Archiwalne

Strategia telekomunikacyjna rządu 2006 - 2007

06.07.2006



Rada Ministrów zaakceptowała Strategię regulacyjną 2006-2007 "Jak przyspieszyć rozwój polskiego rynku telekomunikacyjnego, obniżyć koszty usług dla Polaków i zwiększyć dostępność nowoczesnych rozwiązań", przedłożoną przez ministra transportu.

Podstawowe zadania Strategii to: wsparcie rozwoju gospodarczego i społecznego poprzez zwiększenie dostępności, możliwości wyboru, poprawę jakości i obniżenie cen usług telekomunikacyjnych; likwidacja zapóźnienia cywilizacyjnego Polski poprzez zapewnienie powszechnego, taniego dostępu do szerokopasmowego internetu; wzrost liczby użytkowników telefonii stacjonarnej i komórkowej; skuteczniejsze działanie Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Realizacja Strategii ma zapewnić:

• otwarcie rynku abonamentu telefonicznego poprzez wprowadzenie przez Urząd Komunikacji Elektronicznej usługi hurtowego dostępu do sieci (umożliwi to różnym operatorom zakup po cenie hurtowej usługi abonamentu od Telekomunikacji Polskiej SA);
• dalsze stymulowanie rozwoju konkurencji na rynku rozmów telefonicznych;
• realną konkurencję na rynku dostępu do szerokopasmowego internetu w technologii ADSL (wprowadzenie hurtowego dostępu do ADSL pozwala różnym operatorom na zakup od TP SA usług dostępu do szerokopasmowego ADSL po cenach hurtowych);
• zwiększenie dostępności usług oraz liczby użytkowników telefonii komórkowej, w tym m.in. zakończenie przetargu na częstotliwości GSM;
• uczciwe warunki konkurowania operatorów komórkowych ze stacjonarnymi;
• niezbędne zmiany legislacyjne dotyczące Urzędu Komunikacji Elektronicznej, które umożliwią mu kształtowanie rynku i jego skuteczną kontrolę;
• zmiany w organizacji UKE, aby zwiększyć jego skuteczność i szybkość działania.

Polska będzie dążyć do obniżenia kosztów usług telekomunikacyjnych o 2–4 mld zł w ciągu 3 lat oraz istotnego zwiększenia dostępu obywateli do nowoczesnych usług internetowych i komórkowych.
 
Źródło: eGospodarka.pl

News Artykuł ekspercki: AIoT (Artificial Intelligence of Things) - przyszłość w transporcie i magazynowaniu produktów wrażliwych

Integracja sztucznej inteligencji i Internetu Rzeczy (AIoT) wyznacza nowe standardy w transporcie i magazynowaniu produktów wrażliwych, takich jak leki czy żywność. Dzięki możliwościom precyzyjnego monitorowania, przewidywania awarii oraz optymalizacji procesów w czasie rzeczywistym, AIoT staje się nieodzownym narzędziem do minimalizowania strat i zapewnienia zgodności z wymogami prawa. czytaj więcej

News Polskie polubienia fanpage - klucz do sukcesu w social media

Facebook wciąż pozostaje jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych. Dla wielu firm, influencerów i marek jest to nie tylko miejsce promocji, ale także narzędzie budowania relacji z klientami. Polskie polubienia fanpage mają szczególne znaczenie, zwłaszcza dla tych, którzy działają na rodzimym rynku. Dlaczego? Przyciągają lokalnych odbiorców, zwiększają zasięg organiczny i budują wiarygodność. W tym artykule dowiesz się, jakie korzyści przynoszą polskie polubienia, jakie problemy mogą wystąpić przy ich zdobywaniu oraz jak skutecznie je pozyskiwać. czytaj więcej

News Unijne rozporządzenie w sprawie maszyn - jakie zmiany?

Unijne rozporządzenie w sprawie maszyn będzie obowiązywać od 20 stycznia 2027 roku. Weszło ono w życie we wszystkich państwach członkowskich 19 lipca 2023 r., 20 dni po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Producenci maszyn mają teraz czas na spełnienie nowych wymogów bezpieczeństwa dotyczących urządzeń i maszyn. czytaj więcej

News Pendrive z logo firmy - jak dopasować pojemność, design i funkcje do potrzeb odbiorców

Technologia pędzi do przodu, wymuszając na firmach ciągłe poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań, także w obszarze gadżetów reklamowych. czytaj więcej