Avaya wzmacnia ochronę danych poprzez zatwierdzenie wiążących reguł korporacyjnych Unii Europejskiej (BCR)
Avaya, czołowa firma działająca w obszarze komunikacji biznesowej, poinformowała, że otrzymała akceptację wiążących reguł korporacyjnych (Binding Corporate Rules, „BCR”), zarówno jako administrator danych jak i jako firma przetwarzająca dane. Avaya jest jednym z pierwszych przedsiębiorstw w sektorze firm technologicznych, które uzyskały powyższą akceptację od organów ochrony danych Unii Europejskiej.
Wiążące reguły korporacyjne to wewnętrzne kodeksy postępowania dotyczące ochrony i przesyłania danych w ramach przedsiębiorstw międzynarodowych, bez względu na faktyczne miejsce przechowywania i przetwarzania danych. Osiągnięcie zgodności z BCR świadczy o zobowiązaniu firmy do przestrzegania podstawowych zasad prywatności, takich jak bezpieczeństwo danych, jakość i przejrzystość przetwarzania. Avaya uzyskała certyfikat BCR zarówno jako administrator, jak i jako firma przetwarzająca dane osobowe, co oznacza, że akceptacja obejmuje wszystkie formy przetwarzania danych osobowych w ramach firmy.
„Skuteczne wypełnienie zgodności z BCR jest świadectwem standardów, które firma Avaya ustanowiła w zakresie przetwarzania danych osobowych i przestrzegania podstawowych zasad prywatności, takich jak bezpieczeństwo danych, jakość i przejrzystość przetwarzania. Ochrona danych osobowych naszych interesariuszy zawsze będzie dla Avaya najwyższym priorytetem, a to potwierdzenie świadczy, że firma jest zdecydowana spełniać najwyższe standardy”, powiedział Koldo Loidi, globalny inspektor ds. ochrony danych osobowych, Avaya.
Avaya ogłosiła także, że wprowadza nowe umowy przetwarzania danych dla wszystkich klientów i partnerów objętych ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych (GDPR) - nowymi ustawowymi ramami ochrony danych w UE, które wchodzą w życie w maju 2018 r. Umowy te spełniają wszystkie wymagania prawne określone przez GDPR, dając klientom i resellerom niezbędne prawa umowne do kontrolowania danych powierzonych firmie Avaya w celu ich przetwarzania.
„Jest to dla Avaya kolejny kamień milowy pokazujący zaangażowanie firmy w pomoc naszym klientom i partnerom. Uzyskawszy zgodę BCR, możemy pokazać naszym interesariuszom, jak poważnie traktujemy nasze obowiązki w zakresie ochrony danych - i jak daleko zaangażujemy się, aby je wypełniać" – komentuje Andżelika Godek, Avaya Associate General Counsel, Europa, Bliski Wschód, Afryka.