1. Praca naprzemienna - raz na stojąco, raz na siedząco
2. Dobre krzesło biurowe jako klucz do wygodnej pracy
3. Biurko z regulacją wysokości - w czym tkwi jego fenomen?
4. Ćwiczenia w pracy - jak być aktywnym?
5. Akustyka w pracy, czyli sposób na skupienie i większą efektywność
Praca naprzemienna - raz na stojąco, raz na siedząco
Ciało człowieka naturalnie przystosowane jest do ruchu. Z tego względu tak trudno nam jest znaleźć odpowiednią postawę podczas pracy w biurze, kiedy konieczne jest wytrzymanie kilku długich godzin przed komputerem. Istotne jest więc, by zmieniać co jakiś czas postawę. Warto raz pracować na siedząco, by po niedługim czasie zmienić postawę na stojącą. Ciężko jednak tego dokonać, mając biurko na tej samej wysokości, bez możliwości regulacji.
Przeprowadzone przez naukowców badania dowiodły, że osoba, która pracuje na stojąco, jest w stanie spalić aż 0,7 kalorii więcej na minutę, niż osoba bezustannie pracująca na siedząco. Daje to naprawdę bardzo dużo do myślenia i przemawia za rozważeniem zmian, jakie mogą zostać wprowadzone w biurze.
Z ciągłych zmian pozycji wynika wiele korzyści. Warto zaznaczyć, że siedzący tryb pracy znacznie osłabia mięśnie oraz sprzyja częstszym urazom. Częsta zmiana pozycji pozwala w pewnym stopniu uniknąć bólów stawów i mięśni. Co więcej, ten sposób pracy pozwala na poprawę postawy. Dodatkowym atutem jest odciążenie kręgosłupa, który nie jest w najlepszej pozycji, kiedy pracownik zbyt długo pracuje siedząc.
Dobre krzesło biurowe jako klucz do wygodnej pracy
Nowoczesne biura, które chcą stawiać na innowacyjne rozwiązania, nie rezygnują całkowicie z krzeseł. Warto jednak dobrze podejść do ich wyboru, by zapewnić pracownikom niezwykły komfort. Co jakiś czas, pracując na stojąco, warto usiąść, gdyż postawa ta odciąża kolana oraz stopy, które mogą puchnąć. Krzesła biurowe warto dopasować dokładnie do wzrostu pracownika oraz jego wagi. Koniecznym jest, by krzesło gwarantowało dobre podparcie dla nóg i dolnej części pleców.
W przypadku nowoczesnego biura warto zwrócić uwagę na aktywne krzesła. Jest to typ ergonomicznego mebla, które automatycznie wprawia w ruch ciało pracownika. Tym sposobem każdy, kto siedzi i pracuje przed komputerem, jednocześnie odbywa trening na siedząco.
Biurko z regulacją wysokości - w czym tkwi jego fenomen?
Biurko z regulacja wysokości to jeden z najczęściej wybieranych elementów wyposażenia do nowego, innowacyjnego biura. Nie dzieje się to bez powodu. Biurko z regulacją posiada wiele zalet. Przede wszystkim pozwala na regularną zmianę pozycji z siedzącej na stojącą i odwrotnie, dzięki czemu ciało pracownika może cieszyć się namiastką aktywności.
Korzyści płynące z użytkowania biurka z regulacją wysokości, to:
- szybkość i łatwość obsługi - wszystko odbywa się z pomocą jednego przycisku,
- zróżnicowana postawa gwarantuje odciążenie pleców i kręgosłupa,
- łatwość dostosowania do rożnych użytkowników,
- praca na stojąco sprzyja głośniejszemu mówieniu, zwiększa się również objętość płuc,
- zwiększenie krążenia krwi jest bardzo dobre dla serca, z kolei stojąca postawa sprzyja szybszej utracie tkanki tłuszczowej.
Ćwiczenia w pracy - jak być aktywnym?
Biurko z regulacją wysokości czy wygodne krzesło to nie wszystko. Jeśli chcemy jeszcze bardziej zwiększyć swoją aktywność podczas pracy, warto zastanowić się nad rowerem bądź bieżnią biurową. To z pewnością zwiększy częstotliwość przerw, jednak każdy pracodawca powinien pamiętać o tym, że wypoczęty pracownik, to efektywny pracownik. Bieżnia biurowa to doskonały sposób na zwiększenie aktywności pracowników, jest to ciekawy sposób na spędzenie kilkuminutowej przerwy na kawę czy drugie śniadanie.
Akustyka w pracy, czyli sposób na skupienie i większą efektywność
Niekorzystna akustyka nie wpływa dobrze na pracowników. Często zdarza się, że niewielkie zakłócenia, głośniej wypowiedziane zdanie czy niekontrolowany okrzyk radości którego ze współpracowników może wybić nas ze skupienia. Ważne jest, by pracodawca zadbał o odpowiednie wygłuszenie stanowisk pracy. Świetnie w tym wypadku sprawdzają się ścianki działowe, ścianki biurkowe czy panele ścienne. Dodatkowo wygłuszyć można pomieszczenia dla pracowników wykorzystując miękkie podkładki, meble tapicerowane, otwarte regały, które działają niczym tłumik dźwięku, dźwiękochłonne tablice czy rośliny będące naturalnym pochłaniaczem odgłosów.
Wszystkie te przedmioty, które sprzyjają spokojnej i zdrowej pracy w biurze śmiało można dostać na stronie https://www.ajprodukty.pl/.