Archiwalne

UKE stwierdził naruszenia na zakańczania połączeń

29.07.2008

Prezes UKE zobowiązał Polkomtel, PTC oraz PTK Centertel do usunięcia naruszeń na rynku zakańczania połączeń.

W dniu 28 lipca 2008 r. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej wydał trzy decyzje administracyjne nakazujące Polkomtel S.A., Polskiej Telefonii Cyfrowej sp. z o.o. oraz Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel sp. z o.o. usunięcie stwierdzonych, w trakcie przeprowadzonych kontroli, nieprawidłowości polegających na naruszaniu nałożonych na tych przedsiębiorców telekomunikacyjnych przez Prezesa UKE obowiązków niedyskryminacji, o których mowa w art. 36 ustawy Prawo telekomunikacyjne, poprzez stosowanie dyskryminacji cenowej wobec przedsiębiorców telekomunikacyjnych w zakresie dostępu telekomunikacyjnego, o czym świadczą stwierdzone dysproporcje pomiędzy cenami hurtowymi i detalicznymi (on-net) za zakańczanie połączeń głosowych w ruchomej publicznej sieci telefonicznej każdego z tych operatorów.

W trakcie prowadzonych postępowań administracyjnych do analizy stwierdzenia o stosowaniu dyskryminacji przyjęto model stwierdzający, że składnikami ceny detalicznej stosowanej przez operatora publicznej ruchomej sieci telekomunikacyjnej są w ogólnym ujęciu: koszt rozpoczęcia połączenia i koszt zakończenia połączenia. Przyjęcie takiego założenia jest uzasadnione i odpowiada ogólnie stosowanym rozróżnieniom kosztowym dla połączeń off-net.

Prezes UKE na podstawie zestawienia cen połączeń on-net stosowanych aktualnie przez wskazanych wyżej trzech operatorów, dokonał wyliczenia średniej ceny połączenia, a w oparciu o nią średniej stawki za zakończenie połączenia. I tak, średnia cena połączenia on-net:

- w sieci Polkomtel S.A. wyniosła: 0,49 zł/min, natomiast średnia stawka za rozpoczęcie i zakończenie połączenia (tj. 1/2 ceny połączenia) to: 0,25 zł/min,

- w sieci Polskiej Telefonii Cyfrowej sp. z o.o. wyniosła: 0,44 zł/min, natomiast średnia stawka za rozpoczęcie i zakończenie połączenia (tj. 1/2 ceny połączenia) to: 0,22 zł/min,

- w sieci Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel sp. z o.o. wyniosła: 0,45 zł/min, natomiast średnia stawka za rozpoczęcie i zakończenie połączenia (tj. 1/2 ceny połączenia) to: 0,22 zł/min.

Średnia stawka za zakończenie połączenia w sieci operatora, wynikająca z analizy stosowanych przez wszystkich trzech operatorów stawek dla połączeń on-net, stanowi zatem próg dla stwierdzenia stosowania bądź braku stosowania dyskryminacji na rynku zakańczania połączeń w sieci konkretnego operatora.

Wydane decyzje zobowiązują Polkomtel S.A., Polską Telefonię Cyfrową sp. z o.o. oraz Polską Telefonię Komórkową Centertel sp. z o.o. do usunięcia stwierdzonych naruszeń, wskazując zarazem warunki tego usunięcia.

źródło: UKE

News Jak działa aplikacja typu softphone?

W dobie technologii cyfrowych i pracy zdalnej coraz częściej zapominamy, do czego służy telefon stacjonarny. Ze świecą możesz dziś szukać tradycyjnych telefonów, ponieważ stopniowo wypierają je aplikacje internetowe, które znacznie taniej lub całkowicie darmowo łączą nas z całym światem. Jedną z takich aplikacji jest softphone, czyli rozwiązanie, które umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych przez internet. Jak dokładnie działa softphone i dlaczego staje się nieodłącznym narzędziem współczesnych biznesów? czytaj więcej

Wiadomości firmowe Jak sklepy mogą zwiększyć swoje cyberbezpieczeństwo w sezonie świątecznym?

Okres zimowy oznacza dla sprzedawców nie tylko wzmożoną aktywność handlową, ale i zwiększone ryzyko ataku. Hakerzy kierują swoją uwagę zwłaszcza tam, gdzie w grę wchodzą duże pieniądze, a do takich zdecydowanie należą zakupy przedświąteczne. Jednak bezpośrednim celem cyberprzestępców są nie tylko finanse. Ze względu na obecną cyfryzację i wszechobecność płatności online, potężna ilość wrażliwych danych przechowywanych przez organizacje detaliczne stanowi ogromną zachętę dla wielu hackerów czytaj więcej

News Potężne możliwości i zaawansowane bezpieczeństwo: Seria przełączników sieciowych warstwy 2+ i warstwy 3 oraz przełączniki agregacyjne warstwy 3 od Grandstream

W ciągu ostatnich kilku lat portfolio produktów Grandstream sukcesywnie poszerza się, aby oferować instalatorom i decydentom IT możliwość tworzenia kompleksowej infrastruktury IT opartej na telefonii IP, centralach IP PBX, urządzeniach do zarządzania obiektami, sprzęcie WiFi i wielu innych rozwiązaniach. Nasze przełączniki zyskują coraz większe uznanie wśród użytkowników, umożliwiając małym, średnim i dużym przedsiębiorstwom budowanie skalowalnych, bezpiecznych, wydajnych i inteligentnych sieci biznesowych dostępnych z chmury. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Jak media społecznościowe zagrażają bezpieczeństwu informacji?

Współczesne firmy działają w bardzo złożonych środowiskach bezpieczeństwa. Z jednej strony rośnie krajobraz zagrożenia, a cyberprzestępcy stają się coraz bardziej wyrafinowani w swoich atakach w miarę uzyskiwania dostępu do nowych narzędzi (np. sztucznej inteligencji) czy ofert (hakowanie jako usługa). Z drugiej strony organizacje mają do czynienia z danymi bardziej wrażliwymi niż kiedykolwiek. To sprawiło, że zaczęliśmy się domagać lepszych praktyk w zakresie bezpieczeństwa. czytaj więcej