Polska jest siódmym krajem w Europie, w którym ruszyła mobilna telewizja DVB-H. W Warszawie usługa telewizji mobilnej już działa. Spółka INFO-TV-FM, która wygrała przetarg na zagospodarowanie wolnych częstotliwości DVB-H, ogłoszony przez Urząd Komunikacji Elektronicznej, jest już gotowa do hurtowego oferowania nowej usługi. W jej ofercie znajduje się kilkanaście zróżnicowanych programów radiowych i telewizyjnych.
Spółka INFO-TV-FM, zgodnie z wymogami Urzędu Komunikacji Elektronicznej, uruchomiła w terminie usługę mobilnej telewizji DVB-H. W trzech strategicznych punktach stolicy ustawione zostały nadajniki, które umożliwiają korzystanie z usługi w Warszawie. INFO-TV-FM zakończyła też przygotowywanie oferty hurtowej świadczenia usług mobilnej telewizji w technologii DVB-H. W najbliższych tygodniach rozpocznie się program pilotażowy usługi, który ma na celu poznanie oczekiwań użytkowników i przygotowanie ostatecznej oferty.
“Telewizja mobilna to rozwiązanie, które umożliwia zindywidualizowany dostęp do multimediów. Pozwala na oglądanie telewizji w dowolnym czasie i miejscu. Posiada także cały szereg dodatkowych funkcji, takich jak: elektroniczny przewodnik po programach (EPG), linki do stron związanych z programem czy podgląd scen i fragmentów filmów” – powiedział Albert Kuźmicz, prezes Magna Polonia – funduszu, który jest udziałowcem Spółki.
Szacuje się, że w 2012 roku z telewizji mobilnej na świecie będzie korzystać 327 milionów użytkowników, a przychody związane z broadcastową telewizją mobilną przekroczą 10 miliardów dolarów.
Harmonogram rozwoju sieci przewiduje, iż do końca 2009 roku telewizja mobilna będzie dostępna w 10 miastach na terenie Polski: Warszawie, Lublinie, Płocku, Zielonej Górze, Koszalinie, Elblągu, Wałbrzychu, Włocławku, Kaliszu i Słupsku. Natomiast w 2010 roku obejmie swoim zasięgiem także Katowice, Łódź, Gdańsk, Kraków, Chorzów, Wrocław, Poznań, Szczecin, Bydgoszcz oraz pozostałe miasta, w których Spółka posiada częstotliwości.
„Z analiz rynku przeprowadzonych przez INFO-TV-FM przy wsparciu PricewaterhouseCoopers Polska wynika, że polski rynek telewizji mobilnej ma bardzo duży potencjał, zwłaszcza że w 2012 roku czekają nas Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej, a tego typu imprezy sportowe generują ogromne zainteresowanie usługą telewizji mobilnej wśród użytkowników” – powiedział Jerzy Cegliński, członek zarządu INFO–TV-FM.
Oferta programowa przygotowana przez INFO-TV-FM jest wypadkową wymogów decyzji rezerwacyjnej, sytuacji na polskim rynku nadawców, oczekiwań operatorów detalicznych oraz analizy rynku.
„Do współpracy z nami przystąpiła większość najważniejszych polskich nadawców. Dzięki temu mogliśmy stworzyć ciekawą i przekrojową ofertę, która jest odpowiedzią na różnorodne gusta odbiorców” – powiedział Albert Kuźmicz, prezes Magna Polonia.
W skład multipleksu wchodzi obecnie 12 programów telewizyjnych: TVN, TVN24, MiniMini, ZigZap, TVP, PULS, TVSilesia, ESKA TV, iTV, Tele5, Edusat BIS, Kino Polska oraz 8 programów radiowych: TOK FM, Roxy FM, Radio Złote Przeboje, Radio OKO, Radio RAM, RMF MAXXX Kraków, RMF FM i Radio Zet. W przyszłości INFO-TV-FM zamierza rozszerzyć swoją ofertę programową o nowe programy, tj: Polsat, Polsat Sport, Polsat Play, Eurosport, MTV Polska. Ponadto w ofercie mają znaleźć się inne treści oraz aplikacje – mobizody, USG (User Generated Content), a także konkursy i głosowania.
Spółka INFO-TV-FM jest operatorem hurtowym. W ramach swojej aktywności pozyskuje od nadawców programy, które wykorzystuje do stworzenia oferty mobilnej telewizji, która dostępna jest dla operatorów detalicznych świadczących swoje usługi klientom indywidualnym.
źródło: INFO-TV-FM