Firma Motive, należąca obecnie do grupy Alcatel-Lucent i będąca dostawcą oprogramowania do zarządzania usługami szerokopasmowej i bezprzewodowej transmisji danych, zaprezentowała pierwsze na rynku rozwiązanie do zarządzania stacjonarnymi, nomadycznymi, bezprzewodowymi i wbudowanymi urządzeniami WiMAX.
Rozwiązanie pozwoli usługodawcom błyskawicznie, w prostszy i tańszy sposób uruchamiać usługi WiMAX dla nowych klientów.
We współpracy z firmą ZyXEL, Motive wykazał zgodność operacyjną swojego nowatorskiego rozwiązania do zarządzania usługami WiMAX na przykładzie bramki abonenckiej, ZyXEL MIMO MAX-206M2. Rozwiązanie firmy Motive, jako pierwsze na rynku, spełnia wymagania protokołów bazujących na standardach TR-069* i OMA-DM**. Ułatwi to operatorom automatyzację i zarządzanie kluczowymi rzeczywistymi procesami cyfrowymi, takimi jak konfigurowanie usług, diagnostyka i rozwiązywanie problemów oraz bieżące utrzymanie wielu różnych urządzeń WiMAX.
„Operatorzy, którzy chcą uprościć wdrażanie usług WiMAX bez obniżania ich jakości, coraz częściej wymagają technologii zgodnych ze standardami” — powiedział Bob Perez, analityk rynku bezprzewodowej transmisji szerokopasmowej w firmie IMS Research. „Dzięki rozwiązaniu firmy Motive, które obsługuje dwa protokoły, usługodawcy zyskają elastyczność konfigurowania wszystkich typów urządzeń i usług WiMAX oraz zarządzania nimi”.
„WiMAX Forum przewiduje, że do 2012 r. na całym świecie będzie ponad 133 mln użytkowników usług WiMAX. Aby usługodawcy mogli zapewnić sobie udział w tym lukratywnym rynku, muszą szybko stać się jego częścią, a następnie utrzymywać wysoki poziom jakości i niezawodności swoich usług WiMAX” — mówi David Stevenson, wiceprezes Motive. „Rozwiązanie do zarządzania usługami WiMAX firmy Motive stanowi dla usługodawców duże ułatwienie w dążeniu do zapewnienia klientom prostej i bezproblemowej obsługi urządzeń cyfrowych ― niezależnie od typu usługi WiMAX. W ramach programu MotiveSmart™ Verification Program aktywnie współpracujemy z innymi dużymi producentami urządzeń WiMAX i mamy nadzieję, że w niedalekiej przyszłości rozszerzymy zgodność operacyjną naszego rozwiązania na produkty nowych partnerów”.
Testy zgodności operacyjnej rozwiązań firm Motive i ZyXEL zostały przeprowadzone w ramach programu MotiveSmartÔ Verification Program. W programie tym wykorzystuje się standardowe testy weryfikacyjne, takie jak TR-069 i OMA-DM, aby potwierdzić zgodność operacyjną urządzeń przenośnych i urządzeń instalowanych u klienta z produktami i rozwiązaniami firmy Motive.
*TR-069 to specyfikacja techniczna DSL Forum zatytułowana CPE WAN Management Protocol (CWMP). Definiuje ona protokół warstwy aplikacji do zdalnego zarządzania urządzeniami abonenckimi.
** OMA-DM to protokół zarządzania urządzeniami (DM — ang. device management) opracowany przez Open Mobile Alliance (OMA), organizację normalizacyjną, która opracowuje otwarte standardy dla branży telefonii komórkowej.
źródło: Motive
News Co to są autonomiczne wózki AMR? - poznaj ich zalety
Autonomiczne wózki AMR (Autonomous Mobile Robots) to nowoczesne rozwiązania technologiczne, które umożliwiają automatyzację procesów transportowych w magazynach i zakładach przemysłowych. W przeciwieństwie do tradycyjnych wózków AGV (Automated Guided Vehicles), AMR wykorzystują zaawansowane technologie, takie jak sztuczna inteligencja i systemy nawigacji, dzięki czemu mogą poruszać się autonomicznie w złożonym środowisku bez potrzeby instalowania fizycznych prowadnic. czytaj więcejWiadomości firmowe Motywacja pracowników, pozyskiwanie specjalistów - Zwiększanie sukcesu firmy dzięki większej przejrzystości
Sindelfingen, 21 listopada 2024 – Każdy chce korzystać z przejrzystej komunikacji: Zarówno kadra zarządzająca, jak i pracownicy oczekują jasnej, zrozumiałej komunikacji, ponieważ przejrzystość to nie tylko ideał, ale i istotny czynnik sukcesu. W swoim nowym raporcie firma innovaphone AG specjalizująca się w komunikacji, pokazuje, w jaki sposób odpowiednie strategie przejrzystości mogą nie tylko zwiększyć sukces przedsiębiorstwa, ale także podnieść jego atrakcyjność jako pracodawcy. czytaj więcejNews Szybka naprawa usterek IT dla Twojej firmy. Poznaj IT Service Management
Monitorowanie sieci informatycznej w firmie i sprawne usuwanie usterek to podstawa, by zapewnić optymalne warunki pracy dla każdego działu. Bez prawidłowo działającego systemu IT trudno zbudować duże przedsiębiorstwo i zadbać o jego dalszy rozwój zgodnie z nowoczesnymi standardami. Usługi informatyczne są zatem kluczowe dla współczesnych firm. Jeśli w przedsiębiorstwie nie ma jeszcze działu IT, warto stworzyć nowoczesny servicedesk, który zajmie się bieżącym monitorowaniem sieci i usuwaniem usterek.
1. IT service management a ciągłość działania systemów informatycznych
2. Intuicyjny helpdesk do zarządzania usługami IT