Chcesz zwiększyć zaangażowanie klientów online? Rozważ współpracę z agencją interaktywną!
Czym jest agencja interaktywna?
Agencja interaktywna, nazywana również agencją cyfrową, to firma zajmująca się prowadzeniem działań z zakresu marketingu internetowego. Specjalizuje się w tworzeniu i realizacji strategii marketingowych w sieci i dbaniu o budowę wizerunku firmy. W przeciwieństwie do tradycyjnych agencji reklamowych, agencja interaktywna nie podejmuje działań związanych z kampaniami reklamowymi w mediach tradycyjnych, takich jak prasa drukowana, radio oraz telewizja. Oferowane przez nią usługi mogą się różnić w zależności od indywidualnych założeń właściciela i zatrudnianych specjalistów.
Usługi oferowane przez agencję interaktywną
Wśród usług oferowanych przez agencję interaktywną należy wymienić przede wszystkim projektowanie i pozycjonowanie stron internetowych, kreowanie wizerunku marki oraz tworzenie kampanii reklamowych w sieci.
Projektowanie stron internetowych
Agencje interaktywne zajmują się projektowaniem stron internetowych, niezbędnych w budowaniu widoczności marki online. Dokładają one wszelkich starań, by witryna zawierała najistotniejsze informacje na temat firmy, skutecznie prezentowała jej ofertę i reklamowała dostępne produkty oraz usługi.
Profesjonalne agencje interaktywne dbają również o to, by projektowana przez nie strona internetowa spełniała wymogi UX, czyli user experience. Sprowadza się to do zapewnienia dostępności, tożsamości i identyfikacji wizualnej oraz łatwej nawigacji, czytelności zamieszczonych treści i formularzy, jak również dopracowania funkcji e-commerce i responsywności mobile friendly.
Pozycjonowanie stron internetowych
Agencje interaktywne oferują usługę pozycjonowania stron internetowych, polegającą na poprawie widoczności witryny w wyszukiwarce. W celu zapewnienia klientowi jak najlepszych wyników, tworzą one i realizują strategię SEO oraz, jeżeli zachodzi taka potrzeba, wykorzystują pozycjonowanie lokalne.
Kreowanie wizerunku marki
Kreowanie wizerunku marki przez agencje interaktywne polega na tworzeniu skutecznej strategii budowania wizerunku online i realizowaniu jej w celu osiągnięcia planowanych rezultatów. Często zakłada to wykorzystanie mediów społecznościowych. Platformy tego typu pozwalają bowiem marce zaznaczyć swoją obecność na rynku i stać się bardziej rozpoznawalną. Sprzyja to kreowaniu pozytywnego wizerunku i przyczynia się do pozyskiwania nowych klientów oraz utrzymania klientów dotychczasowych.
Tworzenie kampanii reklamowych w sieci
Agencja interaktywna zajmuje się tworzeniem kampanii reklamowych w sieci. Wykorzystuje w tym celu takie narzędzia, jak:
- Google Ads, czyli system reklamowy firmy Google, służący do planowania, uruchamiania oraz wyświetlania reklam sponsorowanych, który pozwala prowadzić różnorodne kampanie i uruchamiać reklamy z dnia na dzień, jak również uzyskać wzrost widoczności strony internetowej reklamodawcy i nakłonić odbiorcę do określonego działania,
- media społecznościowe, które oferują możliwość płatnego promowania produktów oraz usług i pozwalają tworzyć bezpośrednie, osobiste i angażujące reklamy dostosowane do indywidualnych cech i potrzeb danej grupy docelowej, przez co są niezwykle skuteczne w budowaniu zaufania potencjalnego klienta,
- content marketing, czyli marketing treści, zakładający publikację i promocję treści wartościowych dla określonej grupy odbiorców celem pozyskania stałego grona klientów.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze agencji interaktywnej?
Przy wyborze agencji interaktywnej należy zwrócić uwagę na jej doświadczenie w branży i zapoznać się z opiniami jej dotychczasowych klientów. Warto również przeanalizować case studies, pozwoli to bowiem ocenić skuteczność działań agencji i zweryfikować to, czy realizowane przez nią kampanie przekładają się na korzyści biznesowe. Przed podpisaniem kontraktu z agencją interaktywną należy ponadto upewnić się, że oferuje ona klarowne warunki współpracy. Istotne jest dokładne przeanalizowanie dokumentu umowy, ze szczególnym uwzględnieniem zapisów dotyczących czasu trwania i modelu rozliczeń, kar umownych oraz sposobu wypowiedzenia zobowiązania.
Dodatkowo, warto upewnić się, że kontakt z agencją interaktywną nie jest utrudniony i że systematycznie raportuje ona wyniki prowadzonych działań.
Korzyści wynikające ze współpracy z agencją interaktywną
Dzięki nawiązaniu współpracy np. z polecaną agencją interaktywną LTB firma może osiągnąć liczne korzyści. Wśród nich należy wymienić przede wszystkim:
- stworzenie skutecznej strategii marketingowej online,
- zwiększenie obecności marki w sieci,
- zbudowanie pozytywnego wizerunku marki,
- optymalizację strony internetowej pod kątem marketingu online,
- pozyskanie nowych klientów,
- zwiększenie zaangażowania i lojalności dotychczasowych klientów,
- efektywną promocję produktów i usług w sieci.
Dzięki wsparciu agencji interaktywnej firma może również uzyskać zwiększenie współczynnika konwersji zakupowej i minimalizację wskaźnika odrzuceń.
News Dlaczego warto współpracować z agencją interaktywną?
Od jakiegoś czasu zastanawiasz się, w jaki sposób poprawić rozpoznawalność swojego przedsiębiorstwa? A może chcesz rozwinąć skrzydła i wdrożyć w życie nowy projekt w postaci sklepu internetowego? W takim razie potrzebujesz pomocy profesjonalnej agencji interaktywnej, która zajmie się zarówno marketingiem, jak i typowo technicznymi kwestiami związanymi np. z projektowaniem stron www. Przekonaj się, dlaczego współpraca z agencją interaktywną to dobra droga do rozwoju własnego biznesu! czytaj więcejNews Zalety prowadzenia sklepu na Magento 2
Twoja firma potrzebuje rozbudowanego serwisu na platformie zapewniającej nieograniczone możliwości? To najlepsza pora, żebyś poznał bliżej Magento. W trakcie lektury będziesz miał okazję zapoznać się z krótkim opisem platformy Magento 2. Dowiesz się też, na co warto zwrócić uwagę przy wyborze agencji oferującej usługi z tego zakresu, żeby współpraca była satysfakcjonująca i korzystna dla każdej ze stron.
czytaj więcej