W Teleoptimum Centrale Sp. z o.o. pojawiła się nowa seria bram do Skype, dzięki którym firmy mogą wygodnie integrować ten komunikator do swojej infrastruktury telekomunikacyjnej.
Skype, który jest tak bardzo popularny na świecie w Polsce, jest nadal używany przez wiele polskich firm w sposób typowy dla użytkownika domowego. Oznacza to, że najczęściej Skype jest najczęściej zainstalowany na komputerze konkretnego użytkownika, który odbiera połączenia na słuchawkach z mikrofonem. Znacznie wygodniejsze jest scentralizowanie Skype w postaci bramy podłączonej do centralki telefonicznej lub bezpośrednio do telefonów, dzięki czemu użytkownicy wygodnie odbierają i wykonują połączenia Skype na telefonach biurkowych. W ten sposób połączenia do innych użytkowników Skype, SkypeOut czy korzystanie ze SkypeIn (Online Number) nie wymagają już słuchawek podłączonych do komputera.
Wprowadzane właśnie do oferty Teleoptimum Centrale bramy VoiceGear umożliwiają pełnoprawne wykorzystanie Skype jako rozwiązania dla firmy. Pozwalają przy połączeniach Skype korzystać z pełnej funkcjonalności centrali w postaci systemów zapowiedzi IVR, poczty głosowej, a przy połączeniach pomiędzy oddziałami firmy - z darmowych połączeń z biurka na biurko.
Bramy VoiceGear umożliwiają podłączenie od 2 do 60 linii i prowadzenie od 2 do 60 jednoczesnych połączeń. A obsługują od 2 do 240 kont Skype. Gwarantują także wielość interfejsów: bramę można podłączyć przez linię analogową poprzez konfigurowalne porty FXS/FXO, przez protokół SIP lub przez profesjonalne łącze ISDN PRA (30 kanałów rozmownych), dzięki czemu można je dostosować do dowolnej centrali lub posiadanych linii telefonicznych.
źródło: Teleoptimum Centrale