Czy moglibyśmy dziś wysłać naszym mamom e-kartkę z życzeniami? Niestety, wiele z nich nie korzysta z komputera i Internetu, podczas gdy my nie wyobrażamy sobie bez niego życia. Dlaczego w sieci brakuje naszych bliskich? Edukacja międzypokoleniowa i przekazywanie umiejętności cyfrowych to idea nowej akcji UPC „e-Aktywacja: Wszystkie pokolenia w Internecie!”, którą wspierają Teresa Lipowska, absolwentka kursów Akademii e-Seniora oraz Olivier Janiak, prezenter, który na Facebooku dołączył do fanów profilu Akademii e-Seniora UPC. UPC Polska zachęca młodych ludzi do dzielenia się wiedzą ze starszym pokoleniem i zaprasza dojrzały głos do sieci.
Do tego, jak ważną rolę pełni obecnie Internet, nie trzeba przekonywać. Nieograniczony dostęp do wiedzy, informacji i usług to oczywiste zalety obecności w sieci. Nowe przedsięwzięcie UPC pod hasłem „e-Aktywacja: Wszystkie pokolenia w Internecie!” odkrywa jednak jeszcze jedną, ważną rolę Internetu – możliwość zbliżania i łączenia ludzi w różnym wieku. Rozmawiano na ten temat podczas dzisiejszego spotkania, w którym udział wzięli m.in.: Teresa Lipowska, Olivier Janiak, dr Dominik Batorski oraz media.
Nauka na kursie Akademii e-Seniora była dla mnie naprawdę cennym doświadczeniem i sprawiła mi ogromną przyjemność. Jeszcze rok temu nie korzystałam z komputera i Internetu. Wydawało mi się, że nie jest mi to do niczego potrzebne. Okazało się jednak, że bardzo się myliłam. Internet to naprawdę ogromne możliwości i duża wygoda. Nie warto z tego rezygnować! Ja sama, odkąd nauczyłam się korzystać z Internetu, już nie wyobrażam sobie bez niego życia, planuję wakacje, wysyłam zdjęcia oraz odbieram scenariusz mailem. Gorąco zachęcam wszystkich do nauki i odkrywania Internetu. Naprawdę wiele można przy tym zyskać.” – powiedziała Teresa Lipowska, aktorka, absolwentka kursu Akademii e-Seniora.
W ramach akcji „e-Aktywacja” organizatorzy chcą przekonać młodych ludzi, aby otworzyli się na starsze pokolenie, wyszli do osób dojrzałych z propozycją wspólnej nauki i podzielili się z nimi kompetencjami cyfrowymi. Chcąc im to ułatwić, UPC stworzyło specjalny poradnik, pokazujący jak w prosty sposób przekazywać wiedzę na temat Internetu. Poradnik udostępniono na portalu społecznościowym Facebook, gdzie powstała strona Akademii e-Seniora. Wyposażono ją w aplikację, która umożliwia internetowym nowicjuszom zadawanie pytań, a wszystkim chętnym, udzielanie odpowiedzi. Fani profilu będą również mogli współtworzyć interaktywną mapę miejsc przyjaznych seniorom.
„Nie wyobrażamy sobie świata bez Internetu, ani Internetu bez dojrzałości. Przekonanie mamy czy babci do nauki korzystania z sieci może być dużym wyzwaniem. Warto je jednak podjąć i chcemy w tym pomóc, stąd pomysł na akcję oraz przewodnik dla młodych. Aktywna obecność w sieci rozwija i przedłuża młodość.”– mówi Patrycja Gołos, Dyrektor działu Komunikacji i Public Affairs UPC Polska.
Pomysł na zwrócenie się ku młodym ludziom i włączenie ich w działania na rzecz cyfrowej aktywacji starszego pokolenia zrodził się w wyniku doświadczeń z działalności Akademii e-Seniora UPC. Ten autorski program nauki obsługi komputera i Internetu, od 2006 roku cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem osób po 50 roku życia. Nadal jednak, wielu seniorów nie posiada odpowiednich umiejętności, aby korzystać z udogodnień cyfrowego świata. Zachęcenie młodych ludzi do dzielenia się swoimi e-kompetencjami to nowe możliwości i szansa na pełne włączenie wszystkich pokoleń do sieci.
