Archiwalne

W Polsce ruszyła mobilna telewizja cyfrowa DVB-H

29.09.2009

Polska jest siódmym krajem w Europie, w którym ruszyła mobilna telewizja DVB-H. W Warszawie usługa telewizji mobilnej już działa. Spółka INFO-TV-FM, która wygrała przetarg na zagospodarowanie wolnych częstotliwości DVB-H, ogłoszony przez Urząd Komunikacji Elektronicznej, jest już gotowa do hurtowego oferowania nowej usługi. W jej ofercie znajduje się kilkanaście zróżnicowanych programów radiowych i telewizyjnych.

Spółka INFO-TV-FM, zgodnie z wymogami Urzędu Komunikacji Elektronicznej, uruchomiła w terminie usługę mobilnej telewizji DVB-H. W trzech strategicznych punktach stolicy ustawione zostały nadajniki, które umożliwiają korzystanie z usługi w Warszawie. INFO-TV-FM zakończyła też przygotowywanie oferty hurtowej świadczenia usług mobilnej telewizji w technologii DVB-H. W najbliższych tygodniach rozpocznie się program pilotażowy usługi, który ma na celu poznanie oczekiwań użytkowników i przygotowanie ostatecznej oferty.

Telewizja mobilna to rozwiązanie, które umożliwia zindywidualizowany dostęp do multimediów. Pozwala na oglądanie telewizji w dowolnym czasie i miejscu. Posiada także cały szereg dodatkowych funkcji, takich jak: elektroniczny przewodnik po programach (EPG), linki do stron związanych z programem czy podgląd scen i fragmentów filmów” – powiedział Albert Kuźmicz, prezes Magna Polonia – funduszu, który jest udziałowcem Spółki.

Szacuje się, że w 2012 roku z telewizji mobilnej na świecie będzie korzystać 327 milionów użytkowników, a przychody związane z broadcastową telewizją mobilną przekroczą 10 miliardów dolarów.

Harmonogram rozwoju sieci przewiduje, iż do końca 2009 roku telewizja mobilna będzie dostępna w 10 miastach na terenie Polski: Warszawie, Lublinie, Płocku, Zielonej Górze, Koszalinie, Elblągu, Wałbrzychu, Włocławku, Kaliszu i Słupsku. Natomiast w 2010 roku obejmie swoim zasięgiem także Katowice, Łódź, Gdańsk, Kraków, Chorzów, Wrocław, Poznań, Szczecin, Bydgoszcz oraz pozostałe miasta, w których Spółka posiada częstotliwości.

„Z analiz rynku przeprowadzonych przez INFO-TV-FM przy wsparciu PricewaterhouseCoopers Polska wynika, że polski rynek telewizji mobilnej ma bardzo duży potencjał, zwłaszcza że w 2012 roku czekają nas Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej, a tego typu imprezy sportowe generują ogromne zainteresowanie usługą telewizji mobilnej wśród użytkowników” – powiedział Jerzy Cegliński, członek zarządu INFO–TV-FM.

Oferta programowa przygotowana przez INFO-TV-FM jest wypadkową wymogów decyzji rezerwacyjnej, sytuacji na polskim rynku nadawców, oczekiwań operatorów detalicznych oraz analizy rynku.

„Do współpracy z nami przystąpiła większość najważniejszych polskich nadawców. Dzięki temu mogliśmy stworzyć ciekawą i przekrojową ofertę, która jest odpowiedzią na różnorodne gusta odbiorców” – powiedział Albert Kuźmicz, prezes Magna Polonia.

W skład multipleksu wchodzi obecnie 12 programów telewizyjnych: TVN, TVN24, MiniMini, ZigZap, TVP, PULS, TVSilesia, ESKA TV, iTV, Tele5, Edusat BIS, Kino Polska oraz 8 programów radiowych: TOK FM, Roxy FM, Radio Złote Przeboje, Radio OKO, Radio RAM, RMF MAXXX Kraków, RMF FM i Radio Zet. W przyszłości INFO-TV-FM zamierza rozszerzyć swoją ofertę programową o nowe programy, tj: Polsat, Polsat Sport, Polsat Play, Eurosport, MTV Polska. Ponadto w ofercie mają znaleźć się inne treści oraz aplikacje – mobizody, USG (User Generated Content), a także konkursy i głosowania.

Spółka INFO-TV-FM jest operatorem hurtowym. W ramach swojej aktywności pozyskuje od nadawców programy, które wykorzystuje do stworzenia oferty mobilnej telewizji, która dostępna jest dla operatorów detalicznych świadczących swoje usługi klientom indywidualnym.

źródło: INFO-TV-FM

News Zarządzanie produkcją w czasie rzeczywistym - jak program produkcyjny wspiera elastyczność w odpowiedzi na zmienne zapotrzebowanie?

Coraz więcej małych i średnich przedsiębiorstw bazuje na modelu zarządzania produkcją w czasie rzeczywistym. To pozwala firmie być bardziej elastyczną i lepiej reagować na zmiany w zapotrzebowaniu, awarie maszyn czy inne nieprzewidziane zdarzenia w sposób znacznie bardziej efektywny niż w przypadku tradycyjnych metod planowania. Jak program do zarządzania produkcją wspiera takie podejście przedsiębiorstwa? czytaj więcej

News Sieci komórkowe w Polsce - jak wybrać najlepszą ofertę?

Wybór odpowiedniej sieci komórkowej może być wyzwaniem, biorąc pod uwagę liczbę operatorów działających na rynku i różnorodność dostępnych ofert. Dla użytkowników, którzy szukają atrakcyjnych warunków abonamentowych, kluczowe są takie parametry jak cena, pakiet internetowy, dostępne promocje oraz czas trwania umowy. Na stronie www.wskoczpokase.pl znajduje się ranking sieci komórkowych, który umożliwia dokładne porównanie ofert dostępnych na polskim rynku. Dzięki temu każdy może szybko sprawdzić, która oferta najlepiej odpowiada jego potrzebom. czytaj więcej

News Skuteczność marketingu SMS w erze cyfrowej

W dzisiejszych czasach, kiedy dominujący udział w komunikacji marketingowej zdobyły platformy cyfrowe, takie jak media społecznościowe i e-mail marketing, marketing SMS zyskuje na znaczeniu jako jedno z najbardziej skutecznych narzędzi dotarcia do klientów. Marketing SMS, znany również jako reklama SMS, to strategia, która polega na wysyłaniu krótkich wiadomości tekstowych do grupy docelowej w celu promocji produktów, usług lub budowania relacji z klientami. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat DwuPak, czyli telewizja i telefon od Cyfrowego Polsatu i Plusa do końca roku za darmo

Startuje nowa oferta specjalna dla klientów Plusa i Cyfrowego Polsatu. DwuPak to oferta telewizji Cyfrowego Polsatu z pakietem od 19,90 zł oraz oferta abonamentu telefonicznego w Plusie z rabatem. Obie te usługi można mieć już za niecałe 40 zł miesięcznie, a w ramach specjalnej promocji można też do końca roku korzystać z nich za darmo! czytaj więcej