Archiwalne

Po prezenty do internetu wciąż z pewną obawą

17.12.2007

Ponad jedna trzecia (36%) wszystkich zakupów online w Polsce ma miejsce w okresie przedświątecznym – wynika z badań D-Link Technology Trend, przeprowadzonych na zlecenie firmy D-Link przez Millward Brown SMG/KRC.

Największym powodzeniem cieszą się kosmetyki, odzież, książki i filmy, biżuteria, płyty oraz sprzęt i oprogramowanie komputerowe. W mijającym roku zakupów w Internecie dokonało prawie 3,3 mln osób.

W kolejnej odsłonie badań D-Link Technology Trend sprawdzono nastawienie Polaków do zakupów online. Okazuje się, że zakupy za pośrednictwem komputera robimy dość chętnie, ale wciąż nie brakuje nam uprzedzeń związanych z bezpieczeństwem transakcji i zaufaniem do internetowych kontrahentów. Niemniej szczyt handlu online przypada na trwający właśnie okres przedświąteczny. 36% osób, które robią zakupy w Internecie, dokonuje ich przed Świętami, przede wszystkim w serwisach aukcyjnych oraz w polskich sklepach internetowych.

W ciągu ostatniego roku zakupów w sieci dokonała blisko 1/3 Polskich internautów (28%). Jako powód transakcji online ankietowani najczęściej wymieniają niższą cenę niż w tradycyjnych sklepach (43%), możliwość zakupów bez wychodzenia z domu (41%) i bogatszy asortyment (33%). Internauci, którzy nie wydają pieniędzy w sieci, boją się przede wszystkim nieuczciwych sprzedawców (33%), braku możliwości obejrzenia towaru (29%), zbyt małej wiedzy o handlu w internecie (21%) i samego systemu płatności online (12%).

Ogromną rolę w podejmowaniu decyzji zakupowych w Internecie odgrywają opinie innych internautów oraz porównywarki cen. Komentarzami na temat konkretnych produktów sugeruje się przed wyborem ponad 2/3 osób robiących zakupy w Internecie (69%). Z kolei do korzystania z porównywarek przyznaje się 61% badanych. Najpopularniejszymi systemami porównywania cen są Ceneo.pl (34%), Skąpiec.pl (21%) i BazarCen.pl (20%).

Internautom mającym do wyboru różne sposoby płatności za zakupy w sieci, najbardziej odpowiada przelew z konta bankowego (65%) lub płatność za pobraniem (36%). Specjalnymi kartami do transakcji w Internecie, które coraz częściej oferowane są przez banki, zdarza się płacić 6% badanych, a 3% klasycznymi kartami kredytowymi. Zaledwie 1% korzysta z serwisów pośredniczących typu PayPal.

Badanie D-Link Technology Trend na temat zaufania do zakupów w Internecie, przeprowadzono w dniach 22-30 listopada 2007 na reprezentatywnej grupie 1004 osób w wieku 15-75 lat.

D-Link Technology Trend to cykliczne, kwartalne badanie nastawienia Polaków do nowych technologii. Realizowane jest na zlecenie firmy D-Link przez Instytut MillwardBrown SMG/KRC. Badanie prowadzone jest w oparciu o bezpośrednie wywiady ankieterskie w domach respondentów na ogólnopolskiej próbie ok. 1000 osób, reprezentatywnej dla populacji Polaków w wieku 15+.

źródło: D Link

News Jak wykorzystać na co dzień lokalizator GPS?

Lokalizowanie i śledzenie zarówno osób jak i rzeczy bywa tematem bardzo kontrowersyjnym. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ tego rodzaju działania posiadają pewne obwarowania prawne, których musimy przestrzegać. Jednakże lista korzyści wynikających z tego rodzaju monitoringu również jest bardzo szeroka. Nowoczesne lokalizatory z systemami GPS pomagają chociażby w namierzaniu osób, naszego mienia, a także optymalizacji w przypadku wykorzystania ich do celów służbowych, na przykład we flocie pojazdów firmowych. Tego rodzaju dane lokalizacyjne są niezwykle cenne i pozwalają na bardzo wiele możliwości ich wykorzystania. czytaj więcej

News Telewizja na studiach - jakie rozwiązanie wybrać?

Dostęp do telewizji na studiach to temat, który może zainteresować osoby zaczynające swoją przygodę akademicką. To ze względu na fakt, że nie w każdym akademiku czy wynajętym mieszkaniu mamy dostęp do telewizji kablowej. Ponadto istotną rolę odgrywają koszty – większości studentów zależy na tym, aby telewizja była jak najtańsza, ale oferowała duży wybór kanałów. Czy to możliwe do osiągnięcia? Jak najbardziej! czytaj więcej

News Jak działa aplikacja typu softphone?

W dobie technologii cyfrowych i pracy zdalnej coraz częściej zapominamy, do czego służy telefon stacjonarny. Ze świecą możesz dziś szukać tradycyjnych telefonów, ponieważ stopniowo wypierają je aplikacje internetowe, które znacznie taniej lub całkowicie darmowo łączą nas z całym światem. Jedną z takich aplikacji jest softphone, czyli rozwiązanie, które umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych przez internet. Jak dokładnie działa softphone i dlaczego staje się nieodłącznym narzędziem współczesnych biznesów? czytaj więcej

News Sieci komórkowe w Polsce - jak wybrać najlepszą ofertę?

Wybór odpowiedniej sieci komórkowej może być wyzwaniem, biorąc pod uwagę liczbę operatorów działających na rynku i różnorodność dostępnych ofert. Dla użytkowników, którzy szukają atrakcyjnych warunków abonamentowych, kluczowe są takie parametry jak cena, pakiet internetowy, dostępne promocje oraz czas trwania umowy. Na stronie www.wskoczpokase.pl znajduje się ranking sieci komórkowych, który umożliwia dokładne porównanie ofert dostępnych na polskim rynku. Dzięki temu każdy może szybko sprawdzić, która oferta najlepiej odpowiada jego potrzebom. czytaj więcej