Archiwalne

Statystyki dotyczące polskich internautów

23.02.2009

Z najnowszego badania przeprowadzonego przez Instytut Gfk Polonia na próbie 950 osób w wieku 15-75 lat wynika, że z Internetu korzysta 56% Polaków, co przekłada się na 16,7 mln użytkowników Internetu.

Ponad 80% badanych osób korzysta z sieci klika razy w tygodniu lub codziennie. Najbardziej aktywne są osoby w wieku 15-45 lat. Połowa z ankietowanych korzysta z Internetu w domu, a 1/3 deklarowała, że uzyskuje dostęp do sieci także w innym miejscu, takim jak praca, szkoła itp. Co piąty użytkownik korzysta z komputera przenośnego w celu połączenia się z siecią (brano pod uwagę również służbowe komputery wykorzystywane w domu).

Internet jest wykorzystywany głównie w celach zarobkowych, do komunikacji oraz w celach rozrywkowych (plotki, ciekawostki). Kategorie te wskazywało niecałe 70% ankietowanych. Na dalszych pozycjach znalazły się usługi finansowe (46%) oraz zakupy przez Internet (28%). Najczęściej przez sieć kupowane są książki, płyty z muzyką oraz sprzęt komputerowy i RTV (kategorie wskazywane przez 15-19%), natomiast stosunkowo małą popularnością cieszy się zakup artykułów spożywczych oraz chemii gospodarczej (poniżej 5%). Korzystanie z wymiany plików przez Internet deklarowało 22% badanych osób.

Z przeprowadzonych badań wynika, że Internet staję się powoli usługą powszechną. Mimo dużej penetracji oraz zbliżania się do punktu nasycenia rynku, dynamika przyrostu nowych łącz nie spada. Przypuszcza się, że w najbliższym czasie będzie ona miała w dalszym ciągu tendencję wzrostową, gdyż pokolenie wyżu demograficznego z początku lat 80 usamodzielniając się wniesie swój wkład w przyłączaniu nowych łączy internetowych.

źródło: Audytel

News Korzystasz z Chatu GPT? Uważaj na podejrzane łącza i wyniki wyszukiwania

Niedawno opublikowane badania ujawniły, że wyniki wyszukiwania, które prezentuje ChatGPT mogą prowadzić do podejrzanych witryn internetowych, na których użytkownicy mogą być narażeni na ataki phishingowe. Co prawda niektóre zapytania kierowane do sztucznej inteligencji – takie jak te związane z kryptowalutami – mogą owocować w złośliwe wyniki częściej niż inne, powinno to jednak zwrócić uwagę na problem, który może stać się znacznie poważniejszy. czytaj więcej

News Polskie polubienia fanpage - klucz do sukcesu w social media

Facebook wciąż pozostaje jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych. Dla wielu firm, influencerów i marek jest to nie tylko miejsce promocji, ale także narzędzie budowania relacji z klientami. Polskie polubienia fanpage mają szczególne znaczenie, zwłaszcza dla tych, którzy działają na rodzimym rynku. Dlaczego? Przyciągają lokalnych odbiorców, zwiększają zasięg organiczny i budują wiarygodność. W tym artykule dowiesz się, jakie korzyści przynoszą polskie polubienia, jakie problemy mogą wystąpić przy ich zdobywaniu oraz jak skutecznie je pozyskiwać. czytaj więcej

News Czym jest audyt infrastruktury i bezpieczeństwa IT?

Audyt infrastruktury i bezpieczeństwa IT to kluczowy proces, który pozwala przedsiębiorstwom na zidentyfikowanie i ocenę stanu swoich systemów informatycznych oraz zabezpieczeń. W obliczu rosnących zagrożeń związanych z bezpieczeństwem danych, przeprowadzenie audytu staje się nie tylko zalecane, ale wręcz niezbędne. Dzięki audytowi IT organizacje mogą poprawić wydajność infrastruktury IT oraz zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji i danych osobowych. W niniejszym artykule przyjrzymy się temu, czym jest audyt infrastruktury IT oraz audyt bezpieczeństwa IT, a także jakie korzyści przynosi ich przeprowadzenie. czytaj więcej

News Jak zyskać na sprzedaży firmy? Poznaj skuteczne sposoby na zwiększanie wartości marki i firmy

Proces sprzedaży firmy niezależnie od branży, czy wielkości warto rozpocząć od oceny wartości podmiotu. Mamy do wyboru wiele metod – porównawczą, dochodową, czy majątkową. Bardzo ważny jest tutaj aspekt oceny przez potencjalnego inwestora tego, jaki osiągnie zwrot z inwestycji. Dlatego musimy udowodnić, że nasz firma ma duży potencjał zwrotu. Istnieje jednak kilka sposobów, które wpłyną na wartość sprzedanego podmiotu. Co zatem zrobić, aby uzyskać wyższą cenę podczas negocjacji? I w jaki sposób można wpłynąć na zwiększanie wartości marki? czytaj więcej