Archiwalne

Przychody Eurotel SA wyższe o 3 procent, przychody Grupy na niezmienionym poziomie; dywidenda bardziej prawdopodobna

02.09.2014

Notowana na głównym rynku GPW spółka Eurotel SA obsługująca sieć prawie 300 salonów sprzedaży operatorów T-Mobile i Play, zaprezentowała swoje wyniki finansowe za I półrocze br. Przychody spółki wzrosły rok do roku o 3 proc. – do 35 mln zł, zaś skonsolidowane przychody Grupy pozostały na niezmienionym poziomie – 65 mln zł. Dynamicznie rozwija się najmłodszy z biznesów Grupy – współpraca z Apple w ramach sieci sprzedaży pod marką iDream.

Zysk netto Eurotel SA wyniósł 3,2 mln zł w I półroczu 2014, a więc tyle ile w I półroczu 2013 r. Przychody spółki wzrosły do 35 mln zł, wobec 34 mln zł w I półroczu roku ubiegłego.

Skonsolidowane przychody Grupy wyniosły 65 mln zł, czyli tyle ile w I półroczu 2013 r., natomiast zysk dla akcjonariuszy spółki dominującej za I półrocze wyniósł 1,437 mln zł (wobec 2,926 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego).

- W I półroczu 2014 roku osiągnięte zostały wyniki porównywalne z I półroczem 2013 roku. Wynik ten może być w II półroczu poprawiony, ze względu na dobre rezultaty osiągane w ostatnich miesiącach. Współpraca z Apple w ramach sieci iDream rozwija się dynamicznie, co wyraża się utrzymaniem poziomu obrotów Eurotel SA, mimo zmniejszonej sprzedaży w innych segmentach. Zbudowanie i otwarcie w sierpniu serwisu Apple w Bydgoszczy, jest dopełnieniem najwyższych standardów jakie chce świadczyć iDream na rynku - mówi Tomasz Basiński, Wiceprezes Zarządu Eurotel SA.

Salony iDream to salony o statusie Apple Premium Reseller (APR) - lokalizowane są zwykle w prestiżowych centrach handlowych lub w najbardziej atrakcyjnych miejscach miast. Ich powierzchnia - ponad 100 m2 - pozwala na pełną ekspozycję produktów Apple, swobodne poruszanie się wewnątrz i dostęp do pełnej oferty towarowej, jak również możliwość bezpośredniego testowania działania każdego z produktów. Salony APR zapewniają również dostęp do najświeższych produktów – premier produktowych, nocnych sprzedaży etc. Pierwszy salon iDream powstał w ub.r. w Bydgoszczy. Po uruchomieniu kolejnych salonów oraz po przejęciu konkurencyjnej sieci iTerra i jej rebrandingu, sieć iDream liczy sobie już siedem salonów, umiejscowionych w: Białymstoku, Bydgoszczy, Częstochowie, Gdańsku, Kilecach, Olsztynie i Szczecinie.

- Perspektywy poprawy wyników w drugiej połowie roku pozwalają na powrót do tematu podziału zysku za 2013 rok. NWZA w tej sprawie zwołane będzie pod koniec października i biorąc pod uwagę poprawę sytuacji dotyczącej wolnych środków obrotowych, jak i brak planowania większych inwestycji w tym roku, prawdopodobieństwo wypłaty dywidendy jest obecnie wyższe - dodaje Tomasz Basiński.

W ub.r., Eurotel wypłacił rekordową w swojej historii dywidendę dla akcjonariuszy. Przeznaczył na nią prawie cały zysk roczny spółki, wypłacając kwotę 5,997 mln zł - dywidenda wyniosła 1,60 zł na akcję.

źródło: Eurotel

News Dlaczego warto przygotowywać paczki świąteczne w naszych firmach?

Święta to w naszej tradycji szczególny czas w roku. Celebrujemy je z rodziną i przyjaciółmi, długo się do nich przygotowujemy i pragniemy spędzić ten czas jak najlepiej. Szczególnie mocno przeżywamy Święta Bożego Narodzenia, choć także Wielkanoc to dla nas istotny moment w roku. Warto podkreślić wyjątkowość tego okresu także na naszym gruncie zawodowym. Jest to doskonały czas na wszelkie akcje promocyjne skierowane do naszych stałych oraz nowych klientów. Paczki świąteczne dla klientów to świetna okazja do połączenia nienachalnej reklamy z wyrażeniem wdzięczności wobec lojalnych klientów lub zachęceniem nowych do współpracy. czytaj więcej

News Technologia Plasmacluster w oczyszczaczach powietrza - czy to bezpieczne?

Nowe technologie to zazwyczaj skuteczne rozwiązania, które sprawdzają się w wielu branżach. W dzisiejszym artykule skupimy się na problemie z zanieczyszczeniami unoszącymi się w powietrzu. czytaj więcej

Lenovo Wydajność pracowników i wzrost jakości obsługi klientów głównymi powodami transformacji cyfrowej

Wyniki badania przeprowadzonego przez IDC na zlecenie firmy Avaya potwierdzają, że głównymi czynnikami rozwoju transformacji cyfrowej jest dbałość o wydajność pracowników i podniesienie jakości obsługi klienta. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Samoobsługa ważnym trendem

Nie tylko w supermarketach klienci doceniają samoobsługę. Samoobsługa jest coraz popularniejsza w świecie online. Grono osób, które traktują kontakt z biurem obsługi jako ostateczność, jest duże. Tacy klienci próbują rozgryźć wszystko samemu. Dosłownie wszystko – począwszy od znalezienia informacji na temat dostawy pralki na stronie www na zrozumieniu, jak ustawić szybkie pranie w świeżo nabytej pralce, kończąc. czytaj więcej