Archiwalne

NordGlass: Nowe technologie w służbie kierowcy

01.10.2014

W XXI wieku pierwszeństwo dla zaawansowanych technologii nikogo nie dziwi. W istotny sposób ułatwiają one życie również kierowcom. Nie chodzi jednak o samo wyposażenie auta, zaawansowane systemy nawigacji, ale też bezpłatne aplikacje, które każdy zmotoryzowany może ściągnąć na swój telefon. Niezależnie czy na urlopie, czy też w drodze do pracy – rozwiązanie takie, jak mobilny serwis NordGlass, zapewni nam bezpieczną podróż i natychmiastową pomoc w razie uszkodzenia szyby.

Sytuacje awaryjne w podróży najczęściej spotykają nas w najmniej oczekiwanym momencie. Jedną z nich jest uszkodzenie szyby czołowej powstałe na skutek wypadku lub też uderzenia kamieni wydobywających się spod kół pędzących aut. Znacznie łatwiej będzie nam zachować zimną krew i podjąć właściwe działania, gdy pod ręką będziemy mieli aplikację mobilną NordGlass. Istnieje przynajmniej kilka powodów, dla których właściciele smartfonów z systemem operacyjnym Android powinni pobrać ją ze strony http://www.nordglass.pl/, w Appstore lub w Google Play.

1. Szybka diagnoza wielkości uszkodzenia
Czy pęknięcie na szybie może stanowić zagrożenie dla bezpiecznej podróży? Jaka wielkość uszkodzenia kwalifikuje szybę do wymiany? Czy można ustalić to samodzielnie? Żadne z tych pytań nie pozostanie bez odpowiedzi dzięki niezwykle intuicyjnej i prostej w obsłudze aplikacji NordGlass. Podążając za szczegółowo opisaną instrukcją, krok po kroku każdy kierowca jest w stanie dokonać wstępnej analizy pęknięcia szyby i ocenić czy powstałą szkodę uda się jeszcze naprawić czy też konieczna będzie całkowita wymiana szyby. Wystarczy włączyć opcję „Napraw szybę”, by rozpocząć analizę uszkodzenia od określenia rodzaju szyby. W zależności od tego, czy jest to szyba czołowa, boczna lub tylna przechodzimy do kolejnych, sugerowanych przez aplikację kroków. W przypadku ubytku w szybie czołowej należy określić wielkość uszkodzenia. Aplikacja zasugeruje nam wówczas dwie możliwości. Jeśli ubytek mieści się w czerwonym okręgu, po wybraniu poprawnej odpowiedzi, dostaniemy kolejne pytanie weryfikujące stan uszkodzenia. Należy określić jego dokładne miejsce. Jest to istotne, ponieważ gdy uszkodzenie znajduje się dalej niż 10 cm od krawędzi szyby – najprawdopodobniej kwalifikuje się ono do naprawy.

Jeśli odległość od krawędzi szyby jest jednak mniejsza niż 10 cm to należy dokonać wymiany szyby w najbliższym serwisie. W przypadku, gdy uszkodzenie nie odpowiada żadnej z wyżej wymienionych opcji, warto użyć funkcjii „sprawdź wielkość”. Aktywujemy ją poprzez zbliżenie telefonu do szyby na odległość dłuższego boku karty kredytowej. Po chwili na ekranie wyświetli się czerwony okrąg. Szyba nie kwalifikuje się do naprawy, jeśli uszkodzenie przekracza rozmiar zaznaczonego obszaru.

2. Precyzyjna lokalizacja profesjonalnej pomocy
Zanalizowanie wielkości uszkodzenia to dopiero pierwszy krok. Gdy już wiemy jak poważna jest szkoda, koniecznie musimy zgłosić się po pomoc. O ile nie jesteśmy w swoim rodzinnym mieście, znalezienie profesjonalnego serwisu naprawy i wymiany szyb może nam zająć chwilę. Znacznie prościej będzie skorzystać z mobilnej aplikacji NordGlass, która zsynchronizowana z aktualnym miejscem pobytu kierowcy pozwoli natychmiast uzyskać dostęp do szczegółowego wykazu najbliższych punktów serwisowych największej ogólnopolskiej sieci naprawy i wymiany szyb samochodowych. Korzystając z infolinii, możemy wówczas złożyć zamówienie na wymianę szyby w wybranej przez nas lokalizacji, gdzie profesjonaliści fachowym okiem raz jeszcze ocenią charakter uszkodzenia. Co istotne, przy pomocy aplikacji, równie bezproblemowo będziemy mogli połączyć się ze swoim ubezpieczycielem oraz uzyskać szczegółowe informacje na temat firmy NordGlass, a także przebiegu procesu naprawy.

