Archiwalne

UKE: nie ma skutecznej konkurencji na rynku połączeń w sieciach ruchomych

07.08.2008

Urząd Komunikacji Elektronicznej Zamknął postępowanie w sprawie ustalenia, czy na krajowym rynku świadczenia usługi dostępu i rozpoczynania połączeń w sieciach ruchomych występuje skuteczna konkurencja.

W dniu 6 sierpnia 2008 r. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej wydał postanowienie, którym zamknął prowadzone od 21 września 2007 r. postępowanie w sprawie ustalenia, czy na krajowym rynku świadczenia usługi dostępu i rozpoczynania połączeń w ruchomych publicznych sieciach telefonicznych występuje skuteczna konkurencja (rynek 15).

Przyjęty kształt rozstrzygnięcia Prezesa UKE, tj. zamknięcie postępowania, jest wynikiem analizy rynku właściwego. Analizowany rynek 15 znajduje się w fazie przejściowej na co wyraźnie wskazuje jego stan aktualny i zachodzące na nim procesy opisane dokładnie w uzasadnieniu postanowienia. Część spośród badanych kryteriów wskazuje bowiem na występowanie skutecznej konkurencji na rynku świadczenia usługi dostępu i rozpoczynania połączeń w ruchomych publicznych sieciach telefonicznych, natomiast analiza innych kryteriów świadczy o istnieniu realnych (bądź też potencjalnych) zagrożeń dla rozwoju konkurencji na przedmiotowym rynku.

Rynek dostępu i rozpoczynania połączeń w sieciach ruchomych jest obecnie w fazie kształtowania się i rozwoju, stąd Prezes UKE podjął decyzję o nie ustalaniu znaczącej pozycji kolektywnej operatorów sieci komórkowych i zdecydował o zakończeniu postępowania.

Prezes UKE będzie teraz stale monitorował sytuację na rynku 15. W przypadku niezadowalającej dynamiki zmian współpracy operatorów MVNO oraz MNO lub utrzymania się obecnych trendów co do ilości podmiotów i różnorodności przyjętych przez nich modeli Prezes UKE dokona ponownej weryfikacji przesłanek przemawiających za istnieniem bądź brakiem występowania pozycji znaczącej.

źródło: UKE

News Chcesz zwiększyć zaangażowanie klientów online? Rozważ współpracę z agencją interaktywną!

Obecność firm w internecie jest dziś obowiązkowa, stanowi bowiem swoistą legitymizację marki w oczach klientów. Z uwagi na fakt, iż codziennie miliardy ludzi spędza czas na przeglądaniu zamieszczonych w sieci treści, przestrzeń ta oferuje ogromne możliwości marketingowe. Aby właściwie je wykorzystać, warto podjąć współpracę z agencją interaktywną. czytaj więcej

News Sprzedaż odzieży w internecie. Jak zacząć i czego oczekiwać?

Światowy rynek mody przynosi niebotyczne zyski koncernom odzieżowym. W świecie wielkich marek na szczęście jest jeszcze miejsce dla małych producentów ubrań. Zapotrzebowanie na odzież spoza sieciowych sklepów można wykorzystać. Dlaczego warto to zrobić i od czego zacząć? czytaj więcej

News Jak wyczyścić pamięć podręczną na laptopie

Korzystanie z urządzeń elektronicznych np. laptopów, komputerów czy telefonów wiąże się z zapisywaniem różnych danych. Pamięć podręczna to miejsce przechowywania tych plików. Jeżeli często korzystasz z przeglądarki, musisz pamiętać o usuwaniu tych danych, ponieważ może to wpływać na funkcjonalność i szybkość wyszukiwań. Jeśli zauważyłeś jakieś zmiany w działaniu Twojej przeglądarki czy laptopa, powinieneś sprawdzić, czy nie jest wymagane czyszczenie pamięci podręcznej. Po przeczytaniu tego artykułu, szybko wykonasz takie czyszczenie i nie sprawi Ci to żadnych trudności. czytaj więcej

News Sprzedaż w czasach zarazy

Jak sprzedawać produkty i usługi B2B w czasie epidemii, gdy spotkania z przedstawicielami handlowymi są ograniczone do minimum? Podczas spotkań online lub rozmów telefonicznych, oczywiście. Jak zatem maksymalnie ułatwić pracę handlowcom, jakie narzędzia zapewnić, aby mogli pracować jak najbardziej efektywnie? Oferta Grandstream – globalnego dostawcy rozwiązań telekomunikacyjnych VoIP, to propozycja zdecydowanie warta rozważenia. czytaj więcej