Co musisz wiedzieć o leads generation dla branży B2B?
News

Co musisz wiedzieć o leads generation dla branży B2B?

28.07.2023
Pozyskiwanie danych kontaktowych potencjalnych klientów, czyli leads generation, to podstawowe zadanie każdego managera. Metody docierania do odbiorców mogą być bardzo różne — czasem warto wykorzystać kontrowersję, aby wzbudzić emocje, w innym wypadku lepiej przyciągnąć aspektem merytorycznym i przystępnie przekazaną wiedzą. Nawet bardzo doświadczeni marketerzy czasem zderzają się ze ścianą, kiedy zmieniają grupę docelową z klientów indywidualnych na biznesowych. Lead generation B2B wymaga zupełnie innego podejścia, bo bariery i wątpliwości po stronie przedsiębiorstw są całkiem inne, niż u typowego Kowalskiego. Jak przygotować skuteczną strategię promocyjną, pozwalającą dotrzeć do odbiorcy biznesowego? Czytaj dalej i poznaj kilka wskazówek.

Co musisz wiedzieć o leads generation dla branży B2B?

Podstawową kwestią przy tworzeniu lejka marketingowego jest solidna analiza procesu zakupu u klientów. Najważniejszą różnicą między indywidualnym konsumentem, a firmą lub instytucją, jest ilość decydentów. Przekonanie jednej osoby jest o wiele łatwiejsze, niż mierzenie się z obiekcjami kilkunastoosobowego zespołu specjalistów. W związku z tym w modelu B2B cały proces decyzyjny mocno się wydłuża, a leads generation wymaga znalezienia jak największej ilości punktów styku. Działania muszą bazować nie na dobrym zrozumieniu pojedynczej osoby, ale na dostrzeżeniu wyzwań i szans stojących przed całą organizacją, aby przekonać zarówno prezesa, jak i głównego księgowego, ale też każdego kierownika mającego wpływ na przyszłość firmy.

Szkolenia z lead generation B2B

Każdy manager i marketer planujący pracę z klientem biznesowym powinien wziąć pod uwagę udział w dedykowanych warsztatach. Nawet wiele lat doświadczenia i ciężkiej pracy w modelu B2C może okazać się niewystarczające w obliczu wyzwań związanych z docieraniem do korporacji i przedsiębiorstw. Działania leads generation skierowane do poważnych graczy bazują zaufaniu i rzetelności, a ich skuteczność wymaga stworzenia eksperckiego wizerunku. Dedykowane warsztaty na temat marketingu w B2B pomogą wypracować profesjonalną identyfikację wizualną i przygotować angażujące Landing Page, aby lepiej docierać do potencjalnych klientów.

 

Leads generation wymaga co prawda kreatywności, ale bez jasno określonych miar i wskaźników działania będą prowadzone chaotycznie i bez efektu. Na szkoleniach ze specjalistami poznasz więc narzędzia do optymalizacji strony internetowej, które pomogą w świadomym tworzeniu treści marketingowych. Warsztaty obejmują zazwyczaj również kwestię przygotowania contentu — dopasowane do specyfiki persony treści edukacyjne to jeden z najlepszych sposobów na dotarcie do klienta biznesowego. Na koniec warto wspomnieć, że lead generation B2B opiera się w dużej mierze nie tylko na bezpłatnym ruchu organicznym, ale również na tym płatnym, w który trzeba mądrze inwestować. Na warsztatach dowiesz się jak targetować kampanie w branżowych serwisach i sieciach społecznościowych, aby docierały do najbardziej wpływowych osób — prezesów, kierowników, członków zarządu.

 

News Samsung Galaxy S21 Plus. Co musisz wiedzieć o tym modelu?

Urządzenia mobilne Samsung od lat uchodzą za jedne z najlepszych na rynku. Jej najważniejsze linie produktów - w tym seria Galaxy - wyróżniają się nie tylko technologicznym zaawansowaniem, ale też doskonałymi projektami, które czynią z nich telefony świetnie wyglądające i bardzo łatwe w obsłudze. Nie inaczej jest w przypadku jednego z najnowszych modeli - Samsunga Galaxy S21. To telefon, który bez problemu może konkurować z najlepszymi współczesnymi smartfonami. Potwierdzają to zarówno opinie dotychczasowych użytkowników, jak i profesjonalnych recenzentów. czytaj więcej

News Wszystko, co musisz wiedzieć o testowaniu oprogramowania

Czy wiedziałeś, że 26 kwietnia 1994 roku samolot chińskich linii lotniczych rozbił się z powodu błędów w oprogramowaniu? To pokazuje, jak bardzo istotne są testy tworzonych aplikacji. Pozwoli to nie tylko uniknąć dodatkowych kosztów, ale też stworzyć bezpieczne i przyjazne dla użytkowników środowisko. Jak dokładnie wygląda praca testerów? Dlaczego warto mimo wszystko postawić na manualnych testerów? Czytaj dalej! czytaj więcej

News Druk na siatce banerowej mesh z Intprint.pl to skuteczny reklamowo-informacyjny sposób na przyciągnięcie klientów

Druk wielkoformatowy na siatce banerowej umieszczonej na elewacjach, końcach budynków i innych miejscach w celu reklamy usług lub towarów to doskonała okazja marketingowa. Nie ma sobie równych pod względem ochrony konsumentów. W końcu deklarując się w ten sposób, reklamodawca przyciąga dużą liczbę potencjalnych klientów. czytaj więcej

News Wszystko, co musisz wiedzieć o najpopularniejszych złączach typu USB

Zwoje i kłęby kabli tłoczące się w tej jednej szufladzie, brzmi znajomo? Mówisz, „niczego nie wyrzucam, bo wszystko może się przydać”. Może warto w końcu przejrzeć tę wstydliwą kolekcję i zastanowić się nad tym, który kabel USB będzie ci jeszcze potrzebny, a z którym możesz się pożegnać na wieki? Aby pomóc ci dokonać tych trudnych wyborów pokażemy ci jak rozpoznawać rodzaje kabli. Opowiemy także trochę o ich zastosowaniu. czytaj więcej