źródło: UPC
News Najlepszy router - na co zwracać uwagę podczas zakupu?
Router to najważniejsze urządzenie domowej sieci. Pozwala różnym urządzeniom połączyć się z siecią Wi-Fi. Aby jednak połączenie było prawidłowe, trzeba dysponować dobrym routerem. Wybór tego urządzenia staje się więc kwestią kluczową. Na jakie parametry zwracać uwagę podczas zakupu? Jakie urządzenie pozwala na podłączenie kilku innych jednocześnie? czytaj więcejNews Umówione spotkanie w salonach sprzedaży UPC poprzez Booksy
Chyba nikt nie lubi marnować czasu, prawda? UPC dba o klienta i już teraz można umówić się na spotkanie w terminie i czasie który Ci tylko pasuje, poprzez największą platformę rezerwacyjną dostępną w aplikacji mobilnej jak i na stronie internetowej Booksy. Dodatkowo, na początek w Warszawie, poprzez aplikację Booksy będzie można również umówić spotkanie z mobilnym doradcą UPC w dogodnym dla siebie miejscu i czasie. czytaj więcejNews UPC Polska ma najszybszy internet światłowodowy
W lutym odbył się kolejny ranking SpeedTest. UPC Polska okazała się najszybszym ogólnopolskim operatorem internetu światłowodowego. Średni wynik sieci UPC przekroczył poziom 150 Mb/s - czyli dwukrotnie wyższy wynik od średniej prędkości krajowej. czytaj więcejUPC 10 tys. dolarów do wygrania w programie Adaptive Power Challenge, organizowanym przez Liberty Global. Zgłoszenia jeszcze do 29 czerwca
Liberty Global w Adaptive Power Challenge zaprasza do zgłaszania rozwiązań, które odpowiadają na największe wyzwania energetyczne branży kablowej i dostawców usług szerokopasmowych. Program dedykowany jest przedsiębiorstwom, startupom, naukowcom i studentom. Zwycięzcy w dwóch kategoriach otrzymają nagrody z puli 20 tys. dolarów oraz szansę na współpracę biznesową z Liberty Global. Termin zgłoszeń upływa 29 czerwca. czytaj więcejUPC UPC Polska dołącza do swojej oferty boostery – urządzenia do zwiększania zasięgu WiFi w dużym mieszkaniu i domu
Do portfolio produktów UPC Polska dołączyły WiFi Boosters – urządzenia zapewniające jeszcze lepszy dostęp do sieci internetowej oraz szybkie i niezawodne bezprzewodowe łącze internetowe WiFi na wielu urządzeniach jednocześnie. Boostery dedykowane są zwłaszcza klientom mieszkającym w dużych mieszkaniach i domach jednorodzinnych, w których zasięg WiFi klasycznego modemu bywa niewystarczający z powodu dużej liczby pomieszczeń oraz przeszkód na drodze sygnału (takich jak grube ściany). Urządzenia dostępne są w pakietach UPC z Premium Internetem opartym na światłowodzie do 500 Mb/s oraz cyfrową telewizją. czytaj więcejUPC Nowa sportowa oferta Happy Home od UPC
Nowa oferta w UPC: każdy z domowników ogląda to, co chce i kiedy chce. czytaj więcejUPC UPC Biznes startuje z nową ofertą dla firm z segmentu SoHo i odświeża markę
UPC Biznes wprowadza nową identyfikację wizualną oraz kampanię pod hasłem „Otwórz się na sukces”. Pierwszym etapem nowej kampanii jest start oferty dedykowanej firmom sektora Small office/Home office. Znajdują się w niej cztery prędkości internetu, w tym dwie nowe – 200 Mb/s i 400 Mb/s wraz z wysokimi prędkościami wysyłania danych 20 i 40 MB/s, Premium WiFi, bogaty wybór kanałów telewizyjnych, Telefon bez limitu oraz Pakiety Bezpieczeństwa i gwarantowane poziomy świadczenia usług (SLA). Oferta podzielona została na trzy grupy: Start, Smart i Pro. Każda z nich odpowiada różnym potrzebom przedsiębiorców z segmentu SoHo. czytaj więcejUPC Vintom zwycięzcą jubileuszowej, 5. edycji programu THINK BIG, prowadzonego przez UPC Biznes
