Archiwalne

Usługa WLR dla Tele2

15.07.2006



Wprowadzenie decyzją Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z 13 lipca 2006 r. usługi hurtowego dostępu do sieci (WLR - Wholesale Line Rental) powinno przyczynić się do wzrostu konkurencji na rynku telekomunikacyjnym i umożliwić skuteczniejsze konkurowanie z ofertą detaliczną Telekomunikacji Polskiej S.A.

Dla abonenta TP usługa WLR oznacza możliwość zmiany dotychczasowego operatora bez konieczności zmiany lokalizacji zakończenia linii telefonicznej. Rozwiązanie umowy z TP następuje w wyniku złożenia do Tele2 zamówienia wraz z upoważnieniem do przeprowadzenia całej procedury w imieniu abonenta. Zamówienie usługi WLR powinno także zawierać zlecenie preselekcji na numer dostępu do sieci NDS (tzw. prefiks) Tele2, o ile wcześniej abonent nie ustanowił takiej preselekcji.

Po podpisaniu umowy z nowym dostawcą abonamentu, klient we wszystkich sprawach związanych ze swoją linią telefoniczną będzie się kontaktował już tylko i wyłącznie z nowym operatorem, czyli Tele2 Polska. Tele2 jest zobowiązana do wystawiania, na podstawie danych otrzymanych od TP, faktur i billingów związanych z usługami świadczonymi na rzecz abonenta Tele2. Ponosi również odpowiedzialność za wszelkiego rodzaju roszczenia abonentów związane z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem usług.

Reklamacje dotyczące usług telekomunikacyjnych oraz reklamacje dotyczące opłat Tele2 rozpatruje i załatwia we własnym zakresie. W żadnym wypadku Tele2 nie może odsyłać swoich abonentów bezpośrednio do TP.

Podstawą do rozliczeń za abonament telefoniczny pomiędzy Tele2 i TP będzie cena referencyjna obliczona w wysokości 37,83 zł dla łącza analogowego oraz 55 zł dla łącza cyfrowego (ISDN). Od ceny referencyjnej przysługuje Tele2 upust hurtowy w wysokości 46,99%.

Dla tak wyliczonej ceny referencyjnej Prezes UKE ustalił upust hurtowy dla Tele2 w wysokości 46,99%. Faktycznie więc Tele2 zapłaci na rzecz TP 20,05 zł netto miesięcznego abonamentu za łącze analogowe oraz 29,16 zł netto za łącze cyfrowe ISDN.

Decyzja Prezesa UKE z 13 lipca 2006 r. podlega natychmiastowemu wykonaniu.

Dla dotychczasowych klientów Tele2, decyzja Prezesa UKE oznacza możliwość otrzymywania jednego rachunku, zawierającego zarówno – tańszy od dotychczasowego - abonament, jak i opłaty za połączenia telefoniczne.
Z kolei dla pozostałych użytkowników telefonów stacjonarnych, decyzja Prezesa UKE oznacza możliwość łatwej zmiany operatora, przy zachowaniu dotychczasowego numeru telefonu.

W ramach WLR Tele2 w pełni przejmuje na siebie działania i koszty związane z obsługą klienta, marketingiem, administracją i rozliczaniem płatności. Z kolei operator zasiedziały, czyli TP nie ponosi więcej tych kosztów, ale świadczy odpłatnie określone usługi na rzecz operatora alternatywnego, jako klienta hurtowego, na warunkach nie gorszych niż dla odbiorcy detalicznego (np. konserwacja infrastruktury, usuwanie awarii itp.).

Telekomunikacja Polska uważa, że decyzja Urzędu Komunikacji Elektronicznej w sprawie hurtowej sprzedaży abonamentu TP na rzecz Tele2 jest szkodliwa dla rynku i zmusza TP do działania na własną szkodę. Wbrew zapewnieniom UKE decyzja nie doprowadzi do istotnej obniżki abonamentu dla klientów. Dlatego TP podejmie wszelkie możliwe kroki prawne w celu stwierdzenia nieważności tej, naruszającej przepisy prawa, decyzji.

Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, działając jako organ administracji państwowej, jest zobowiązany przy wydawaniu decyzji administracyjnych i podejmowaniu innych rozstrzygnięć do kierowania się tylko literą prawa i jakakolwiek pozaprawna argumentacja nie może stanowić podstawy do podejmowania przez niego rozstrzygnięć. Jednocześnie przepisy ustawy Prawo telekomunikacyjne nie stawiają jako celu regulatora dbania o rozwój i interesy jednego podmiotu, ale nakazują troszczyć się o rozwój konkurencji oraz całego rynku telekomunikacyjnego, w tym o zapewnienie jak największych korzyści użytkownikom końcowym. Podobnie cele regulatora i Państwa w tym zakresie definiuje strategia regulacyjna przyjęta przez rząd, która na pierwszym miejscu stawia zapewnienie jak największych oszczędności dla abonentów, w tym m.in. na skutek wprowadzenia konkurencji na rynku abonamentu.

Źródło: eGospodarka.pl

News Czy polskie dzieci są uzależnione od smartfonów?

Smartfony to już nieodłączny element naszego codziennego życia. Dotyczy to zarówno dorosłych jak i dzieci. Niewątpliwie mają one wiele zalet i ułatwiają nam życie w różnych kwestiach. Jest jednak także druga strona medalu - nadmierne korzystanie z nich przez najmłodszych budzi poważne obawy wśród rodziców i nauczycieli. czytaj więcej

News Przejście z ISDN na VoIP - Nowoczesna Telefonia Dla Firm

Przez wiele lat w telekomunikacji, dominowała technologia ISDN. Była niezbędnym rozwiązaniem dla firm, które potrzebowały stałych połączeń telefonicznych oraz dostępu do podstawowych funkcji cyfrowych telefonii, ponieważ umożliwia jednoczesne przesyłanie danych i głosu. Nowocześniejsze rozwiązania VoIP wypierają ISDN, pomimo jego zalet, takich jak niezawodność i jakość połączeń. czytaj więcej

News Specyfikacja nowego Samsunga Galaxy. Co znajdziemy w środku?

Jedna z najbardziej wyczekiwanych premier tego roku właśnie nadeszła. Wraz z jej nadejściem producent wprowadza zaawansowaną technologię, która znacznie ułatwi nam korzystanie z flagowego urządzenia. Mowa oczywiście o najnowszym Samsungu Galaxy S25 w wersji podstawowej oraz ultra. Przyjrzyjmy się dokładnie specyfikacji. czytaj więcej

News Jak skutecznie wdrożyć ISO 9001 w organizacji: krok po kroku

ISO 9001 to międzynarodowy standard zarządzania jakością, który zapewnia przejrzystą strukturę procesów oraz pozwala na ciągłe doskonalenie przedsiębiorstwa. Jednym z najpopularniejszych tematów związanych z tym standardem jest wdrażanie iso 9001 krok po kroku, ponieważ dzięki właściwej implementacji normy firma staje się bardziej konkurencyjna, a jej usługi oraz produkty – bardziej wiarygodne dla klientów. W poniższym artykule przedstawimy, jakie korzyści płyną z wdrożenia systemu ISO 9001, na co zwrócić szczególną uwagę na każdym etapie prac oraz jakie działania są kluczowe, aby cały proces przebiegał zgodnie z planem i zakończył się sukcesem. czytaj więcej

News Zorganizuj spotkanie biznesowe przez telefon i zaoszczędź czas

Telekonferencje to przydatne narządzenie, dzięki któremu możesz nadal prowadzić rozmowy ze swoimi dostawcami, współpracownikami oraz klientami, bez względu na to w jakim miejscu aktualnie oni się znajdują. Wybrani uczestnicy, o odpowiedniej godzinie podłączają się do wspólnej rozmowy, dzięki temu mają możliwość komunikować się w taki sposób, jakby spotkali się w jednym pokoju. czytaj więcej