Aż 42% Polaków przyznaje, że znalezienie miejsca do zaparkowania w centrum miasta zajmuje im około 15 minut, a co piąty poświęca na to pół godziny lub więcej. Przyjmując, że w ciągu jednego dnia jadąc do pracy, na spotkanie, zakupy czy odwiedzić znajomych parkujemy cztery razy, w sumie trwa to godzinę, a w skali roku aż 11 dni i to bez uwzględnienia weekendów. Gdyby dodać do tego co najmniej 5 minut na znalezienie parkomatu, dokonanie opłaty i umieszczenie biletu za szybą samochodu, to czynności związane z parkowaniem trwają ponad 2 tygodnie w ciągu roku.
Takie szokujące wyliczenie może skłonić do poszukiwania rozwiązań pozwalających zaoszczędzić czas, przynajmniej ten poświęcony na opłacenie postoju. Jest to możliwe m.in. za sprawą aplikacji mobilnych. Biorąc pod uwagę, że ok. 44% Polaków posiada smartfony, takie rozwiązanie wydaje się sensowne. Mogą oni skorzystać np. z usługi mobiParking, będącej częścią uniwersalnego systemu płatności SkyCash.
Z punktu widzenia kierowcy bezsprzeczną zaletą aplikacji jest to, że po założeniu konta wszystkie czynności związane z regulowaniem należności za parkowanie można wykonać w ciągu kilkunastu sekund, bez wychodzenia z samochodu. System eliminuje też inne utrapienia, jak konieczność odliczania drobnych, szukania parkomatu czy wracania do pojazdu, aby włożyć za szybę bilet parkingowy. Nie trzeba też udawać się do parkometru i auta, kiedy chce się przedłużyć parkowanie – mówi Dariusz Mazurkiewicz, Prezes Zarządu SkyCash S.A., operatora systemu mobiParking.
MobiParking działa w 30 miastach w Polsce. Aby opłacić postój, można skorzystać z aplikacji dostępnej na urządzenia z systemami Android, iOS i Windows Phone, wysłać SMS z odpowiednim kodem (np. WAR1) lub wykonać połączenie z użyciem krótkiego kodu USSD (dla klientów Orange, Plus oraz Play). Co ważne - mobiParking pozwala na wybór określonego czasu postoju, wysokości kwoty lub działa na zasadzie „od tego momentu” (start) do chwili zatrzymania (stop).
źródło: SkyCash