Firma Motive, należąca obecnie do grupy Alcatel-Lucent i będąca dostawcą oprogramowania do zarządzania usługami szerokopasmowej i bezprzewodowej transmisji danych, zaprezentowała pierwsze na rynku rozwiązanie do zarządzania stacjonarnymi, nomadycznymi, bezprzewodowymi i wbudowanymi urządzeniami WiMAX.
Rozwiązanie pozwoli usługodawcom błyskawicznie, w prostszy i tańszy sposób uruchamiać usługi WiMAX dla nowych klientów.
We współpracy z firmą ZyXEL, Motive wykazał zgodność operacyjną swojego nowatorskiego rozwiązania do zarządzania usługami WiMAX na przykładzie bramki abonenckiej, ZyXEL MIMO MAX-206M2. Rozwiązanie firmy Motive, jako pierwsze na rynku, spełnia wymagania protokołów bazujących na standardach TR-069* i OMA-DM**. Ułatwi to operatorom automatyzację i zarządzanie kluczowymi rzeczywistymi procesami cyfrowymi, takimi jak konfigurowanie usług, diagnostyka i rozwiązywanie problemów oraz bieżące utrzymanie wielu różnych urządzeń WiMAX.
„Operatorzy, którzy chcą uprościć wdrażanie usług WiMAX bez obniżania ich jakości, coraz częściej wymagają technologii zgodnych ze standardami” — powiedział Bob Perez, analityk rynku bezprzewodowej transmisji szerokopasmowej w firmie IMS Research. „Dzięki rozwiązaniu firmy Motive, które obsługuje dwa protokoły, usługodawcy zyskają elastyczność konfigurowania wszystkich typów urządzeń i usług WiMAX oraz zarządzania nimi”.
„WiMAX Forum przewiduje, że do 2012 r. na całym świecie będzie ponad 133 mln użytkowników usług WiMAX. Aby usługodawcy mogli zapewnić sobie udział w tym lukratywnym rynku, muszą szybko stać się jego częścią, a następnie utrzymywać wysoki poziom jakości i niezawodności swoich usług WiMAX” — mówi David Stevenson, wiceprezes Motive. „Rozwiązanie do zarządzania usługami WiMAX firmy Motive stanowi dla usługodawców duże ułatwienie w dążeniu do zapewnienia klientom prostej i bezproblemowej obsługi urządzeń cyfrowych ― niezależnie od typu usługi WiMAX. W ramach programu MotiveSmart™ Verification Program aktywnie współpracujemy z innymi dużymi producentami urządzeń WiMAX i mamy nadzieję, że w niedalekiej przyszłości rozszerzymy zgodność operacyjną naszego rozwiązania na produkty nowych partnerów”.
Testy zgodności operacyjnej rozwiązań firm Motive i ZyXEL zostały przeprowadzone w ramach programu MotiveSmartÔ Verification Program. W programie tym wykorzystuje się standardowe testy weryfikacyjne, takie jak TR-069 i OMA-DM, aby potwierdzić zgodność operacyjną urządzeń przenośnych i urządzeń instalowanych u klienta z produktami i rozwiązaniami firmy Motive.
*TR-069 to specyfikacja techniczna DSL Forum zatytułowana CPE WAN Management Protocol (CWMP). Definiuje ona protokół warstwy aplikacji do zdalnego zarządzania urządzeniami abonenckimi.
** OMA-DM to protokół zarządzania urządzeniami (DM — ang. device management) opracowany przez Open Mobile Alliance (OMA), organizację normalizacyjną, która opracowuje otwarte standardy dla branży telefonii komórkowej.
źródło: Motive
News Jak sfinansować zakup sprzętu IT do firmy? Mały przewodnik
Każda współczesna firma musi podążać z duchem czasu. W miarę postępu technologii, aktualizacja sprzętu IT staje się koniecznością nie luksusem. Jednak koszty związane z zakupem najnowszych urządzeń i oprogramowania mogą być wyzwaniem dla budżetu firmy. W tym artykule przedstawiamy przystępne opcje finansowania, które pomogą zrealizować technologiczne potrzeby Twojej działalności bez nadwyrężania finansów. czytaj więcejWiadomości firmowe Koniec wsparcia dla WithSecure Business Suite v15 - czas na migrację do nowoczesnych rozwiązań
Koniec wsparcia dla WithSecure Business Suite v15 - czas na migrację do nowoczesnych rozwiązań! W dniu 30 września 2024 r. rozwiązania WithSecure Business Suite w wersji 15 osiągnęły koniec cyklu życia (End-of-Life). Oznacza to, że po 31 grudnia 2024 r. starsze wersje oprogramowania nie będą już komunikować się z systemami backendu WithSecure, co skutkuje brakiem ochrony. czytaj więcejNews Szybka naprawa usterek IT dla Twojej firmy. Poznaj IT Service Management
Monitorowanie sieci informatycznej w firmie i sprawne usuwanie usterek to podstawa, by zapewnić optymalne warunki pracy dla każdego działu. Bez prawidłowo działającego systemu IT trudno zbudować duże przedsiębiorstwo i zadbać o jego dalszy rozwój zgodnie z nowoczesnymi standardami. Usługi informatyczne są zatem kluczowe dla współczesnych firm. Jeśli w przedsiębiorstwie nie ma jeszcze działu IT, warto stworzyć nowoczesny servicedesk, który zajmie się bieżącym monitorowaniem sieci i usuwaniem usterek.
1. IT service management a ciągłość działania systemów informatycznych
2. Intuicyjny helpdesk do zarządzania usługami IT