Chcesz zwiększyć zaangażowanie klientów online? Rozważ współpracę z agencją interaktywną!
News

Chcesz zwiększyć zaangażowanie klientów online? Rozważ współpracę z agencją interaktywną!

29.05.2024
Obecność firm w internecie jest dziś obowiązkowa, stanowi bowiem swoistą legitymizację marki w oczach klientów. Z uwagi na fakt, iż codziennie miliardy ludzi spędza czas na przeglądaniu zamieszczonych w sieci treści, przestrzeń ta oferuje ogromne możliwości marketingowe. Aby właściwie je wykorzystać, warto podjąć współpracę z agencją interaktywną.

Czym jest agencja interaktywna?

Agencja interaktywna, nazywana również agencją cyfrową, to firma zajmująca się prowadzeniem działań z zakresu marketingu internetowego. Specjalizuje się w tworzeniu i realizacji strategii marketingowych w sieci i dbaniu o budowę wizerunku firmy. W przeciwieństwie do tradycyjnych agencji reklamowych, agencja interaktywna nie podejmuje działań związanych z kampaniami reklamowymi w mediach tradycyjnych, takich jak prasa drukowana, radio oraz telewizja. Oferowane przez nią usługi mogą się różnić w zależności od indywidualnych założeń właściciela i zatrudnianych specjalistów.

Usługi oferowane przez agencję interaktywną

Wśród usług oferowanych przez agencję interaktywną należy wymienić przede wszystkim projektowanie i pozycjonowanie stron internetowych, kreowanie wizerunku marki oraz tworzenie kampanii reklamowych w sieci.

Projektowanie stron internetowych

Agencje interaktywne zajmują się projektowaniem stron internetowych, niezbędnych w budowaniu widoczności marki online. Dokładają one wszelkich starań, by witryna zawierała najistotniejsze informacje na temat firmy, skutecznie prezentowała jej ofertę i reklamowała dostępne produkty oraz usługi.

 

Profesjonalne agencje interaktywne dbają również o to, by projektowana przez nie strona internetowa spełniała wymogi UX, czyli user experience. Sprowadza się to do zapewnienia dostępności, tożsamości i identyfikacji wizualnej oraz łatwej nawigacji, czytelności zamieszczonych treści i formularzy, jak również dopracowania funkcji e-commerce i responsywności mobile friendly.

Pozycjonowanie stron internetowych

Agencje interaktywne oferują usługę pozycjonowania stron internetowych, polegającą na poprawie widoczności witryny w wyszukiwarce. W celu zapewnienia klientowi jak najlepszych wyników, tworzą one i realizują strategię SEO oraz, jeżeli zachodzi taka potrzeba, wykorzystują pozycjonowanie lokalne.

Kreowanie wizerunku marki

Kreowanie wizerunku marki przez agencje interaktywne polega na tworzeniu skutecznej strategii budowania wizerunku online i realizowaniu jej w celu osiągnięcia planowanych rezultatów. Często zakłada to wykorzystanie mediów społecznościowych. Platformy tego typu pozwalają bowiem marce zaznaczyć swoją obecność na rynku i stać się bardziej rozpoznawalną. Sprzyja to kreowaniu pozytywnego wizerunku i przyczynia się do pozyskiwania nowych klientów oraz utrzymania klientów dotychczasowych.

Chcesz zwiększyć zaangażowanie klientów online? Rozważ współpracę z agencją interaktywną - kreowanie wizerunku marki

Tworzenie kampanii reklamowych w sieci

Agencja interaktywna zajmuje się tworzeniem kampanii reklamowych w sieci. Wykorzystuje w tym celu takie narzędzia, jak:

  • Google Ads, czyli system reklamowy firmy Google, służący do planowania, uruchamiania oraz wyświetlania reklam sponsorowanych, który pozwala prowadzić różnorodne kampanie i uruchamiać reklamy z dnia na dzień, jak również uzyskać wzrost widoczności strony internetowej reklamodawcy i nakłonić odbiorcę do określonego działania,
  • media społecznościowe, które oferują możliwość płatnego promowania produktów oraz usług i pozwalają tworzyć bezpośrednie, osobiste i angażujące reklamy dostosowane do indywidualnych cech i potrzeb danej grupy docelowej, przez co są niezwykle skuteczne w budowaniu zaufania potencjalnego klienta,
  • content marketing, czyli marketing treści, zakładający publikację i promocję treści wartościowych dla określonej grupy odbiorców celem pozyskania stałego grona klientów.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze agencji interaktywnej?

