Archiwalne

Zmiany w wybieraniu numerów

02.07.2009

Z końcem września rozpocznie się ostatni etap wdrażania zmian w Planie Numeracji Krajowej, otwierający drogę do wprowadzenia w Polsce numeracji 10-cyfrowej.

Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej informuje, że na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 28 lutego 2008 r. w sprawie planu numeracji krajowej dla publicznych sieci telefonicznych (Dz. U. Nr 52, poz. 307, z późn. zm.) wprowadzone zostaną zmiany w zasadach wybierania numeru krajowego w Polsce.

Zmiana polega na rozpoczęciu od dnia 30 września 2009 r. procesu związanego z likwidacją prefiksu krajowego „0” ze schematu wybierania numerów.

Oznacza to, że w okresie od dnia 30 września 2009 r. do dnia 15 maja 2010 r. przedsiębiorcy telekomunikacyjni będą stopniowo wprowadzać zmiany w swoich sieciach i w tym okresie będą funkcjonować równolegle dwa schematy wybierania – z cyfrą „0” i bez cyfry „0” przed numerem krajowym. Nie oznacza to jednakże, że w początkowym okresie każda centrala telefoniczna będzie zapewniała możliwość wybierania podwójnego schematu połączenia. Podwójny schemat wybierania zapewnią centrale z wdrożoną możliwością wybierania numeru krajowego bez cyfry „0”.

Dla użytkownika stopniowe wprowadzanie przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych zmian na centralach telefonicznych oznacza, że po 30 września 2009 r. wybierając numer bez prefiksu krajowego „0” uzyska połączenie jeśli jest dołączony do centrali, która zapewnia realizację połączenia z wykorzystaniem obu schematów wybierania (tj. w okresie przejściowym z prefiksem krajowym „0” i bez „0”). W przypadku wybrania numeru z cyfrą „0” zapewniona będzie bezpłatna automatyczna informacja słowna o zaistniałych zmianach, po której, zgodnie z zapisami rozporządzenia, połączenie może zostać rozłączone.

Należy zaznaczyć, że nie każde wybranie numeru z cyfrą „0” będzie gwarantowało usłyszenie stosownego komunikatu i rozłączenie połączenia. Informacja słowna będzie dotyczyć stopniowo coraz większej części takich wywołań – od co najmniej 1% na początku okresu przejściowego do 100% po jego zakończeniu; przy czym od dnia 1 stycznia 2010 r. będzie to dotyczyć odpowiednio od 15% do 20% wywołań, natomiast od dnia 1 marca 2010 r. od 45% do 50% wywołań.

Likwidacja cyfry „0” ze schematu wybierania, a tym samym koniec okresu przejściowego, nastąpi z dniem 15 maja 2010 r., zaś do dnia 15 stycznia 2011 r. nadal będzie zapewniona informacja słowna o zaistniałych zmianach, po której połączenie będzie rozłączone.

Kolejną zmianą wprowadzoną Rozporządzeniem w sprawie Planu Numeracji Krajowej wynikającą z likwidacji prefiksu krajowego „0” jest stopniowa likwidacja cyfry „0” w prezentacji numeru, która ostatecznie nastąpi z dniem 15 lutego 2010 r. Zmiana ta została wprowadzona m.in. w tym celu, aby numer prezentowany na wyświetlaczu telefonu był zgodny ze schematem wybierania realizowanym przez centralę telefoniczną obsługującą danego użytkownika.

Dzięki rezygnacji z konieczności wybierania cyfry „0” przed numerem krajowym użytkownicy uzyskują uproszczenie sposobu wybierania numerów w połączeniach krajowych.

Likwidacja prefiksu krajowego „0” jest ostatnim etapem zmian Planu Numeracji Krajowej, który otwiera drogę do wprowadzenia w kraju numeracji dziesięciocyfrowej.

źródło: UKE

News Zarządzanie produkcją w czasie rzeczywistym - jak program produkcyjny wspiera elastyczność w odpowiedzi na zmienne zapotrzebowanie?

Coraz więcej małych i średnich przedsiębiorstw bazuje na modelu zarządzania produkcją w czasie rzeczywistym. To pozwala firmie być bardziej elastyczną i lepiej reagować na zmiany w zapotrzebowaniu, awarie maszyn czy inne nieprzewidziane zdarzenia w sposób znacznie bardziej efektywny niż w przypadku tradycyjnych metod planowania. Jak program do zarządzania produkcją wspiera takie podejście przedsiębiorstwa? czytaj więcej

News Korzyści z posiadania wirtualnego numeru telefonu

W dobie cyfryzacji i rosnącej potrzeby mobilności, wirtualne numery telefonów zyskują na popularności. Ich wszechstronność oraz liczne korzyści sprawiają, że stają się one atrakcyjnym rozwiązaniem zarówno dla firm, jak i osób prywatnych. Wirtualny numer telefonu, który działa za pośrednictwem Internetu, umożliwia odbieranie połączeń i wiadomości SMS bez potrzeby posiadania fizycznej karty SIM. To nowoczesne rozwiązanie oferuje wiele zalet, które warto poznać. czytaj więcej

News Jak szybko i bezpiecznie doładować telefon?

Istnieją różne sposoby na to, by doładować swój telefon. Sporo opcji oferuje Orange: od tych tradycyjnych, czyli poprzez kupienie doładowania w sklepach i w wyznaczonych punktach, po metody internetowe. Wybierając drugą opcję, możesz wykonać doładowanie z dowolnego miejsca – z domu, szkoły, pracy czy nawet w autobusie. To wygodne rozwiązanie dla każdego, kto ceni sobie wolność i swój czas. Sprawdź, jak doładować konto w Orange przez internet, by było szybko i bezpiecznie. czytaj więcej

News Kiedy potrzebne jest tłumaczenie oprogramowania?

Branża informatyczna i IT często korzysta z usług tłumaczenia. Wpływa to na rozwój firmy na arenie międzynarodowej, wsparcie dla użytkowników z innych krajów, promowanie nowoczesnych technologii, a także wzrost zainteresowania daną marką. Tłumaczenia mogą obejmować oprogramowanie, w tym aplikacje i gry. Kiedy przyda się wykonanie przekładu programu? O czym trzeba pamiętać? czytaj więcej

News Co to za numer, kto dzwonił, kogo to numer - Dowiedz się, kto dzwonił

Nie odebrałeś telefonu od nieznanego rozmówcy? Jeśli chcesz dowiedzieć się, kto do Ciebie dzwonił? Jeśli tak możesz sprawdzić właściciela numeru telefonu w specjalnej wyszukiwarce, lub na kilka innych sposobów. W tym artykule przedstawimy kilka z nich. czytaj więcej