Archiwalne

Polacy gotowi do wyborów przez internet

04.10.2007

Blisko 1/3 (32%) Polaków oddałaby swój głos w najbliższych wyborach parlamentarnych za pośrednictwem internetu, gdyby była taka techniczna i prawna możliwość – wynika z badań D-Link Technology Trend (DTT), przeprowadzonych na zlecenie firmy D-Link przez Millward Brown SMG/KRC.

Wśród osób deklarujących udział w wyborach online i zdecydowanych oddać głos na konkretną partię, wygrałaby Platforma Obywatelska uzyskując 39% głosów, niemal dwa razy więcej niż Prawo i Sprawiedliwość (21%). Na kolejnych miejscach w głosowaniu internautów znaleźliby się: blok Lewicy i Demokratów (8%) oraz Polskie Stronnictwo Ludowe (6%). Pozostałe partie nie przekroczyłyby progu wyborczego.

Wśród osób, które 21 października nie zamierzają wybrać się do urn, 15 % zdecydowałoby się wziąć udział w wyborach, jeśli miałoby możliwość głosowania przez internet. Podobnie jak co czwarta osoba, która jeszcze nie wie, czy pójdzie na wybory. Zgodnie z wynikami badań umożliwienie oddawania głosów w wyborach przez internet mogłoby zwiększyć frekwencję wyborczą o ponad 8 procent.

Struktura społeczna osób chcących wziąć udział w wyborach za pośrednictwem internetu nie różni się zasadniczo od struktury całego społeczeństwa. Wbrew obiegowym opiniom, osoby takie nie rekrutują się z grup znacząco lepiej wykształconych, uposażonych lub z większych miast.

Równocześnie Polacy, którzy mają dostęp do internetu, nie zauważają obecności polityków w sieci. Jedynie 8% z nich deklaruje, że odwiedza strony internetowe ugrupowań politycznych. Jeszcze mniej, bo jedynie 4% internautów, zagląda na blogi polityków.

źródło: D-Link

News Czym jest IPTV i jak działa telewizja internetowa?

Telewizja nie wygląda już tak, jak kiedyś. Coraz rzadziej korzystamy z anten czy kablówki, a coraz częściej sięgamy po internetowe rozwiązania. Jednym z nich jest IPTV – wygodna, nowoczesna forma dostępu do treści TV, która działa przez internet i dopasowuje się do Twojego stylu życia. czytaj więcej

News Jak znaleźć tanie i dobre części do samochodu?

Zakup części samochodowych może być kosztownym i czasochłonnym procesem, zwłaszcza gdy chcemy znaleźć produkty wysokiej jakości w przystępnej cenie. Niezależnie od tego, czy potrzebujesz części do naprawy, tuningu, czy po prostu do regularnej konserwacji pojazdu, warto wiedzieć, gdzie szukać, aby nie przepłacić i jednocześnie zapewnić sobie bezpieczeństwo oraz długowieczność samochodu. czytaj więcej

News Przewaga konkurencyjna dzięki logistyce? Kilka słów o systemie WMS

W świecie walki konkurencyjnej, gdzie oferta konkurujących sklepów czy producentów jest bardzo do siebie podobna dużą rolę zaczynają odgrywać szczegóły, takie jak szybkość dostawy, łatwość komunikacji ze sprzedającym, sposób pakowania. Szereg tych drobnych elementów wpływa na tak zwane Customer Experience, czyli doświadczenie kupującego. Pojęcie to opisuje subiektywne odczucie Klienta w procesie zakupu, od pierwszego kontaktu, aż po ostateczne użycie produktu (niekiedy również kwestie związane z obsługą posprzedażową, na przykłada w formie serwisu). Jak wpływać na Customer Experience? Jest to bardzo szerokie zagadnienie, ale jedną z form skutecznego wpływu są inwestycje w obszar logistyki w celu poprawy jej jakości, co koniec końców wpłynie na dostawę właściwego produktu, w najkrótszym możliwym czasie, do właściwego miejsca, w najlepszej możliwej cenie. czytaj więcej

News Przejście z ISDN na VoIP - Nowoczesna Telefonia Dla Firm

Przez wiele lat w telekomunikacji, dominowała technologia ISDN. Była niezbędnym rozwiązaniem dla firm, które potrzebowały stałych połączeń telefonicznych oraz dostępu do podstawowych funkcji cyfrowych telefonii, ponieważ umożliwia jednoczesne przesyłanie danych i głosu. Nowocześniejsze rozwiązania VoIP wypierają ISDN, pomimo jego zalet, takich jak niezawodność i jakość połączeń. czytaj więcej