Wirtualna Polska jako pierwszy polski portal publikuje autorskie materiały wideo poza Internetem. WP podjęła współprace strategiczna z Grupa Medialna Telestar.
Od 27 lipca 2008 roku na antenie stacji kablowej iTV (Grupa Medialna Telstar) będą regularnie emitowane autorskie produkcje wideo portalu Wirtualna Polska, przygotowane przez zespół telewizji internetowej WPtv.
- Jesteśmy pierwszym polskim portalem, którego autorski kontent multimedialny będzie regularnie pojawiał się na antenie tradycyjnej telewizji programowej. Zapoczątkowaliśmy tym samym obecność internetowych materiałów wideo w kanałach telewizyjnych poza Siecią. To kolejny dowód na postępującą konwergencje mediów – mówi Jacek Murawski, Prezes Zarządu Wirtualnej Polski – Podjecie współpracy z Telestar w zakresie wymiany kontentu, w tym publikacji produkcji telewizyjnych WP poza Internetem, jest kolejnym i bardzo ważnym etapem w rozwoju multimediów WP. Niezmiernie nas cieszy ta pionierska współpraca kontentowa; nie podjął jej przed nami żaden portal w Polsce.
Na stronach WP pojawi sie szereg materiałów iTV. Telewizja iTV, w ramach umowy o współpracy, udostępni Wirtualnej Polsce m.in. audycje „Ezo”, poświęconą magii i ezoteryce, „Fik” – program o filmie i kulturze czy „Podróże First Class”. Będą one emitowane zarówno w ramach WPtv, jak i w innych serwisach portalu. Telewizja internetowa WPtv będzie zaś przygotowywać dwa razy w tygodniu kompilacje swoich najlepszych produkcji, każdorazowo w 25-minutowych blokach, wyświetlanych w całości na antenie iTV.
W iTV pojawią sie m.in. takie autorskie produkcje WPtv, jak: „MotoStory” – gdzie znane osoby prezentują swoje samochody i opowiadają o perypetiach drogowych; „Enigma” – podejmująca tematykę zjawisk paranormalnych; „Bez tabu” – porady seksuologiczne z udziałem eksperta; „Aktywacje” – dedykowane ciekawym i oryginalnym hobby. Formaty, które wzbogaciły ofertę programowa telewizji internetowej Wirtualnej Polski na przestrzeni ostatnich miesięcy, spotkały sie z dużym zainteresowaniem internautów. Ich średnia oglądalność oscylowała w granicach 150 000 unikalnych użytkowników.
- Wciąż rozwijamy naszą telewizją internetową i już planujemy kolejne zmiany. Niebawem zamierzamy wprowadzić nowe programy autorskie oraz gruntownie przebudować platformę WPtv, tak pod względem technologii transmisji i unikalnych funkcjonalności, jak też nowej szaty graficznej – mówi Łukasz Skalik, koordynator projektu WPtv – Naszym celem strategicznym jest utrzymanie pozycji lidera w polskim Internecie wśród platform oferujących bezpłatny i legalny kontent wideo w Sieci. – dodaje.
WPtv udostępnia w tej chwili użytkownikom dziesięć kanałów tematycznych: Rozrywka, News, Sport, Film, Lifestyle, Teledyski, Gry, Moto, Biznes, Rebel, w których za darmo ogladac można ponad 10 tysięcy materiałów filmowych. WP stawia na unikalne programy autorskie, tworzone wyłącznie na potrzeby internautów. Przyjęta przez portal strategia doskonale się sprawdza, plasując WPtv na pierwszym miejscu wśród internetowych platform telewizyjnych w Polsce (1,49 miliona real users w maju 2008, za Megapanel PBI/Gemius).
Liczba użytkowników (real users) wptv.wp.pl – 1,49 mln; onet.tv – 1,37 mln; plejada.pl – 1,08 mln; itvp.pl – 0,89 mln; tvn24.pl – 0,88 mln; interia.tv – 0,46 mln; tivi.pl – 0,26 mln, wideo.gazeta.pl – 0,08 mln. Zasięg: wptv.wp.pl – 10,03%, onet.tv – 9,28%, plejada.pl – 7,31%, itvp.pl – 6%, tvn24.pl – 5,96%, interia.tv – 3,12%, tivi.pl – 1,78%, wideo.gazeta.pl – 0,57% (za: Megapanel PBI/Gemius, maj 2008).
źródło: MNI