Archiwalne

Panorama Firm coraz bardziej mobilna

19.08.2014

Eniro Polska, właściciel wyszukiwarki lokalnej panoramafirm.pl, dynamicznie przechodzi na mobile, tym samym dostosowując się do potrzeb użytkowników i reklamodawców.

Panorama Firm, lider wśród wyszukiwarek lokalnych w Polsce, od ponad 20 lat pomaga Polakom znaleźć informacje lokalne, a firmom – klientów. Przez tak długi czas na rynku zaszło wiele zmian. Również Panorama Firm, wychodząc naprzeciw użytkownikom oraz dostosowując się do realiów rynkowych i zmieniającego się w szybkim tempie otoczenia biznesowego, przeszła transformację. Pierwszym etapem zmian było przejście od katalogów drukowanych do mediów on-line. Kolejny etap to coraz powszechniejsza dostępność usług firmy na urządzeniach mobilnych.

Eniro Polska stawia na mobilnych użytkowników
Internetowy ruch mobilny stanowi w Polsce ok. 11% w porównaniu do ruchu desktopowego. Rośnie on bardzo dynamicznie i należy się spodziewać, że w perspektywie kilku lat będzie stanowił ponad 50%, tak jak dzisiaj w Indiach. O rozwoju rynku mobilnego w Polsce świadczą liczby. Badania Millward Brown (grudzień 2013 r.) pokazują, że ponad 12 milionów (44%) Polaków powyżej 15 roku życia korzysta ze smartfonów, a blisko 4 mln (14%) używa tabletów. Jest to dwukrotnie więcej niż przed rokiem.

W odpowiedzi na dynamiczny rozwój rynku mobilnego, Eniro Polska, podobnie jak i cała Grupa Eniro, stawia na mobilność i rozwiązania w mediach cyfrowych. W Polsce jest to nie tylko lokalna wyszukiwarka panoramafirm.pl, ale także mapy internetowe, rozwiązania mobilne (aplikacje, Nawigacja Panorama Firm), strony WWW przygotowywane w technologii Responsive Web Design czy wideo. Klienci firmy w znakomitej większości wiedzą, że w dzisiejszych czasach nie wystarczy być tylko w Internecie. Aby skutecznie konkurować na rynku trzeba być łatwo wyszukanym i komunikować się z użytkownikami w atrakcyjny dla nich sposób, w tym także poprzez urządzenia mobilne.

„Oferta naszej firmy dostosowana jest dla firm z sektora Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Proponujemy klientom kompleksowe rozwiązania reklamowe, począwszy od prezentacji ich firmy, jej lokalizacji, oferty produktowej lub usługowej aż po przygotowanie multimedialnej kampanii reklamowej”. – mówi Magdalena Wypychowicz, Dyrektor Działu Produktów i Usług. „Niewiele firm posiadających swoje strony internetowe ma je dostosowane do rozmiaru ekranu telefonu lub małego tabletu. W większości przypadków są one nieczytelne i użytkownicy nie są w stanie z nich skorzystać”. – dodaje Magdalena Wypychowicz. „Obecność w mobilnych wyszukiwarkach, takich jak panoramafirm.pl, jest dziś konieczna. Jeśli użytkownik nie znajdzie szukanej przez siebie firmy w wynikach wyszukiwania, to tak jakby ona nie istniała”. – podsumowuje Magdalena Wypychowicz, Dyrektor Działu Produktów i Usług.

Eniro Polska stawia na mobilność, ponieważ wyszukiwanie lokalne opiera się w głównej mierze na wyszukiwaniu w pobliżu lub na mapie, a ten sposób jest naturalnie mobilny. Większość (ponad 80%) tego typu wyszukań dotyczy potrzebnych użytkownikom produktów czy usług w najbliższej okolicy, w której się znajdują. Wyszukiwania mobilne znacznie częściej prowadzą do bezpośredniego kontaktu z firmą i w efekcie do transakcji. Badania wskazują, że 70% wyszukań mobilnych prowadzi do działania w ciągu godziny np. kontaktu z firmą. Jednocześnie, aż 63% użytkowników smartfonów będzie szukać innej firmy, jeśli nie znajdzie tej, na której im zależy.

„Użytkownicy naszych produktów mobilnych doskonale wpisują się w pożądany profil klientów dla reklamodawców Eniro. Są to przede wszystkim osoby otwarte na nowe technologie, poszukujące konkretnych produktów czy usług w okolicy, w której się znajdują. A do tego zdecydowane na ich zakup już w momencie wyszukiwania”. – mówi Magdalena Wypychowicz, Dyrektor Działu Produktów i Usług. „Biorąc pod uwagę fakt, że obecnie posiadanie smartfona to niemalże standard, to możliwość dotarcia do osób zdecydowanych na zakup jest szczególnie atrakcyjna”. – dodaje Magdalena Wypychowicz.

