Archiwalne

UKE: Raport o rynku telekomunikacyjnym w 2007 roku

30.04.2008

Raport został stworzony przez Urząd Komunikacji Elektronicznej w celu opisania obrazu polskiego rynku telekomunikacyjnego w 2007 r. oraz pokazania panujących na nim trendów.

Zgodnie z dyspozycją zawartą w art. 192 ust. 3 ustawy Prawo telekomunikacyjne, został on przygotowany na podstawie informacji uzyskanych od przedsiębiorców telekomunikacyjnych, w trybie o którym mowa w art. 7 Ustawy. Tryb ten nakłada na wszystkich przedsiębiorców telekomunikacyjnych obowiązek przekazania do Urzędu, do dnia 31 marca roku następującego po roku sprawozdawczym, informacji o zakresie i rodzaju wykonywanej działalności telekomunikacyjnej oraz o wielkości sprzedaży tych usług.

Z kolei na Prezesa UKE Ustawa nakłada obowiązek publikacji tych danych, w postaci Raportu o stanie rynku za rok ubiegły, w terminie do dnia 30 kwietnia roku następującego po roku sprawozdawczym.
Raport ten powstał w oparciu o dane przesłane przez operatorów do Urzędu Komunikacji Elektronicznej do dnia 25 kwietnia 2008 roku. W bieżącym roku w UKE do tej daty zostało zarejestrowanych ok. 700 formularzy sprawozdawczych.

Ponadto na potrzeby tego dokumentu wykorzystano ogólnodostępne informacje i raporty oraz opracowania zamówione na potrzeby Urzędu. Do takich zamówionych przez UKE opracowań zaliczyć należy takie opracowania jak: „Rynek telekomunikacyjny w Polsce, 2006 - 2009” firmy PMR, przeprowadzane corocznie badanie konsumenckie „Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2007 roku” przygotowane przez Centrum Badań Marketingowych INDICATOR oraz 13 Raport Implementacyjny Komisji Europejskiej, do którego dane przekazywane są wprost przez UKE.

Informacje o rynku zostały przedstawione w niniejszym Raporcie przede wszystkim w postaci udziałów przedsiębiorców telekomunikacyjnych w poszczególnych dziedzinach działalności telekomunikacyjnej.

Dane za rok 2007 prezentowane są głównie w zestawieniach z danymi za lata ubiegłe.

Raport ten zawiera również skrócone opracowania dotyczące zmian cen usług telekomunikacyjnych, które były już publikowane na stronach internetowych UKE.

Pełna treść Raportu o stanie rynku telekomunikacyjnego w 2007 roku jest dostępna tutaj (plik PDF).

źródło: UKE

News Przewaga konkurencyjna dzięki logistyce? Kilka słów o systemie WMS

W świecie walki konkurencyjnej, gdzie oferta konkurujących sklepów czy producentów jest bardzo do siebie podobna dużą rolę zaczynają odgrywać szczegóły, takie jak szybkość dostawy, łatwość komunikacji ze sprzedającym, sposób pakowania. Szereg tych drobnych elementów wpływa na tak zwane Customer Experience, czyli doświadczenie kupującego. Pojęcie to opisuje subiektywne odczucie Klienta w procesie zakupu, od pierwszego kontaktu, aż po ostateczne użycie produktu (niekiedy również kwestie związane z obsługą posprzedażową, na przykłada w formie serwisu). Jak wpływać na Customer Experience? Jest to bardzo szerokie zagadnienie, ale jedną z form skutecznego wpływu są inwestycje w obszar logistyki w celu poprawy jej jakości, co koniec końców wpłynie na dostawę właściwego produktu, w najkrótszym możliwym czasie, do właściwego miejsca, w najlepszej możliwej cenie. czytaj więcej

News Naprawa iPhone’a - co warto wiedzieć?

Telefony iPhone cieszą się naprawdę dużą popularnością. Nie bez powodu! Telefony te są nieustannie ulepszane, powstają nowe modele z coraz to nowszymi funkcjami. Ludzie cenią iPhone'y między innymi za bezpieczny system iOS z prostym i intuicyjnym interfejsem, AppStore, w którym nowe aplikacje często pojawiają się szybciej niż w systemie Android oraz za poręczność - iPhone'y są niezwykle łatwe w użyciu. Zachwycają też designem! Niestety, jak w przypadku każdego sprzętu, zdarza się, że te multimedialne, nowoczesne telefony komórkowe psują się i wymagają naprawy w serwisie. Co warto wiedzieć o naprawie iPhone'a jeszcze przed zaniesieniem go do serwisu? czytaj więcej

News Jak agencja SEO Grupa iCEA osiągnęła sukces w branży pozycjonowania?

Nie trzeba być Markiem Zuckerberg ani Billem Gates’em, aby znaleźć się na szczycie. Niekiedy do założenia firmy wystarczy dobry pomysł i laptop. Od tego zaczął się sukces Grupa iCEA – globalnej agencji SEO, która od 15 lat wyznacza standardy w branży pozycjonowania stron internetowych. czytaj więcej