Archiwalne

Plus rozwija system obsługi klienta (CRM)

14.10.2014

Polkomtel przy technologicznym wsparciu Asseco rozbudowuje autorskie rozwiązanie Grupy Polsat do sprzedaży produktów i usług grupy. Dzięki temu możliwe będzie w pełni efektywne wykorzystanie synergii Plusa i Cyfrowego Polsatu. To przedsięwzięcie jest przykładem partnerskiej współpracy największych polskich firm – Grupy Polsat i Asseco Poland.

W ramach prowadzonych prac wykorzystywane jest autorskie rozwiązanie stosowane w Cyfrowym Polsacie, pozwalające na pełną kontrolę rozwoju, przy jednoczesnym racjonalnym poziomie kosztów i braku uzależnienia od dostawcy.

Obok funkcjonalności typowych dla rozwiązań CRM, takich jak historia relacji z klientem, kartoteka klienta, katalog produktów, obsługa posprzedażowa czy wielokanałowość, w ramach projektu rozbudowane zostanie narzędzie do zarządzania zamówieniami oraz platforma integracyjna. Nowe aplikacje zostaną zintegrowane z istniejącymi i działającymi już systemami Polkomtelu tworząc spójną i jeszcze efektywniejszą platformę wsparcia biznesu całej tak dużej organizacji jaką jest obecnie Grupa Polsat.

Projekt realizowany jest w unikalnej, jak na tak duże przedsięwzięcie, metodyce „lekkiej”, zakładającej ścisłą współpracę połączonych zespołów: biznes-IT-wykonawca. Pozwala to na stałą kontrolę postępu prac i uniknięcie tzw. syndromu huśtawki, czyli realizacji czegoś innego niż w pierwotnie zakładanym scenariuszu. To szczególnie istotne – zważywszy na skalę projektu. W przedsięwzięcie zaangażowanych jest ponad 200 osób, modyfikacji podlega 50 systemów, do zrealizowania jest ponad 1500 wymagań. To główny powód, poza obszarem integratorskim, dla którego Polkomtel oprócz wykorzystania własnych zasobów IT korzysta ze wsparcia ekspertów firmy Asseco Poland.

„Projekt jest rozwinięciem zapowiadanych wcześniej synergii systemowych między Cyfrowym Polsatem i Polkomtelem. Realizowana obecnie modernizacja naszego systemu CRM pozwoli jeszcze sprawniej niż dotychczas odpowiadać na oczekiwania klientów i zapewni im wysoki komfort korzystania z naszych usług.” - podkreśla Jarosław Chudziak, Dyrektor Zarządzający do spraw IT Polkomtelu i Cyfrowego Polsatu.

„Grupa Asseco współpracuje z największymi firmami telekomunikacyjnymi i medialnymi
w Europie. Jednak ze względu na skalę oraz istotny wpływ na proces obsługi klienta w Grupie Polsat, mogę śmiało stwierdzić, że jest to jedno z najważniejszych realizowanych obecnie wdrożeń.” – mówi Radosław Semkło, dyrektor Pionu Telekomunikacji i Mediów, Asseco Poland.

Integracja i rozbudowa systemów informatycznych Polkomtelu i Cyfrowego Polsatu przyczyni się do rozwoju wspólnej sprzedaży, czyli kluczowego obszaru w Grupie. Usprawni również łączenie produktów i ofert oraz sprzedaż pakietową, co prowadzić będzie do osiągania jeszcze lepszych wyników, a także umacniania Grupy Polsat na pozycji lidera rynku. Pierwsza faza projektu ma zakończyć się w marcu 2015 roku.

źródło: Plus

News Przewaga konkurencyjna dzięki logistyce? Kilka słów o systemie WMS

W świecie walki konkurencyjnej, gdzie oferta konkurujących sklepów czy producentów jest bardzo do siebie podobna dużą rolę zaczynają odgrywać szczegóły, takie jak szybkość dostawy, łatwość komunikacji ze sprzedającym, sposób pakowania. Szereg tych drobnych elementów wpływa na tak zwane Customer Experience, czyli doświadczenie kupującego. Pojęcie to opisuje subiektywne odczucie Klienta w procesie zakupu, od pierwszego kontaktu, aż po ostateczne użycie produktu (niekiedy również kwestie związane z obsługą posprzedażową, na przykłada w formie serwisu). Jak wpływać na Customer Experience? Jest to bardzo szerokie zagadnienie, ale jedną z form skutecznego wpływu są inwestycje w obszar logistyki w celu poprawy jej jakości, co koniec końców wpłynie na dostawę właściwego produktu, w najkrótszym możliwym czasie, do właściwego miejsca, w najlepszej możliwej cenie. czytaj więcej

News Jak działa aplikacja typu softphone?

W dobie technologii cyfrowych i pracy zdalnej coraz częściej zapominamy, do czego służy telefon stacjonarny. Ze świecą możesz dziś szukać tradycyjnych telefonów, ponieważ stopniowo wypierają je aplikacje internetowe, które znacznie taniej lub całkowicie darmowo łączą nas z całym światem. Jedną z takich aplikacji jest softphone, czyli rozwiązanie, które umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych przez internet. Jak dokładnie działa softphone i dlaczego staje się nieodłącznym narzędziem współczesnych biznesów? czytaj więcej

News Sieci komórkowe w Polsce - jak wybrać najlepszą ofertę?

Wybór odpowiedniej sieci komórkowej może być wyzwaniem, biorąc pod uwagę liczbę operatorów działających na rynku i różnorodność dostępnych ofert. Dla użytkowników, którzy szukają atrakcyjnych warunków abonamentowych, kluczowe są takie parametry jak cena, pakiet internetowy, dostępne promocje oraz czas trwania umowy. Na stronie www.wskoczpokase.pl znajduje się ranking sieci komórkowych, który umożliwia dokładne porównanie ofert dostępnych na polskim rynku. Dzięki temu każdy może szybko sprawdzić, która oferta najlepiej odpowiada jego potrzebom. czytaj więcej

Case Study Jak przenieść linie telefoniczne jeśli nie ma takiej możliwości?

Autoryzowana Stacja Obsługi Pojazdów (okolice Bielska-Białej) przeniosła swoją lokalizacje do nowego miejsca. Operator, który świadczył dotychczas usługę w poprzedniej lokalizacji, nie miał możliwości przeniesienia linii telefonicznej do nowej lokalizacji. czytaj więcej