W 2013 roku Eniro Polska wprowadziła na rynek nowe aplikacje mobilne (iOS i Android), a w tym roku strona mobilna została zastąpiona responsywną (RWD), natomiast aplikacje zostały odświeżone. Dzięki nowym rozwiązaniom firma odnotowała 410% wzrost liczby odsłon mobilnych (źródło: Adobe SiteCatalyst) rok do roku. Jak widać po liczbie pobrań (ponad 70 tysięcy w ciągu zaledwie trzech miesięcy od premiery) bezpłatnej nawigacji Panorama Firm, Polacy chętnie korzystają z darmowych rozwiązań mobilnych. Jednocześnie do oferty zostały wprowadzone nowe mobilne produkty reklamowe, które również cieszą się ogromnym powodzeniem wśród reklamodawców.

Reklama mobilna w Polsce
Wraz ze wzrostem popularności urządzeń mobilnych rozwija się również w Polsce segment reklamy mobilnej. Jak wynika z badań IAB Polska AdEx (cyklicznego pomiaru wartości wydatków na reklamę internetową), segment mobile jest najszybciej rozwijającym się typem reklamy w Polsce. W ostatnich dwóch latach przychody branży w tym sektorze odnotowały ponad 100% wzrost każdego roku. W 2010 roku wydatki na reklamę mobilną były na poziomie 1,6 mln złotych, a trzy lata później przekroczyły już 27 mln złotych.

Reklama mobilna jest także najszybciej rosnącym segment w Eniro. Wzrost firmy napędzany jest przez stale rosnącą mobilność użytkowników oraz ich przyzwyczajenia do korzystania z wielu urządzeń w tym samym czasie.

„Nasza firma nieustannie zabiega o uwagę użytkowników, dlatego też oferujemy im rozwiązania typu „multiscreen”. Użytkownicy w szybki i łatwy sposób mogą znaleźć potrzebne im produkty i usługi, niezależnie od miejsca w którym się znajdują i sposobu wyszukiwania – korzystając ze smartfonów, tabletów czy komputerów”. – mówi Magdalena Wypychowicz, Dyrektor Działu Produktów i Usług. „Na tym właśnie polega wyszukiwanie lokalne, czyli misja naszej firmy”. – dodaje Magdalena Wypychowicz.

źródło: Eniro

News Co to są autonomiczne wózki AMR? - poznaj ich zalety

Autonomiczne wózki AMR (Autonomous Mobile Robots) to nowoczesne rozwiązania technologiczne, które umożliwiają automatyzację procesów transportowych w magazynach i zakładach przemysłowych. W przeciwieństwie do tradycyjnych wózków AGV (Automated Guided Vehicles), AMR wykorzystują zaawansowane technologie, takie jak sztuczna inteligencja i systemy nawigacji, dzięki czemu mogą poruszać się autonomicznie w złożonym środowisku bez potrzeby instalowania fizycznych prowadnic. czytaj więcej

News Nowe Technologie w Logistyce i Przemyśle w 2024 - Od AI po Elektryfikację - artykuł ekspercki Blulog

Przedstawiamy artykuł ekspercki, który analizuje pięć kluczowych trendów technologicznych, które już teraz kształtują sektor logistyczny i przemysłowy, oraz przewiduje, jakie zmiany mogą nastąpić w 2025 roku. czytaj więcej

News Telewizja na studiach - jakie rozwiązanie wybrać?

Dostęp do telewizji na studiach to temat, który może zainteresować osoby zaczynające swoją przygodę akademicką. To ze względu na fakt, że nie w każdym akademiku czy wynajętym mieszkaniu mamy dostęp do telewizji kablowej. Ponadto istotną rolę odgrywają koszty – większości studentów zależy na tym, aby telewizja była jak najtańsza, ale oferowała duży wybór kanałów. Czy to możliwe do osiągnięcia? Jak najbardziej! czytaj więcej

News 20 najlepszych pomysłów na aplikacje dla startupów w 2025

Rok 2024 to czas dynamicznego rozwoju technologii, w którym branża aplikacji mobilnych odgrywa kluczową rolę w transformacji cyfrowej biznesów na całym świecie. Właściciele firm, inwestorzy oraz przedsiębiorcy zwracają uwagę na ogromny potencjał, jaki niesie za sobą tworzenie oprogramowania mobilnego. czytaj więcej