22 października 2010 r. ruszyła niezależna akcja poświęcona problemom bezpieczeństwa online. Inicjatywę wspierają kluczowe instytucje publiczne oraz duże firmy internetowe. Główne działania skupią się na rozwoju platformy www.bezpieczniejwsieci.org. Ma ona pełnić rolę wiarygodnego i kompleksowego źródła wiedzy o zagrożeniach w Internecie. Częścią inicjatywy będzie coroczny raport, mierzący aktualny poziom wiedzy Polaków o bezpieczeństwie w sieci.
„Od wielu lat wspieramy inicjatywy służące rozwojowi Internetu” – mówi Anna Streżyńska, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej. — „Pamiętajmy, że sieć tworzymy razem: zwykli ludzie, instytucje publiczne i firmy prywatne. Dlatego cieszy nas otwartość inicjatywy i zaproszenie do udziału w projekcie przedstawicieli wszystkich stron”.
Akcja www.BezpieczniejwSieci.org jest wspólną inicjatywą instytucji publicznych oraz firm internetowych. W pierwszej odsłonie projektu wzięły udział Ministerstwo Gospodarki, Urząd Komunikacji Elektronicznej, Europejskie Centrum Konsumenckie oraz Nk.pl (dawniej Nasza-Klasa), Merlin, PayPal, Inteligo, IAB oraz Auto-Backup. Inicjatorzy akcji wzorują się na udanych kampaniach prowadzonych w ostatnich latach w Wielkiej Brytanii oraz Stanach Zjednoczonych, takich jak getsafeonline.org czy staysafe.com.
BezpieczniejwSieci.org ma gromadzić w jednym miejscu przystępne i aktualne porady dotyczące zakupów, pracy i relaksu w Internecie. Portal został wyposażony w wyszukiwarkę, która po wpisaniu odpowiedniej frazy zaproponuje poradniki lub artykuły na dany temat. Treści przygotowano w taki sposób, by użytkownik, niezależnie od stopnia zaawansowania, mógł w ciągu kilku minut rozwiązać swój problem. Dodatkowo na stronie zamieszczono sekcję wideo z poradami dotyczącymi najpopularniejszych tematów.
Skąd ta inicjatywa?
„Polski Internet zaczyna dojrzewać. Mamy miliony użytkowników i miliardy obrotów, z tendencją do dalszego wzrostu” – mówi Piotr Stańczak Dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego „Aby te zmiany utrzymać, potrzebujemy internauty świadomego i odpornego na ataki cyberprzestępców”.
Jak wynika z przeprowadzonego badania, dwie trzecie z 14,7 milionów internautów w Polsce naraża się na zagrożenia internetowe (źródło: raport BezpieczniejwSieci.org). Większość osób poniosła nieprzyjemne konsekwencje tego faktu i spodziewa się kolejnych w przyszłości. Jednocześnie ponad połowa (62% badanych) chce dowiedzieć się więcej o sposobach bezpiecznego korzystania z Internetu. Na razie wciąż najbardziej zaufanym źródłem wiedzy o zagrożeniach internetowych są bliscy lub znajomi.
„Brakowało jednego, kompleksowego źródła informacji” – mówi Przemek Pluta, dyrektor zarządzający firmy PayPal i główny sponsor projektu. „Żadna firma ani instytucja nie jest w stanie odpowiedzieć na wszystkie obawy Polaków. Dzięki www.BezpieczniejwSieci.org każdy będzie mógł wnieść do projektu swoją unikalną wiedzę, bo każdy z nas jest w czymś ekspertem. Dobrze się stało, że wiedza ta nie będzie już rozproszona, tylko zebrana w klarowny sposób w jednym miejscu” – dodaje.
Główne wnioski płynące z raportu:
- Polscy internauci zdają sobie sprawę z zagrożeń związanych z surfowaniem po Internecie, ale wciąż podejmują ryzykowne działania
- Włamanie do bankowego konta internetowego zostało uznane za równie dotkliwe co napad na ulicy. Za bardziej dotkliwe uznano tylko pożar mieszkania i włamanie
- Mimo dość wysokiej świadomości zagrożeń dwie trzecie internautów wchodzi na potencjalnie szkodliwe strony internetowe, ściąga pliki z mało wiarygodnych źródeł, nie sprawdza zabezpieczeń SSL przy wpisywaniu poufnych danych oraz otwiera e-maile od nieznanych nadawców.
- Polacy chcą wiedzieć więcej o bezpieczeństwie w Internecie (62% badanych).
- Przykłady stosowania zabezpieczeń w codziennym życiu: mniej niż połowa internautów korzysta z zapory sieciowej (ang. firewall), podstawowego zabezpieczenia przed włamaniem do komputera; mniej niż połowa internautów stosuje różne hasła w różnych portalach.
źródło: BezpieczniejwSieci.org
News Stwórz efektowne stoisko na targi branżowe z trybunką reklamową
Uczestnictwo w tragach branżowych to znakomita okazja zarówno do nawiązania nowych kontaktów biznesowych, jak i spotkania się z potencjalnymi klientami. W targach biorą udział przede wszystkim osoby zainteresowane daną branżą i jej ofertą, dlatego warto zadbać o jak najciekawsze stoisko. Można je stworzyć z pomocą materiałów promocyjnych drukowanych oraz trybunki wystawienniczej, która pomaga wyróżnić prezentowana ofertę i lepiej zapamiętać markę.1. Czym jest trybunka reklamowa?
2. Trybunki reklamowe przykuwają uwagę na targach czytaj więcej