Archiwalne

PIIT proponuje powołanie Ministerstwa Informatyzacji

30.06.2007

Prezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji przesłał na ręce Premiera Rządu RP list, w którym w imieniu Izby proponuje rozważenie powołania do życia ministerstwa wspólnego dla informatyzacji i telekomunikacji. Ministerstwo to byłoby złożone z działu "informatyzacja" (obecnie w MSWiA) oraz z działu "łączność" (obecnie Ministerstwo Transportu).

Wśród przyczyn, które skłaniają do rozważenia takiej ewentualności, prezes PIIT wskazuje m.in. ograniczone możliwości realizacji Planu Informatyzacji Państwa w obecnych strukturach, wynikające z umiejscowienia obu działów w różnych ministerstwach, oraz wysoki stopień zaawansowania konwergencji technologii telekomunikacyjnych i informatycznych.

źródło: PIIT

News Listwa zasilająca - jak wybrać najlepszą?

Listwy zasilające występują w wielu różnych wersjach, przez co ostateczny wybór nie zawsze jest łatwy. Musimy zastanowić się nad tym, jakie mamy potrzeby i jaką ochronę zamierzamy zapewnić swoim urządzeniom. Poza tym znaczenie ma metraż mieszkania - gdy jest on niewielki, można postawić na listwy zasilające na biurko, zastępujące tradycyjne przedłużacze podłogowe. Jak dokonać wyboru? Jakie rozwiązania spełnią nasze wymagania? Co zapewni niezawodność i wytrzymałość naszym sprzętom domowym? czytaj więcej

News Jak wybrać internet światłowodowy do domu?

Szybkie i stabilne połączenie stało się niezbędne w dzisiejszym, cyfrowym świecie, umożliwiając płynną pracę zdalną, rozrywkę na najwyższym poziomie oraz efektywną komunikację. Zapoznaj się z naszym kompleksowym przewodnikiem, aby dokonać świadomego wyboru spośród ofert wiodących operatorów i cieszyć się niezawodnym internetem światłowodowym dostosowanym do Twoich potrzeb. czytaj więcej

News KSeF Connector - czym jest ta usługa i dlaczego warto ją wdrożyć w swojej firmie?

W erze cyfryzacji kluczowe dla przedsiębiorstw staje się efektywne zarządzanie dokumentacją finansową, zwłaszcza fakturami. Ważną rolę w tej przemianie odgrywa Krajowy System e-Faktur (KSeF) – platforma opracowana przez Ministerstwo Finansów. KSeF umożliwia wystawianie i odbieranie faktur w formie elektronicznej, rewolucjonizując dotychczasowe metody pracy z dokumentami finansowymi. Platforma KSeF odpowiada na potrzebę usprawnienia procesów związanych z fakturami, oferując bezpieczne i standaryzowane środowisko dla elektronicznych dokumentów finansowych. Jest to system umożliwiający wystawianie faktur ustrukturyzowanych w formacie XML, zgodnych ze strukturą logiczną e-Faktury. Takie ustrukturyzowane dokumenty umożliwiają automatyczne przetwarzanie i analizę danych, co jest kluczowe dla efektywności operacyjnej. KSeF został wprowadzony jako opcjonalne rozwiązanie, dając przedsiębiorcom możliwość wyboru między nowym systemem a tradycyjnymi metodami. W przyszłości jednak planuje się, by KSeF stał się obowiązkowym standardem. Faktury w ramach tego systemu można wystawiać za pomocą narzędzi udostępnionych przez Ministerstwo Finansów lub za pomocą komercyjnych oprogramowań, co zapewnia elastyczność dostosowania do różnych potrzeb biznesowych. Wdrażanie KSeF to odpowiedź na globalne tendencje cyfryzacji i zwiększania bezpieczeństwa w obrocie dokumentami. To krok ku przyszłości w obszarze elektronicznych dokumentów finansowych, który wpisuje się w globalne trendy digitalizacji biznesu. W kontekście KSeF, KSeF Connector to narzędzie ułatwiające integrację obecnych systemów księgowych firm z nowym systemem e-faktur. To rozwiązanie dla przedsiębiorstw, które chcą sprawnie zarządzać elektronicznymi dokumentami finansowymi i płynnie przejść do nowego systemu. czytaj więcej

News Kupno używanego samochodu. Jak pomogą nam nowe technologie?

Zakup używanego auta jeszcze nigdy nie był tak łatwy jak teraz. Z drugiej strony na kupujących czeka wiele pułapek. Jak ich uniknąć? czytaj więcej