Podczas wielkiego finału tegorocznej edycji programu THINK BIG odbywającego się pod hasłem „Let’s Connect to Grow”, jury zdecydowało o przyznaniu nagrody głównej firmie Vintom, czyli twórcy rozwiązania do automatycznego generowania spersonalizowanej komunikacji wideo. Laureat otrzymał 10 tys. euro oraz zaproszenie do współpracy z UPC. Na gali wręczono również Nagrodę Publiczności – 10 tys. euro w głosowaniu gości wygrała firma 4-D, czyli autorzy inteligentnego narzędzia, analizującego zmiany zachodzące w mózgu. Finał THINK BIG stał się także okazją do zaprezentowania nowego logotypu oraz kampanii UPC Biznes pod hasłem „Otwórz się na sukces”. czytaj więcejUPC UPC Polska kontynuuje inwestycje w budowę sieci światłowodowej pozwalającej na wprowadzenie gigabitowych prędkości dla polskich klientów
Dostęp do gigabitowej sieci przyszłości wsparty innowacyjnymi rozwiązaniami cyfrowymi – modemem Connect Box, systemem Smart WiFi wraz z Boosterami oraz aplikacją Connect App – zapewni klientom jeszcze lepszą jakość internetu w domu i nowe możliwości korzystania z cyfrowej rozrywki i komunikacji od UPC. czytaj więcejUPC Nowa kampania UPC - „więcej niż światłowód” w Happy Home
Z początkiem lutego UPC startuje z nową odsłoną kampanii reklamowej Happy Home promującą internet oparty na światłowodzie, Premium Wi-Fi oraz telewizję najnowszej generacji na wielu urządzeniach jednocześnie i o każdej porze. czytaj więcejNews Najlepszy router - na co zwracać uwagę podczas zakupu?
Router to najważniejsze urządzenie domowej sieci. Pozwala różnym urządzeniom połączyć się z siecią Wi-Fi. Aby jednak połączenie było prawidłowe, trzeba dysponować dobrym routerem. Wybór tego urządzenia staje się więc kwestią kluczową. Na jakie parametry zwracać uwagę podczas zakupu? Jakie urządzenie pozwala na podłączenie kilku innych jednocześnie? czytaj więcejNews Umówione spotkanie w salonach sprzedaży UPC poprzez Booksy
Chyba nikt nie lubi marnować czasu, prawda? UPC dba o klienta i już teraz można umówić się na spotkanie w terminie i czasie który Ci tylko pasuje, poprzez największą platformę rezerwacyjną dostępną w aplikacji mobilnej jak i na stronie internetowej Booksy. Dodatkowo, na początek w Warszawie, poprzez aplikację Booksy będzie można również umówić spotkanie z mobilnym doradcą UPC w dogodnym dla siebie miejscu i czasie. czytaj więcejNews UPC Polska ma najszybszy internet światłowodowy
W lutym odbył się kolejny ranking SpeedTest. UPC Polska okazała się najszybszym ogólnopolskim operatorem internetu światłowodowego. Średni wynik sieci UPC przekroczył poziom 150 Mb/s - czyli dwukrotnie wyższy wynik od średniej prędkości krajowej. czytaj więcejUPC 10 tys. dolarów do wygrania w programie Adaptive Power Challenge, organizowanym przez Liberty Global. Zgłoszenia jeszcze do 29 czerwca
Liberty Global w Adaptive Power Challenge zaprasza do zgłaszania rozwiązań, które odpowiadają na największe wyzwania energetyczne branży kablowej i dostawców usług szerokopasmowych. Program dedykowany jest przedsiębiorstwom, startupom, naukowcom i studentom. Zwycięzcy w dwóch kategoriach otrzymają nagrody z puli 20 tys. dolarów oraz szansę na współpracę biznesową z Liberty Global. Termin zgłoszeń upływa 29 czerwca. czytaj więcejUPC UPC Polska dołącza do swojej oferty boostery – urządzenia do zwiększania zasięgu WiFi w dużym mieszkaniu i domu
