Platan - polski producent abonenckich central telefonicznych - wprowadził do swoich rozwiązań kilka ciekawych zmian.
VoIP
W centralach cyfrowych Micra, Sigma i Optima zwiększono liczbę obsługiwanych kanałów VoIP do 20. Dzięki temu więcej osób jednocześnie może rozmawiać wykorzystując telefony VoIP/softphone'y. Podobnie zwiększy się wkrótce również pojemność w centrali cyfrowej Delta.
Poczta Głosowa
Poczta Głosowa w centralach Micra, Sigma i Optima dostępna jest teraz również z poziomu programu Platan CTI. W nowej wersji programu Platan CTI [ver. 2.00.21] dodana została obsługa skrzynek Poczty Głosowej. W programie można łatwo przeglądać, odsłuchiwać, zachowywać lub kasować nagrane wiadomości głosowe. Zamiast informacji podawanych przez komunikaty słowne o abonencie dzwoniącym - dane wyświetlają się na ekranie monitora. Trzeba jednak pamiętać, że centralach tych do obsługi poczty z poziomu Platan CTI wymagane jest oprogramowanie centrali od ver. 3.02.21.
Nagrywanie rozmów
Nagrywanie rozmów w centralach cyfrowych jest teraz jeszcze prostsze i tańsze. Wystarczy program Platan CTI oraz adapter PCR (Platan Call Recorder). Nagrywanie uruchamia się przyciskiem w programie Platan CTI. Pliki *.wav z rozmowami zapisywane są na dysku danego komputera lub centralnie na dysku serwera. Można zastosować dowolną liczbę adapterów PCR - każdy na stanowisku z zainstalowanym oprogramowaniem Klient CTI. Do programu Platan CTI należy wykupić dodatkowo licencję na nagrywanie. Licencja ma charakter otwarty - daje możliwość nagrywania na wszystkich posiadanych stanowiskach Klient CTI.
źródło: Platan