Przy wyborze agencji interaktywnej należy zwrócić uwagę na jej doświadczenie w branży i zapoznać się z opiniami jej dotychczasowych klientów. Warto również przeanalizować case studies, pozwoli to bowiem ocenić skuteczność działań agencji i zweryfikować to, czy realizowane przez nią kampanie przekładają się na korzyści biznesowe. Przed podpisaniem kontraktu z agencją interaktywną należy ponadto upewnić się, że oferuje ona klarowne warunki współpracy. Istotne jest dokładne przeanalizowanie dokumentu umowy, ze szczególnym uwzględnieniem zapisów dotyczących czasu trwania i modelu rozliczeń, kar umownych oraz sposobu wypowiedzenia zobowiązania.

 

Dodatkowo, warto upewnić się, że kontakt z agencją interaktywną nie jest utrudniony i że systematycznie raportuje ona wyniki prowadzonych działań.

Chcesz zwiększyć zaangażowanie klientów online? Rozważ współpracę z agencją interaktywną - przyciąganie klientów

Korzyści wynikające ze współpracy z agencją interaktywną

Dzięki nawiązaniu współpracy np. z polecaną agencją interaktywną LTB firma może osiągnąć liczne korzyści. Wśród nich należy wymienić przede wszystkim:

  • stworzenie skutecznej strategii marketingowej online,
  • zwiększenie obecności marki w sieci,
  • zbudowanie pozytywnego wizerunku marki,
  • optymalizację strony internetowej pod kątem marketingu online,
  • pozyskanie nowych klientów,
  • zwiększenie zaangażowania i lojalności dotychczasowych klientów,
  • efektywną promocję produktów i usług w sieci.

Dzięki wsparciu agencji interaktywnej firma może również uzyskać zwiększenie współczynnika konwersji zakupowej i minimalizację wskaźnika odrzuceń.

 

News Dlaczego warto współpracować z agencją interaktywną?

Od jakiegoś czasu zastanawiasz się, w jaki sposób poprawić rozpoznawalność swojego przedsiębiorstwa? A może chcesz rozwinąć skrzydła i wdrożyć w życie nowy projekt w postaci sklepu internetowego? W takim razie potrzebujesz pomocy profesjonalnej agencji interaktywnej, która zajmie się zarówno marketingiem, jak i typowo technicznymi kwestiami związanymi np. z projektowaniem stron www. Przekonaj się, dlaczego współpraca z agencją interaktywną to dobra droga do rozwoju własnego biznesu! czytaj więcej

News Zalety prowadzenia sklepu na Magento 2

Twoja firma potrzebuje rozbudowanego serwisu na platformie zapewniającej nieograniczone możliwości? To najlepsza pora, żebyś poznał bliżej Magento. W trakcie lektury będziesz miał okazję zapoznać się z krótkim opisem platformy Magento 2. Dowiesz się też, na co warto zwrócić uwagę przy wyborze agencji oferującej usługi z tego zakresu, żeby współpraca była satysfakcjonująca i korzystna dla każdej ze stron.

czytaj więcej

News SXO, czyli SEO i UX - wspólna praca się opłaca

Wraz z rozwojem branży marketingowej pojawiają się wciąż nowe aktualizacje i trendy, co wielu właścicieli e-commerce przyprawia o zawrót głowy. Wybrane agencje rozszerzają jednak swoje usługi, aby odpowiadać na aktualne potrzeby rynku. W taki właśnie sposób powstało SXO. Co wchodzi w zakres tej usługi? Na czym ona polega? Na SXO składa się SEO i UX. Można więc powiedzieć, że elementy pozycjonowania łączą się z tym, czego doświadczają użytkownicy podczas pobytu na stronie internetowej. Działania SXO mają sprawić, że zyskasz więcej odwiedzin Twojej witryny, a czas pobytu na niej internautów będzie dłuższy niż kilka sekund. czytaj więcej

News Dlaczego pomimo natłoku agencji interaktywnych, tylko kilka z nich obsługuje większość klientów?

Przeniesienie się marketingu do Internetu spowodowało, że agencje interaktywne zaczęły „wyrastać jak grzyby po deszczu”. Chociaż możemy znaleźć setki ofert takich firm, to kiedy się z nimi zapoznamy, zauważymy, że na rynku jest tylko kilku liczących się graczy. Dlaczego? czytaj więcej