Do portfolio produktów UPC Polska dołączyły WiFi Boosters – urządzenia zapewniające jeszcze lepszy dostęp do sieci internetowej oraz szybkie i niezawodne bezprzewodowe łącze internetowe WiFi na wielu urządzeniach jednocześnie. Boostery dedykowane są zwłaszcza klientom mieszkającym w dużych mieszkaniach i domach jednorodzinnych, w których zasięg WiFi klasycznego modemu bywa niewystarczający z powodu dużej liczby pomieszczeń oraz przeszkód na drodze sygnału (takich jak grube ściany). Urządzenia dostępne są w pakietach UPC z Premium Internetem opartym na światłowodzie do 500 Mb/s oraz cyfrową telewizją. czytaj więcejUPC Nowa sportowa oferta Happy Home od UPC
Nowa oferta w UPC: każdy z domowników ogląda to, co chce i kiedy chce. czytaj więcejUPC UPC Biznes startuje z nową ofertą dla firm z segmentu SoHo i odświeża markę
UPC Biznes wprowadza nową identyfikację wizualną oraz kampanię pod hasłem „Otwórz się na sukces”. Pierwszym etapem nowej kampanii jest start oferty dedykowanej firmom sektora Small office/Home office. Znajdują się w niej cztery prędkości internetu, w tym dwie nowe – 200 Mb/s i 400 Mb/s wraz z wysokimi prędkościami wysyłania danych 20 i 40 MB/s, Premium WiFi, bogaty wybór kanałów telewizyjnych, Telefon bez limitu oraz Pakiety Bezpieczeństwa i gwarantowane poziomy świadczenia usług (SLA). Oferta podzielona została na trzy grupy: Start, Smart i Pro. Każda z nich odpowiada różnym potrzebom przedsiębiorców z segmentu SoHo. czytaj więcejUPC Vintom zwycięzcą jubileuszowej, 5. edycji programu THINK BIG, prowadzonego przez UPC Biznes
Podczas wielkiego finału tegorocznej edycji programu THINK BIG odbywającego się pod hasłem „Let’s Connect to Grow”, jury zdecydowało o przyznaniu nagrody głównej firmie Vintom, czyli twórcy rozwiązania do automatycznego generowania spersonalizowanej komunikacji wideo. Laureat otrzymał 10 tys. euro oraz zaproszenie do współpracy z UPC. Na gali wręczono również Nagrodę Publiczności – 10 tys. euro w głosowaniu gości wygrała firma 4-D, czyli autorzy inteligentnego narzędzia, analizującego zmiany zachodzące w mózgu. Finał THINK BIG stał się także okazją do zaprezentowania nowego logotypu oraz kampanii UPC Biznes pod hasłem „Otwórz się na sukces”. czytaj więcejUPC UPC Polska kontynuuje inwestycje w budowę sieci światłowodowej pozwalającej na wprowadzenie gigabitowych prędkości dla polskich klientów
Dostęp do gigabitowej sieci przyszłości wsparty innowacyjnymi rozwiązaniami cyfrowymi – modemem Connect Box, systemem Smart WiFi wraz z Boosterami oraz aplikacją Connect App – zapewni klientom jeszcze lepszą jakość internetu w domu i nowe możliwości korzystania z cyfrowej rozrywki i komunikacji od UPC. czytaj więcejUPC Nowa kampania UPC - „więcej niż światłowód” w Happy Home
Z początkiem lutego UPC startuje z nową odsłoną kampanii reklamowej Happy Home promującą internet oparty na światłowodzie, Premium Wi-Fi oraz telewizję najnowszej generacji na wielu urządzeniach jednocześnie i o każdej porze. czytaj więcejNews Kable światłowodowe napowietrzne - co warto wiedzieć?
FTTC jest szerokopasmowym systemem telekomunikacyjnym zakładającym umieszczenie światłowodu w bezpośrednim otoczeniu domów i biur w celu użycia ich do zastąpienia kabli telefonicznych starszej generacji. Tego typu architektura sieci światłowodowej pozwala na zwiększenie szybkości połączeń internetowych. Czym się charakteryzują kable światłowodowe napowietrzne? Jaką rolę pełnią słupki światłowodowe? Wyjaśniamy poniżej!1. Kable światłowodowe napowietrzne – jakie mają zalety? Czym się charakteryzują?
2. Kable światłowodowe kanalizacyjne – podstawowe informacje
3. Słupek światłowodowy – czym jest? Do czego służy? czytaj więcej