Archiwalne

UKE: TPSA dyskryminuje innych operatorów

17.12.2008

Prezes UKE wezwał Telekomunikację Polską S.A. do usunięcia nieprawidłowości związanych z brakiem równego dostępu do informacji o sieci TP, mających szczególne znaczenie przy świadczeniu usługi Bitstream Access.

W dniach od 1 września 2008 r. do 31 października 2008 r. została przeprowadzona kontrola dotycząca wykonywania przez Telekomunikację Polską S.A. obowiązku nałożonego decyzją Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia 14 lutego 2007 r. nr DRT-SMP-6043-23/05(33). Obowiązek zapisany w tej decyzji polega na równym traktowaniu przez TP pozostałych przedsiębiorców telekomunikacyjnych w zakresie dostępu telekomunikacyjnego w celu świadczenia usługi dostępu szerokopasmowego, w tym usługi szerokopasmowej transmisji danych (Bitstream Access), z wyłączeniem usług, o których mowa w § 2 pkt 4 i 11 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 października 2004 r. (Dz. U. z 2004 r., nr 242, poz. 2420) - w szczególności przez oferowanie jednakowych warunków w porównywalnych okolicznościach, a także oferowaniu usług oraz udostępnianiu informacji na warunkach nie gorszych od stosowanych w ramach własnego przedsiębiorstwa lub w stosunkach z podmiotami zależnymi.

Kontrola w szczególności dotyczyła współpracy Telekomunikacji Polskiej S.A. z Polską Telefonią Komórkową Centertel Sp. z o.o. jako spółką zależną z Grupy TP. Kontrolą objęto sposób zarządzania Grupą TP i TP, strukturę organizacyjną, procesy przepływu informacji pomiędzy komórkami organizacyjnymi, procesy marketingu i sprzedaży.

W wyniku kontroli stwierdzono, iż doszło do naruszenia w/w przepisów. W jej następstwie wydano zalecenia pokontrolne nakazujące usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości, które polegały na:

  • wspólnym planowaniu kierunków strategii na rynku świadczenia usług szerokopasmowego dostępu do sieci Internet przez TP i PTK Centertel, zmierzającym do ograniczenia konkurencji ze strony pozostałych operatorów działających na rynku dostępu szerokopasmowego,
  • dostępie PTK Centertel do danych i aplikacji informatycznych TP zawierających informacje dotyczące warunków technicznych linii abonenckich i świadczonych usług szerokopasmowych oraz ich użytkowników, do których pozostali operatorzy nie posiadają możliwości dostępu, co w istotny sposób pogarsza ich możliwości konkurowania na rynku dostępu szerokopasmowego,
  • przepływie niedostępnych innym operatorom informacji pomiędzy komórkami organizacyjnymi TP i PTK Centertel odpowiedzialnymi za sprzedaż hurtową i detaliczną na rynku usług szerokopasmowych, zmierzającym do ograniczenia konkurencji ze strony pozostałych operatorów działających na rynku dostępu szerokopasmowego,
  • stosowaniu rozwiązań dotyczących dostępu do pomieszczeń i sieci telekomunikacyjnej, należących do TP przez PTK Centertel na warunkach lepszych i niedostępnych innym operatorom, co w istotny sposób pogarszało ich możliwości konkurowania na rynku dostępu szerokopasmowego.

Mając na uwadze stwierdzone naruszenia wezwano Telekomunikację Polską S.A. do usunięcia, w terminie 60 dni od dnia doręczenia zaleceń pokontrolnych, nieprawidłowości polegających na naruszeniu obowiązku nałożonego na TP decyzją Prezesa UKE z dnia 14 lutego 2007 r. nr DRT-SMP-6043-23/05(33).

Prezes UKE oczekuje, że usunięcie naruszeń doprowadzi do sytuacji, w której wszyscy przedsiębiorcy telekomunikacyjni funkcjonujący na rynku dostępu szerokopasmowego będą mieli równy dostęp do informacji mających szczególne znaczenie przy świadczeniu usługi szerokopasmowego dostępu do sieci Internet na rynku detalicznym.

źródło: UKE

News Prześwietlamy bestseller wśród abonamentów za 18,99 zł.

Wybierając abonament telefoniczny, warto postawić na wariant, który będzie charakteryzował się optymalnym stosunkiem jakości usług do ich ceny. Takim rozwiązaniem z pewnością jest abonament za 18,99 zł w sieci Otvarta. Co otrzymujemy w tej cenie? Dla jakiego grona odbiorców dedykowany jest ten wariant? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w niniejszym artykule. czytaj więcej

News 20 urodziny JMDI

Od 20 lat JMDI dostarcza Internet światłowodowy i nowoczesną telewizję do wielu gospodarstw domowych i firm na terenie największych miast Polski. Cały czas rozwija własną sieć światłowodową, rozszerza zakres działania i podnosi jakość świadczonych usług. Dzięki wyjątkowemu podejściu do potrzeb klientów firma znalazła się w TOP 10 w rankingu firm telekomunikacyjnych w Polsce. Sprawdź, jakie prezenty czekają na Ciebie w ramach urodzinowej kampanii Świętujemy, która trwa do 20 stycznia! czytaj więcej

News Kto zyskał a kto stracił na przenoszeniu numerów komórkowych w 2020 roku?

W roku 2020 operatorzy telefonii komórkowej łącznie przenieśli ponad 1,4 miliona numerów telefonicznych pomiędzy swoimi sieciami. Dwóch z wielkiej czwórki w tym procesie jest na plusie, a dwóch na minusie - jeden z nich na poważnym minusie. czytaj więcej