Od listopada br. przedsiębiorcy będą mogli zakupić zestaw do składania bezpiecznego podpisu elektronicznego bez potrzeby wychodzenia z biura. Wystarczy jeden telefon, by zamówić wizytę konsultanta, który zainstaluje zestaw, przekaże certyfikat i udzieli krótkiego szkolenia. Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A. chce w ten sposób ułatwić zakup e-podpisu.
Przedstawiciele KIR S.A. liczą na to, że nowa usługa dostępna dla klientów od początku listopada br., wpłynie na popularyzację e-podpisu wśród przedsiębiorców. - Dla wielu klientów certyfikat i podpis elektroniczny to zupełnie nowe rozwiązanie. Instalacja zestawu do składania podpisu elektronicznego i krótki instruktaż pokazujący w jaki sposób z niego korzystać będą więc na pewno przydatne. Ponadto zdajemy sobie też sprawę, że dla przedsiębiorców prowadzących działalność, zwłaszcza poza miastami wojewódzkimi, wizyta konsultanta będzie dużym ułatwieniem – wyjaśnia Elżbieta Włodarczyk, dyrektor produktu ds. podpisu elektronicznego w KIR S.A.
Wprowadzenie możliwości zakupu e-podpisu za pośrednictwem konsultanta to kolejne ułatwienie wprowadzone w tym roku przez Izbę. W marcu br. spółka zwiększyła liczbę punktów, w których można zakupić e-podpis SZAFIR. Izba była także pierwszym ośrodkiem certyfikacji, który umożliwił klientom zakup podpisu elektronicznego i dopełnienie wszelkich formalności z tym związanych, podczas jednej wizyty.
Od kilku lat podpis elektroniczny systematycznie zyskuje na znaczeniu. Umożliwia m.in. prowadzenie elektronicznej korespondencji z urzędami administracji publicznej, wysyłanie deklaracji podatkowych do urzędów skarbowych, kontakt z ZUS, udział w e-aukcjach i przetargach, a także wystawianie e-faktur.
Wraz z rosnącą liczbą zastosowań zwiększa się także popularność tej usługi wśród przedsiębiorców.
źródło: KIR