie, ale jedną z form skutecznego wpływu są inwestycje w obszar logistyki w celu poprawy jej jakości, co koniec końców wpłynie na dostawę właściwego produktu, w najkrótszym możliwym czasie, do właściwego miejsca, w najlepszej możliwej cenie. czytaj więcejNews Szybka naprawa usterek IT dla Twojej firmy. Poznaj IT Service Management
Monitorowanie sieci informatycznej w firmie i sprawne usuwanie usterek to podstawa, by zapewnić optymalne warunki pracy dla każdego działu. Bez prawidłowo działającego systemu IT trudno zbudować duże przedsiębiorstwo i zadbać o jego dalszy rozwój zgodnie z nowoczesnymi standardami. Usługi informatyczne są zatem kluczowe dla współczesnych firm. Jeśli w przedsiębiorstwie nie ma jeszcze działu IT, warto stworzyć nowoczesny servicedesk, który zajmie się bieżącym monitorowaniem sieci i usuwaniem usterek.
1. IT service management a ciągłość działania systemów informatycznych
2. Intuicyjny helpdesk do zarządzania usługami IT