Archiwalne

W 2007 roku Sony Ericsson sprzedał ponad 100 mln telefonów komórkowych

16.01.2008

W roku 2007 firma Sony Ericsson sprzedała ponad 100 mln telefonów komórkowych, a do najważniejszych wydarzeń czwartego kwartału Sony Ericsson zalicza:

  • 18 procentowy wzrost wielkości produkcji rok do roku
  • coraz większy udział w rynku i dochodowy wzrost
  • kontynuacja inwestycji na przyszłość

Najważniejsze wydarzenia roku 2007

  • sprzedaż ponad 100 mln telefonów – ponad dwukrotne tempo wzrostu rynku globalnego
  • marże utrzymujące się na wysokim poziomie, poszerzenie oferty firmy
  • wzrost produkcji telefonów oparty na zwiększonej sprzedaży telefonów o niższych cenach
  • dotychczasowa sprzedaż: 145 mln telefonów odtwarzających muzykę w tym 57 mln telefonów z rodziny Walkman – zachowanie pozycji lidera pod względem oferty muzycznej

Liczba produktów wysłanych w czwartym kwartale sięgnęła 30,8 mln, co oznacza 18 procentowy wzrost w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku oraz konsekwentny wzrost udziałów w rynku rok do roku. Sprzedaż w czwartym kwartale wyniosła 3.771 mln EUR, co jest wynikiem porównywalnym do osiągniętego w zeszłym roku i odzwierciedlającym strategiczną zmianę ku większemu procentowi telefonów o niższych cenach przedstawianych w ofercie firmy. Dochód przed opodatkowaniem wyniósł 501 mln EUR, tj. był porównywalny do roku poprzedniego. Dochód netto zamknął się kwotą 373 mln EUR.

W czwartym kwartale firma Sony Ericsson zwiększyła swe udziały w rynku dzięki sukcesom odnoszonym przez produkty takie jak Sony Ericsson K550 Cyber-shot oraz modele Sony Ericsson W200, Sony Ericsson W300 i Sony Ericsson W580 Walkman w obu Amerykach oraz w Europie. Mimo iż średnia cena sprzedaży nieco wzrosła w tym kwartale z powodu wprowadzenia na rynek nowych modeli Walkman i Cyber-shor, tj. Sony Ericsson W910 i Sony Ericsson K850, trend ku coraz niższym średnim cenom sprzedaży odzwierciedla obrany przez firmę kierunek, czyli konsekwentne poszerzanie oferty.

„Firma Sony Ericsson zakończyła bardzo dobry rok, w którym potwierdziła swą strategiczną pozycję pozwalającą zwiększać udziały w rynku dzięki poszerzonej ofercie. Spółka inwestuje zarówno w badania i rozwój jak i w budowę marki w celu powiększenia portfolio i umocnienia obecności Sony Ericsson na nowych i rozwijających się rynkach całego świata. Naszym celem jest zajęcie miejsca w pierwszej trójce w sektorze, a dzięki osiągnięciom z roku 2006 i 2007 staje się to ambicją realną i możliwą do zrealizowania”, powiedział Dick Komiyama, Prezes Sony Ericsson.

Firma Sony Ericsson szacuje, że, zgodnie z przewidywaniami, rynek telefonów komórkowych w roku 2007 utrzymał się na poziomie 1.1 mld sztuk. Na tej podstawie, spółka wierzy, że, w porównaniu z rokiem 2006, w całym roku 2007 jej udział w rynku wzrósł o około 2 punkty procentowe do nieco ponad 9 procent.

W czwartym kwartale, firma Sony Ericsson ogłosiła zawarcie serii umów ze spółką Motorola Inc, na mocy których Motorola przejęła 50 procent kapitału zakładowego w U.I Holdings BV, holenderskiego właściciela UIQ Technology, szwedzkiej spółki działającej w sektorze oprogramowania, przejętej przez Sony Ericsson od Symbian Ltd nieco wcześniej w tym roku. W czwartym kwartale transakcja ta została ratyfikowana przez odpowiednie organy ochrony konkurencji.

Firma Sony Ericsson ogłosiła wprowadzenie na rynek wielu nowych produktów, w tym wysokiej jakości modelu W890 Walkman i telefonów z dostępem do Internetu w technologii HSDPA, tj. Sony Ericsson K630 i Sony Ericsson K660. Co więcej, spółka ogłosiła również swą strategię mającą na celu poszerzenie platformy aplikacyjnej PlayNow, tak by stała się ona pełną usługą w roku 2008.

1 listopada 2007, Prezes Sony Ericsson Miles Flint zrezygnował z pełnionej funkcji i został zastąpiony przez Hideki „Dicka” Komiyamę, który dołączył do firmy, by zająć to stanowisko. Dick Komiyama pracował wcześniej w Sony Corporation, gdzie pełnił funkcję Dyrektora i Prezesa Sony Elecronics Inc., USA oraz Executive Vice President of Electronics Marketing and Sales Strategies of Sony Corporation, Japan.

źródło: Sony Ericsson

News Sprzedaż odzieży w internecie. Jak zacząć i czego oczekiwać?

Światowy rynek mody przynosi niebotyczne zyski koncernom odzieżowym. W świecie wielkich marek na szczęście jest jeszcze miejsce dla małych producentów ubrań. Zapotrzebowanie na odzież spoza sieciowych sklepów można wykorzystać. Dlaczego warto to zrobić i od czego zacząć? czytaj więcej

News Naprawa iPhone’a - co warto wiedzieć?

Telefony iPhone cieszą się naprawdę dużą popularnością. Nie bez powodu! Telefony te są nieustannie ulepszane, powstają nowe modele z coraz to nowszymi funkcjami. Ludzie cenią iPhone'y między innymi za bezpieczny system iOS z prostym i intuicyjnym interfejsem, AppStore, w którym nowe aplikacje często pojawiają się szybciej niż w systemie Android oraz za poręczność - iPhone'y są niezwykle łatwe w użyciu. Zachwycają też designem! Niestety, jak w przypadku każdego sprzętu, zdarza się, że te multimedialne, nowoczesne telefony komórkowe psują się i wymagają naprawy w serwisie. Co warto wiedzieć o naprawie iPhone'a jeszcze przed zaniesieniem go do serwisu? czytaj więcej

News Co to jest i jak działa czat RCS?

RCS to skrót od wyrażenia "Rich Communication Services". Oznacza ono zaawansowany oraz rozbudowany system wiadomości tekstowych. Głównym celem systemu RCS jest wyparcie klasycznych wiadomości SMS oraz MMS. Mimo że technologia RCS jest znana światu już od ponad 15 lat, to dopiero w 2016 roku zaczęto wdrażać ją u większości operatorów sieci komórkowych. Jakie są korzyści z korzystania z czatu RCS? Czym różni się RCS od klasycznych wiadomości tekstowych oraz MMS? Odpowiedzi na wyżej postawione pytania znajdziesz w tym artykule. czytaj więcej

News Jak agencja SEO Grupa iCEA osiągnęła sukces w branży pozycjonowania?

Nie trzeba być Markiem Zuckerberg ani Billem Gates’em, aby znaleźć się na szczycie. Niekiedy do założenia firmy wystarczy dobry pomysł i laptop. Od tego zaczął się sukces Grupa iCEA – globalnej agencji SEO, która od 15 lat wyznacza standardy w branży pozycjonowania stron internetowych. czytaj więcej