Archiwalne

Systemy CRM

18.05.2017

Systemy CRM to systemy informatyczne wspomagające i w pewnym sensie automatyzujące procesy w relacji pomiędzy klientem a organizacją. Nauki ekonomiczne nie przewidują jednej definicji systemów CRM, jednak istnieje wiele ich określeń. Systemy te pozyskują i utrzymują obsługi klienta, czyli wspomagają między innymi działy marketingu, sprzedaży i obsługi klienta.

CRM wspomaga działania marketingowe oraz procesy sprzedaży związane z wszelką obsługą klienta. Celem tej strategii jest przede wszystkim skupienie się na potrzebach klienta z zachowaniem wzorców zachowania wykształconych przez kulturę.

Jaki jest cel systemów CRM?

Systemy te mają na celu przede wszystkim wprowadzenie strategii, które mają przyczynić się do zmniejszenia odległości, jakie zachodzą między obecnymi i przyszłymi posunięciami firmy, w zakresie pozyskiwania i utrzymywania prawidłowych relacji ze wszystkimi klientami. Podsumowując, systemy CRM wspomagają budowanie pozytywnych stosunków z partnerami biznesowymi.

Całość rozwiązań, które składają się na wspomaganie wszelkich kontaktów z klientami, powinny wspomagać poszczególne etapy kontaktu z klientami, jak rozpoznanie potrzeb konsumentów, ich zidentyfikowanie wspomaganą zawieraniem transakcji, kończąc na usłudze posprzedażnej. Na te etapy składają się trzy rodzaje systemów: interaktywny, operacyjny i analityczny.

Co obejmują systemy CRM?

Obejmują one swoim zakresem oprogramowanie, metody i standardowe opcje internetu, które ułatwiają organizacji uporządkować i wspomóc relacje z klientami. Na przykład firma, która dysponuje bazą danych klientów z pomocą systemów CRM, wymusza na swoich pracownikach bardziej efektywne zaspokajanie i utrzymywanie wszelkich kontaktów z klientem.

Jak należy traktować systemy CRM?

Systemy te nie są jedynie przyrządem, ale przede wszystkim jako strategia i filozofia wszelkich działań danego przedsiębiorstwa marketingowego. Najistotniejszym zadaniem tych systemów jest posiadanie stałej bazy klientów, lecz przede wszystkim ich najwyższy poziom zadowolenia. Istotnym punktem jest wytworzenie jednolitego systemu wśród wszystkich procesów marketingowych przedsiębiorstwa. W skład tych procesów wchodzą: proces sprzedaży, serwis, do tworzenia odpowiednich statystyk, które są wykorzystywane w procesie tworzenia portfela produktów.

Do czego stosowane są systemy CRM?

Przede wszystkim w celu efektywnego utrzymywania kontaktu z klientami. W przypadku nieuregulowania należności przez klienta, system CRM automatycznie wysyła ponaglenie. Jeżeli nie zostaje ono uregulowane, system ustanawia klienta oczkującym na rozmowę telefoniczną z pracownikiem firmy. W przypadkach szczególnej zwłoki zapłaty wysyłana jest automatyczna informacja z prośbą dotyczącą wszczęcia postępowania sądowego. Podczas świąt system ten wysyła kartki okolicznościowe oraz oferty dotyczące dalszej współpracy do partnerów biznesowych. Systemy CRM stanowią integralną część systemu informatycznego firmy. Wykorzystywane są w przedsiębiorstwach, które korzystają z sieci mobilnych sprzedawców.

Źródło: DaVinci Studio - Aplikacje mobilne

Wiadomości firmowe Hakerzy wkraczają do gry: Krakowskie MPK na celowniku cyberprzestępców

Wyobraźcie sobie poranek, kiedy zmarznięci i zaspani próbujecie kupić bilet na tramwaj przez aplikację MPK, ale zamiast tego na ekranie pojawia się komunikat: "Twój system został shackowany". Tak wyglądał 3 grudnia 2024 roku dla krakowian, którzy padli ofiarą... no dobra, może nie oni bezpośrednio, ale ich ulubiony przewoźnik – MPK. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Jak podnieść poziom cyberbezpieczeństwa w sektorze finansowym?

Sektor finansowy stoi przed nowymi wyzwaniami w obliczu dynamicznego rozwoju technologii. Generatywna AI, automatyzacja, zarządzanie danymi i finanse zintegrowane kształtują branżę, jednocześnie zwiększając trudności w ochronie danych, prywatności oraz zarządzaniu tożsamościami cyfrowymi. Coraz większe wykorzystanie chmury i rosnąca ilość danych dodatkowo zwiększają powierzchnię ataków, wymagając lepszych strategii reagowania na incydenty. czytaj więcej

News Co to są autonomiczne wózki AMR? - poznaj ich zalety

Autonomiczne wózki AMR (Autonomous Mobile Robots) to nowoczesne rozwiązania technologiczne, które umożliwiają automatyzację procesów transportowych w magazynach i zakładach przemysłowych. W przeciwieństwie do tradycyjnych wózków AGV (Automated Guided Vehicles), AMR wykorzystują zaawansowane technologie, takie jak sztuczna inteligencja i systemy nawigacji, dzięki czemu mogą poruszać się autonomicznie w złożonym środowisku bez potrzeby instalowania fizycznych prowadnic. czytaj więcej

News Jak działa aplikacja typu softphone?

W dobie technologii cyfrowych i pracy zdalnej coraz częściej zapominamy, do czego służy telefon stacjonarny. Ze świecą możesz dziś szukać tradycyjnych telefonów, ponieważ stopniowo wypierają je aplikacje internetowe, które znacznie taniej lub całkowicie darmowo łączą nas z całym światem. Jedną z takich aplikacji jest softphone, czyli rozwiązanie, które umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych przez internet. Jak dokładnie działa softphone i dlaczego staje się nieodłącznym narzędziem współczesnych biznesów? czytaj więcej

News Czym jest CRM i kiedy się przydaje?

Czym jest CRM i kiedy się przydaje? Masz firmę i zastanawiasz się, czy system CRM będzie optymalnym rozwiązaniem dla Twojego przedsiębiorstwa? Jeśli jesteś zainteresowany tematem, zapraszamy do lektury!

1. Co to jest CRM?
2. Jakie funkcje oferuje oprogramowanie CRM?
3. Kiedy przyda się system CRM? czytaj więcej