Na polskim rynku pojawił się zupełnie nowatorski serwis – Reklamofon.pl, który działa na platformie telekomunikacyjnej firmy TeleKontakt24. Serwis umożliwia całkowicie bezpłatne telefonowanie na dowolny numer stacjonarny w Polsce i za granicą. Wszelkie koszty połączeń pokrywane są przez reklamy video wyświetlane na ekranie monitora w trakcie trwania rozmowy.
Serwis nie wymaga rejestracji, płacenia abonamentu, kupowania dodatkowego sprzętu, czy pobierania jakiegokolwiek oprogramowania. Wystarczy wejść na stronę http://www.reklamofon.pl/, wpisać swój numer telefonu stacjonarnego oraz numer telefonu stacjonarnego naszego rozmówcy w kraju lub za granicą. Z przedstawionej listy należy wybrać nazwę firmy, która zapłaci za rozmowę – tzw. sponsora połączenia. Następnie nasz telefon oddzwania do nas. Podnosimy słuchawkę i po chwili następuje łączenie z rozmówcą. Jakość połączeń jest taka, jak podczas połączenia w tradycyjnych sieciach telekomunikacyjnych.
Wątpliwości, czy multimedialna reklama, zwykle ignorowana, będzie teraz zauważona, rozwiewa Dawid Korczyński, prezes zarządu spółki Reklamofon.pl: „W czasie kiedy użytkownik prowadzi rozmowę telefoniczną, a na ekranie wyświetlane są reklamy, co jakiś czas, obok tych reklam pojawia się specjalny migający zegar odmierzający sekundy. Jeżeli przed upływem 10 sekund użytkownik nie kliknie w ten zegar, jego połączenie zostaje zakończone. To jest właśnie mechanizm, który powoduje, że użytkownicy korzystający z naszego serwisu oglądają z uwagą wszystkie wyświetlane przez nas reklamy”.
Prezes firmy TeleKontakt24 – Andrzej Dąbrowa uważa, że Reklamofon.pl, to znakomity projekt, który stymuluje rozwój rynku telekomunikacyjnego: „Dzięki tego typu przedsięwzięciom, rozmowy telefoniczne mogą być jeszcze tańsze, a reklamodawcy mają nowe możliwości docierania do potencjalnych klientów”.
„Reklamofon.pl chce do końca roku zbudować zasięg dający nam 600 tys. unikalnych użytkowników miesięcznie korzystających z serwisu. Na podstawie prowadzonych w lutym i marcu tzw. testów systemu wersji beta szacujemy, że średnio jeden użytkownik będzie wykonywał 2 połączenia telefoniczne w miesiącu, a średni czas połączenia będzie wynosił 8 minut. Głównie nastawiamy się na osoby, które chcą wykonywać połączenia zagraniczne, co biorąc pod uwagę rzeszę emigracji zarobkowej Polaków w ostatnich latach daje bardzo duży potencjał”– dodaje Dawid Korczyński, prezes Zarządu spółki Reklamofon.pl.
Dzięki serwisowi Reklamofon.pl za darmo, poza Polską, można zadzwonić do 27 państw m.in.: Wielkiej Brytanii, Niemiec, Irlandii, Danii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Szwecji, Włoch, Watykanu, Luksemburga, Węgier, USA, Kanady, Argentyny, Brazylii, Kolumbii, Chin, Hong Kongu, Izraela, Malezji, Nowej Zelandii, Singapuru, Tajlandii, Tajwanu, Portugali oraz Rosji. Możliwe jest także wykonywanie darmowych połączeń z tych państw do Polski.
W serwisie oprócz dużych reklamodawców obsługiwanych przez domy mediowe reklamy mogą umieszczać także drobni reklamodawcy.
Koszt jednego wyświetlenia reklamy wynosi ok. 20 groszy, a cena finalna całości kampanii przeprowadzanej w serwisie zależy od specyficznych parametrów, jakie określił reklamodawca. Zasady są całkowicie przejrzyste i zawsze, kiedy reklamodawca umieszcza swoją kampanię w serwisie Reklamofon.pl, na ekranie pokazywane są mu konkretne koszty, na bieżąco, w zależności od wybranych parametrów.
Istotnym atutem serwisu jest możliwość samodzielnego dodawania reklam przez mniejszych reklamodawców w modelu pre-paid – działa to podobnie jak usługa Google AdWords, w ramach której reklamodawca może z góry zdefiniować budżet kampanii oraz na bieżąco śledzić jej wyniki i aktualny stan budżetu. Zasilanie konta reklamodawcy może nastąpić za pomocą Premium SMS, systemu PayPal lub przelewu na rachunek bankowy.
Dla dużych reklamodawców oraz domów mediowych serwis udostępnia wiele zaawansowanych funkcji, m.in.: możliwość podłączenia kodów zewnętrznego adserwera pod wybraną kampanię, szczegółowe statystyki, możliwość targetowania reklamy na podstawie wybranej grupy wiekowej, płci czy miejsca zamieszkania.
Głównym brokerem reklamy w serwisie jest Platforma Mediowa Point Group SA, a model sprzedaży zakłada rozliczanie kampanii za pomocą CMP (koszt 1 tys. wyświetleń reklamy). Cennikowa wartość podstawowego CPM wynosi 260 zł, a dopłata za każdy dodatkowy parametr targetowania to 10%.
Według szacunków eMarketera rynek reklamy video w Internecie jest najszybciej rozwijającym się segmentem reklamowym w ciągu ostatnich kilku lat, a prognozy na koniec roku 2010 mówią, że będzie on stanowił 11,5% ogółu rosnących wydatków na reklamę internetową. Popularność tego formatu wynika m.in. z faktu, że daje on pełne możliwości przekazu znane z lubianej przez marketerów telewizji, oferując jednocześnie wszelkie zalety mierzenia kampanii, jakie daje Internet.
Wegług badań przeprowadzonych przez MillwardBrown SMG/KRC z internetu korzysta 48% Polaków. Aż 74 procent z nich deklaruje, że z sieci korzysta codziennie lub prawie codziennie.
źródło: TeleKontakt24