Co musisz wiedzieć o leads generation dla branży B2B?
Podstawową kwestią przy tworzeniu lejka marketingowego jest solidna analiza procesu zakupu u klientów. Najważniejszą różnicą między indywidualnym konsumentem, a firmą lub instytucją, jest ilość decydentów. Przekonanie jednej osoby jest o wiele łatwiejsze, niż mierzenie się z obiekcjami kilkunastoosobowego zespołu specjalistów. W związku z tym w modelu B2B cały proces decyzyjny mocno się wydłuża, a leads generation wymaga znalezienia jak największej ilości punktów styku. Działania muszą bazować nie na dobrym zrozumieniu pojedynczej osoby, ale na dostrzeżeniu wyzwań i szans stojących przed całą organizacją, aby przekonać zarówno prezesa, jak i głównego księgowego, ale też każdego kierownika mającego wpływ na przyszłość firmy.
Szkolenia z lead generation B2B
Każdy manager i marketer planujący pracę z klientem biznesowym powinien wziąć pod uwagę udział w dedykowanych warsztatach. Nawet wiele lat doświadczenia i ciężkiej pracy w modelu B2C może okazać się niewystarczające w obliczu wyzwań związanych z docieraniem do korporacji i przedsiębiorstw. Działania leads generation skierowane do poważnych graczy bazują zaufaniu i rzetelności, a ich skuteczność wymaga stworzenia eksperckiego wizerunku. Dedykowane warsztaty na temat marketingu w B2B pomogą wypracować profesjonalną identyfikację wizualną i przygotować angażujące Landing Page, aby lepiej docierać do potencjalnych klientów.
Leads generation wymaga co prawda kreatywności, ale bez jasno określonych miar i wskaźników działania będą prowadzone chaotycznie i bez efektu. Na szkoleniach ze specjalistami poznasz więc narzędzia do optymalizacji strony internetowej, które pomogą w świadomym tworzeniu treści marketingowych. Warsztaty obejmują zazwyczaj również kwestię przygotowania contentu — dopasowane do specyfiki persony treści edukacyjne to jeden z najlepszych sposobów na dotarcie do klienta biznesowego. Na koniec warto wspomnieć, że lead generation B2B opiera się w dużej mierze nie tylko na bezpłatnym ruchu organicznym, ale również na tym płatnym, w który trzeba mądrze inwestować. Na warsztatach dowiesz się jak targetować kampanie w branżowych serwisach i sieciach społecznościowych, aby docierały do najbardziej wpływowych osób — prezesów, kierowników, członków zarządu.