16 września 2008 ruszy organizowana przez CenterNet, akcja edukacyjna Moja Pierwsza Komórka, poświęcona zasadom używania telefonii komórkowej przez dzieci. Akcję wsparło wielu prestiżowych partnerów a Fonio – bohater akcji, jeszcze przed jej startem zyskał na forach internetowych spore grono zainteresowanych.
16 września 2008 rusza społeczna akcja edukacyjna pod nazwą „Moja Pierwsza Komórka”. „Moja Pierwsza Komórka” pomaga uczyć dzieci jak bezpiecznie i rozsądnie korzystać z telefonu komórkowego.
„Nie sposób ocenić korzyści jakie niesie ze sobą korzystanie z telefonii mobilnej. Problem pojawia się jednak, jeśli telefon komórkowy jest używany w sposób mało odpowiedzialny lub nawet niebezpieczny. – mówi Anna Streżyńska, Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, która objęła honorowy patronat nad akcją.
Podobne opinie słychać również wśród psychologów i pedagogów. Potwierdzają je również badacze.
”Z prowadzonych przez nas badań wynika, że Polacy bardzo chętnie kupują coraz więcej urządzeń elektronicznych związanych z komunikacją. Dotyczy to również telefonów komórkowych. Kupując komórkę dziecku, nie możemy zapominać jednak, że dajemy mu do rąk narzędzie, które może być wykorzystane na wiele sposobów, nie zawsze takich, o jakich myśleliśmy podczas zakupu. Chcemy w ramach tej akcji dowiedzieć się więcej, czym telefon komórkowy jest dla dziecka i jak dziecko oraz rodziców uchronić przed różnymi niebezpieczeństwami związanymi z korzystaniem z komórki” – mówi Kuba Antoszewski z Instytutu Badawczego Millward Brown SMG/KRC.
Akcja zyskała grono prestiżowych partnerów, hołdujących idei odpowiedzialnego społecznie biznesu. Partnerami akcji są Radio ZET, Instytut Badawczy Millward Brown SMG/KRC, portal onet.pl, kanał dziecięcy Cartoon Network, sieć Multikino, specjalistyczna sieć sprzedaży sprzętu cyfrowego – firma Vobis, wydawnictwo Egmont, Grupa ArboMedia, studio Agencja Harder & Harder, sieć reklamy kontekstowej AdKontekst, sieć salonów Bartek oraz Quadri Foglio, portal czasdzieci.pl, Fundacja Niezapominajka oraz Fundacja Dzieci Niczyje – „Program safer internet w Polsce”.
Bohaterem akcji Fonio w zabawny sposób pokazuje zasady z zakresu savoir-vivre, bezpieczeństwa oraz odpowiedzialności związanej z posiadaniem telefonu komórkowego.
„Chcemy, aby zasady Mojej Pierwszej Komórki stały się pomocnym narzędziem dla rodziców, którzy zdecydowali się na zakup pierwszego telefonu komórkowego dla dziecka.” – mówi Anna Gołębicka dyrektor marketingu CenterNet S.A. organizatora akcji. Fonio to bohater uniwersalny. Chcieliśmy bo polubili go rodzice i dzieci. A do dzieci nie jest łatwo dotrzeć - dodaje Katarzyna Nowicka brand manager CenterNet a prywatnie mama dwójki dzieci.
źródło: CenterNet