UPC Polska, dostawca potrójnej usługi: telewizji kablowej, szerokopasmowego dostępu do internetu oraz usług telefonicznych – zmienia wizerunek marki. Wdrożeniu nowej wizji, którą ilustruje hasło ‘Dla wszystkich. To proste’ towarzyszy zmiana filozofii obsługi klienta. Nowe logo i wizualizacja podkreślają charakter zmian.
Szybko rozwijająca się technologia stwarza nowe możliwości, ale także sprawia, że wybór najlepszej oferty z punktu widzenia klienta staje się coraz bardziej skomplikowany. Wprowadzone zmiany to wynik analizy potrzeb klientów oraz sposobu działania firmy. UPC uważa, że cyfrowy świat powinien być dostępny dla wszystkich, bez względu na wiedzę o technologii, wiek czy zainteresowania, dlatego zamierza ułatwić klientom korzystanie z nowinek technologicznych.
Nowe logo, nowa filozofia
Ilustracją przemian jest nowe logo UPC w formie rozwijającego się kwiatu. Odmieniony wygląd odzwierciedla rozwój, jaki dokonał się w UPC na przestrzeni ostatnich lat i wyraża nowe podejście firmy w dostarczaniu cyfrowych produktów i usług w sposób prosty oraz zrozumiały dla każdego.
Nie jest to jednak proces zakończony, a zaledwie początek zmian. Nowa marka i tożsamość, jako pierwsze zostały wprowadzone w Holandii i sukcesywnie wdrażane są w pozostałych krajach europejskich, w których działa UPC.
"Nasz rynek zmienia sie niewzwykle szybko. Wzrasta konkurencyjność, a klienci mają coraz więcej możliwości. Marka i wizja muszą być czymś więcej, niż znakiem, czy deklaracją. Dlatego zmiany, jakie wprowadzamy będą widoczne i odczuwalne we wszystkich kontaktach z naszą firmą i naszymi usługami. Klienci zobaczą nowe logo, ale zauważą również liczne ułatwienia. Kolejnym etapem będzie wprowadzenie telewizji cyfrowej – wygodę korzystania z niej klienci będą mogli poznać w II kwartale 2008" – powiedział Simon Boyd, Prezes Zarządu, UPC Polska.
Zmieniające się potrzeby
UPC stale dostosowuje swoją ofertę do potrzeb rynku i jej klientów. Proces przygotowania do zmiany rozpoczął się przed kilkoma miesiącami i objął wszystkie obszary działania firmy.
Nowa wizualizacja pozwala zakomunikować pod wspólnym parasolem wiele pozytywnych usprawnień, które dokonały się w UPC w zakresie obsługi klienta, procesów operacyjnych oraz oferty.
Zaoferowaliśmy zwiększone prędkości usługi internetowej dla klientów indywidualnych, w tym rekordową na polskim rynku prędkość 20 Mb/s, zlikwidowaliśmy ponadto limity transferu danych. Ułatwiając klientom wybór najlepszej opcji, uprościliśmy dotychczasową ofertę usług internetowych oraz wprowadziliśmy na rynek przejrzyste i proste taryfy telefoniczne" - powiedział Jarosław Pijanowski, Członek Zarządu ds. Marketingu i Sprzedaży, UPC Polska.
Trzy usługi, jeden operator
Wprowadzona w ubiegłym roku oferta promocyjna „Kup 3 płać za 2” ma zachęcać klientów do zakupu wszystkich trzech usług: telewizji, internetu i telefonu. Klienci, którzy zdecydowali się na zakup potrójnej usługi w UPC, doceniają nie tylko znaczne oszczędności, ale także wygodę związaną z jedną fakturą i jednym Ogólnopolskim Biurem Obsługi Klienta.
Blisko klientów, po ludzku
UPC dokłada starań, by być zawsze blisko swoich klientów i konsekwentnie wprowadza dla nich kolejne udogodnienia. Zgodnie z zasadą upraszczania przygotowany został nowy, bardziej czytelny układ faktury, który już wkrótce zobaczą klienci. Zmianie uległa szata graficzna i funkcjonalność strony internetowej oraz utworzone zostało Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta z sekcją „Elektroniczna Faktura”.
„Dla wszystkich. To proste.”: W jednej społeczności
Zgodnie z filozofią firmy i hasłem „Dla wszystkich. To Proste” UPC rozwija również działalność na polu odpowiedzialności społecznej, uznając wyłączenie technologiczne za ważną kwestię społeczną.
Wyłączenie technologiczne nie ogranicza się jedynie do dostępu do technologii cyfrowych, ale również obejmuje umiejętności korzystania z nich w sposób bezpieczny i efektywny. Program prospołeczny UPC – W jednej społeczności, ma na celu rozszerzenia dostępności do nowoczesnych technologii, zwiększania umiejętności i kreowanie nowych możliwości dla społeczności, w których działamy. W jednej społeczności pomaga ludziom czerpać jak najwięcej z technologii cyfrowych, uczyć jak z nich korzystać dla dobra jednostek i całych społeczeństw.
Od dwóch lat dzięki kursom Akademii e-Seniora UPC ponad 1,100 seniorów zwiększyło umiejętności korzystania z Internetu, dołączając do społeczności internetowej.
źródło: UPC