Tech Data Polska zakończyła wdrożenie nowego systemu sprzedaży internetowej TDOnline - nowoczesnej platformy transakcyjnej przeznaczonej dla partnerów handlowych dystrybutora.
System agreguje funkcje związane bezpośrednio ze sprzedażą (wyszukiwanie produktów, tworzenie koszyków oraz list ulubionych, zamawianie, sprawdzanie stanu realizacji zamówień, przygotowywanie ofert dla klienta końcowego), jak też funkcje dotyczące obsługi posprzedażnej (finanse, wysyłki, itp.). Wdrożenie nowej platformy zostało poprzedzone badaniami preferencji resellerów współpracujących z Tech Data, zarówno w Polsce jak i w Europie, a także zebraniem doświadczeń i opinii użytkowników dotychczasowego systemu InTouch.
Najważniejsze cechy TDOnline to:
- Nowoczesna i użyteczna klasyfikacja produktów - główne kategorie (Komputery, Peryferia, Materiały eksploatacyjne, Oprogramowanie, Sieci, Komponenty, Telefony i GPS, Audio Video Foto) oraz podporządkowane im klasy i podklasy dostępne zawsze pod ręką, z rozwijanego menu u góry strony.
- Rozwijana lista producentów.
- Proste filtrowanie wg głównych cech produktów - cechy wskazuje się pojedynczo, kliknięcie po kliknięciu mając widoczną informację ile produktów spełnia warunki.
- Rozszerzone filtrowanie wg cech produktów, w którym jednocześnie wskazuje się kilka/kilkanaście pożądanych cech.
- Przejrzysta lista rezultatów wyszukiwania z możliwością personalizowania jej wyglądu oraz sortowania wg kilku kryteriów (cena, ilość, nazwa).
- Obszerna karta produktu zawierająca takie szczegóły jak dostępność i cenę, specyfikację techniczną (w języku polskim i angielskim), produkty związane, informacje o rozszerzeniach gwarancji i zestawach.
- Konfiguratory (HP Top Config, Mat. Eksploatacyjne, Pamięci Kingston) i system do zamawiania licencji zintegrowane w rozwijanym menu.
Tekstowe szukanie w TDOnline umożliwia wpisanie do 10 fraz, używanie szukania dokładnego lub z użyciem symbolu wieloznacznego, pozwala też korzystać z korekty (w przypadku błędnie wpisanego wyrazu) i z funkcji podpowiedzi (sugeruje istniejące w klasyfikacji klasy/podklasy jak i nazwy producentów pasujące do zapoczątkowanego zapytania.
„TDOnline charakteryzuje przejrzysta architektura, przyjazna i dynamiczna szata graficzna, bezpieczeństwo oraz pełna automatyzacja procesów” – powiedziała Marta Szwabowska, E-Business Manager w Tech Data Polska.
„Opracowaliśmy nowy system z dbałością o potrzeby użytkowników. Szczególną uwagę skupiliśmy na szybkości i łatwości obsługi, tak by dostarczyć wygodne i profesjonalne narzędzie, które usprawni proces poszukiwania i zamawiania produktów w Tech Data, a tym samym pomoże resellerom zmaksymalizować zyski” – stwierdził Craig Partington, Tech Data EMEA eBusiness Director.
źródło: Tech Data