W roku 2007 firma Sony Ericsson sprzedała ponad 100 mln telefonów komórkowych, a do najważniejszych wydarzeń czwartego kwartału Sony Ericsson zalicza:
- 18 procentowy wzrost wielkości produkcji rok do roku
- coraz większy udział w rynku i dochodowy wzrost
- kontynuacja inwestycji na przyszłość
Najważniejsze wydarzenia roku 2007
- sprzedaż ponad 100 mln telefonów – ponad dwukrotne tempo wzrostu rynku globalnego
- marże utrzymujące się na wysokim poziomie, poszerzenie oferty firmy
- wzrost produkcji telefonów oparty na zwiększonej sprzedaży telefonów o niższych cenach
- dotychczasowa sprzedaż: 145 mln telefonów odtwarzających muzykę w tym 57 mln telefonów z rodziny Walkman – zachowanie pozycji lidera pod względem oferty muzycznej
Liczba produktów wysłanych w czwartym kwartale sięgnęła 30,8 mln, co oznacza 18 procentowy wzrost w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku oraz konsekwentny wzrost udziałów w rynku rok do roku. Sprzedaż w czwartym kwartale wyniosła 3.771 mln EUR, co jest wynikiem porównywalnym do osiągniętego w zeszłym roku i odzwierciedlającym strategiczną zmianę ku większemu procentowi telefonów o niższych cenach przedstawianych w ofercie firmy. Dochód przed opodatkowaniem wyniósł 501 mln EUR, tj. był porównywalny do roku poprzedniego. Dochód netto zamknął się kwotą 373 mln EUR.
W czwartym kwartale firma Sony Ericsson zwiększyła swe udziały w rynku dzięki sukcesom odnoszonym przez produkty takie jak Sony Ericsson K550 Cyber-shot oraz modele Sony Ericsson W200, Sony Ericsson W300 i Sony Ericsson W580 Walkman w obu Amerykach oraz w Europie. Mimo iż średnia cena sprzedaży nieco wzrosła w tym kwartale z powodu wprowadzenia na rynek nowych modeli Walkman i Cyber-shor, tj. Sony Ericsson W910 i Sony Ericsson K850, trend ku coraz niższym średnim cenom sprzedaży odzwierciedla obrany przez firmę kierunek, czyli konsekwentne poszerzanie oferty.
„Firma Sony Ericsson zakończyła bardzo dobry rok, w którym potwierdziła swą strategiczną pozycję pozwalającą zwiększać udziały w rynku dzięki poszerzonej ofercie. Spółka inwestuje zarówno w badania i rozwój jak i w budowę marki w celu powiększenia portfolio i umocnienia obecności Sony Ericsson na nowych i rozwijających się rynkach całego świata. Naszym celem jest zajęcie miejsca w pierwszej trójce w sektorze, a dzięki osiągnięciom z roku 2006 i 2007 staje się to ambicją realną i możliwą do zrealizowania”, powiedział Dick Komiyama, Prezes Sony Ericsson.
Firma Sony Ericsson szacuje, że, zgodnie z przewidywaniami, rynek telefonów komórkowych w roku 2007 utrzymał się na poziomie 1.1 mld sztuk. Na tej podstawie, spółka wierzy, że, w porównaniu z rokiem 2006, w całym roku 2007 jej udział w rynku wzrósł o około 2 punkty procentowe do nieco ponad 9 procent.
W czwartym kwartale, firma Sony Ericsson ogłosiła zawarcie serii umów ze spółką Motorola Inc, na mocy których Motorola przejęła 50 procent kapitału zakładowego w U.I Holdings BV, holenderskiego właściciela UIQ Technology, szwedzkiej spółki działającej w sektorze oprogramowania, przejętej przez Sony Ericsson od Symbian Ltd nieco wcześniej w tym roku. W czwartym kwartale transakcja ta została ratyfikowana przez odpowiednie organy ochrony konkurencji.
Firma Sony Ericsson ogłosiła wprowadzenie na rynek wielu nowych produktów, w tym wysokiej jakości modelu W890 Walkman i telefonów z dostępem do Internetu w technologii HSDPA, tj. Sony Ericsson K630 i Sony Ericsson K660. Co więcej, spółka ogłosiła również swą strategię mającą na celu poszerzenie platformy aplikacyjnej PlayNow, tak by stała się ona pełną usługą w roku 2008.
1 listopada 2007, Prezes Sony Ericsson Miles Flint zrezygnował z pełnionej funkcji i został zastąpiony przez Hideki „Dicka” Komiyamę, który dołączył do firmy, by zająć to stanowisko. Dick Komiyama pracował wcześniej w Sony Corporation, gdzie pełnił funkcję Dyrektora i Prezesa Sony Elecronics Inc., USA oraz Executive Vice President of Electronics Marketing and Sales Strategies of Sony Corporation, Japan.
źródło: Sony Ericsson