3. Edu-wyprawka
Teoretycznie każdy kierowca wie, co powinien mieć w aucie, na co zwrócić uwagę szykując auto do długiej podróży oraz jak zachować się w razie wypadku, by poszkodowanym prawidłowo udzielić pierwszej pomocy. Niestety w praktyce okazuje się, że często nie pamiętamy o wszystkich tych kwestiach. Aplikacja NordGlass i w tym przypadku przyjdzie nam z pomocą. Użytkownicy rozwiązania, mogą bowiem szybko odnaleźć m.in. fachowe porady na temat wyposażenia auta, zawartości apteczki, sprawdzić możliwość bezgotówkowej naprawy, ale także odświeżyć sobie podstawowe zasady resuscytacji. Tego typu wskazówki i podpowiedzi z pewnością ułatwią życie każdemu właścicielowi „czterech kółek”.

Warto korzystać ze zdobyczy technologii, zwłaszcza, gdy stoją na straży bezpieczeństwa użytkowników ruchu drogowego. Praktyczność rozwiązań, takich jak mobilna aplikacja NordGlass, pozwoli nam ze spokojem obrać dowolny kierunek podróży. Ale najlepiej przekonajmy się o tym sami!

źródło: NordGlass

News Jak sfinansować zakup sprzętu IT do firmy? Mały przewodnik

Każda współczesna firma musi podążać z duchem czasu. W miarę postępu technologii, aktualizacja sprzętu IT staje się koniecznością nie luksusem. Jednak koszty związane z zakupem najnowszych urządzeń i oprogramowania mogą być wyzwaniem dla budżetu firmy. W tym artykule przedstawiamy przystępne opcje finansowania, które pomogą zrealizować technologiczne potrzeby Twojej działalności bez nadwyrężania finansów. czytaj więcej

News Artykuł ekspercki: AIoT (Artificial Intelligence of Things) - przyszłość w transporcie i magazynowaniu produktów wrażliwych

Integracja sztucznej inteligencji i Internetu Rzeczy (AIoT) wyznacza nowe standardy w transporcie i magazynowaniu produktów wrażliwych, takich jak leki czy żywność. Dzięki możliwościom precyzyjnego monitorowania, przewidywania awarii oraz optymalizacji procesów w czasie rzeczywistym, AIoT staje się nieodzownym narzędziem do minimalizowania strat i zapewnienia zgodności z wymogami prawa. czytaj więcej

News Nowe Technologie w Logistyce i Przemyśle w 2024 - Od AI po Elektryfikację - artykuł ekspercki Blulog

Przedstawiamy artykuł ekspercki, który analizuje pięć kluczowych trendów technologicznych, które już teraz kształtują sektor logistyczny i przemysłowy, oraz przewiduje, jakie zmiany mogą nastąpić w 2025 roku. czytaj więcej

News Nowe technologie w służbie ochrony osób i mienia

Rok 2016 z uwagi na zmiany w opodatkowaniu umów cywilno-prawnych, stanowił wyzwanie dla firm usługowych i outsourcingu, w tym całej branży ochrony. Jeszcze przed wprowadzeniem regulacji, przedsiębiorstwa ochrony osób
i mienia zapowiadały, że w nowych okolicznościach może dojść do fali zwolnień. Sprawa „ozusowania” umów była także wielokrotnie komentowana przez Konsalnet, - W branży ochroniarskiej pracę straci 30-45 tys. ludzi – to wpływ ozusowania umów zleceń, ale też płacy minimalnej na poziomie 12 zł brutto, jaką chce wprowadzić rząd – informował w styczniu 2016 r. Jacek Pogonowski, Prezes Konsalnetu. czytaj więcej