Na nasyconych rynkach europejskich coraz popularniejsze są taryfy "SIM-only", bez telefonów.
Na rynku brytyjskim liderem takich rozwiązań jest Virgin Mobile - MVNO, który według GfK ma już 29,5% udziału w rynku ofert bez telefonów, a więc bez kosztownego dla operatorów subsydiowania terminali. Eksplozja popularności ofert "SIM-only" w Wielkiej Brytanii rozpoczęła się w końcu 2007 r. Obecnie notowanych jest ok. 100 tys. takich aktywacji miesięcznie. Ciekawe, że nie można zaobserwować wyraźnych profili popularności takich ofert - nie widać wyraźnych preferencji tego modelu np. wśród młodzieży o ograniczonych przychodach, czy okazjonalnych użytkowników w podeszłym wieku - rozkłady popularności są równe w grupach wieku i płci.
Virgin oferuje dodatkową premię do takiej oferty - przy wydaniu miesięcznie kwoty 100 GBP użytkownik dostaje dodatkowe 10 GBP do wykorzystania - aż do maksymalnej premii w wysokości 100 GBP. Po osiągnięciu maksymalnej premii użytkownik może ją wymienić na subsydiowany telefon. Według wypowiedzi przedstawicieli Vodafone rozwiązanie "SIM-only" są pomostem między pre-paidami a abonamentami. Z oczywistych względów obserwowany trend nie wywołuje natomiast entuzjazmu ze strony dostawcy terminali, którzy jednak uważają go za przejściową modę.
źródło: Audytel
News Jak voice bot AI sprawdza się w call center?
W dobie cyfrowej transformacji, call center przechodzą ewolucję, adaptując nowoczesne technologie do usprawnienia obsługi klienta. Wśród nich, voice boty AI (sztuczna inteligencja) odgrywają kluczową rolę, redefiniując sposób interakcji z klientami. Te inteligentne systemy, wykorzystujące zaawansowane algorytmy uczenia maszynowego i przetwarzanie języka naturalnego, oferują szereg korzyści, które mogą diametralnie zmienić krajobraz obsługi klienta w centrach kontaktowych.
czytaj więcej