Co to jest pozycjonowanie strony internetowej i jak może pomóc w biznesie twojej firmy?
Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie stron www to proces, który polega na zwiększeniu widoczności domeny w wynikach wyszukiwania pod konkretnymi, wybranymi frazami. W tym kontekście należy skupić się na optymalizacji wszystkich elementów witryny, widocznych dla użytkownika. Bardzo istotne jest również pozyskiwanie linków zewnętrznych i stosowanie linków wewnętrznych. W procesie pozycjonowania strony należy zadbać o:
- unikalny content,
- poprawność kodu,
- właściwą strukturę strony,
- szybkość działania strony
- optymalizacji pod frazy kluczowe,
- optymalizację pod konkretną wyszukiwarkę (w Polsce najczęściej jest to Google).
Kiedy należy pozycjonować witrynę internetową?
Tworząc stronę internetową, należy wziąć pod uwagę ogólne zasady SEO, tak aby stała się ona widoczna dla wyszukiwarki. Ważnym elementem jest tutaj dobór fraz kluczowych, a także właściwe rozplanowanie struktury strony www. Niemniej jednak witrynę można pozycjonować na każdym etapie jej funkcjonowania. Najczęściej właściciele firm decydują się na to w momencie, gdy zauważają, że stronę odwiedza coraz mniej użytkowników. Wtedy też należy popracować nad treścią, grafiką czy kodem. Coraz częściej w pozycjonowaniu strony bierze się też pod uwagę badania użyteczności, które pokazują, jak dana witryna odbierana jest przez internautów. Właściciele stron internetowych muszą mieć świadomość, że pozycjonowanie to proces, którego długość zależy między innymi od:
- stopnia rozbudowania witryny,
- branży, w jakiej działa firma,
- ilości elementów, które należy poprawić.
Samodzielne pozycjonowanie stron www jest czasochłonne, a najczęściej okazuje się również mało efektywne. Dlatego też warto powierzyć to zadanie profesjonalistom, na przykład z agencji SEO Blue Vision. Z jej ofertą można zapoznać się tutaj: https://www.bluevision.pl
Jakie korzyści przynosi firmom pozycjonowanie strony www?
Zwiększenie widoczności witryny w konkretnej wyszukiwarce internetowej sprawia, że z miesiąca na miesiąc zaczyna odwiedzać ją coraz więcej użytkowników. Mogą oni zapoznać się z ofertą firmy, a także skorzystać z jej usług bądź zakupić wybrane produkty. Wniosek jest prosty - im wyżej w wyszukiwarce znajduje się strona internetowa, tym więcej klientów firma może pozyskać, co generuje wyższe dochody. To właśnie główny cel pozycjonowania stron www, które nie trafią do potencjalnych zainteresowanych, jeśli znajdują się na 5 czy 10 stronie wyszukiwań. Badania pokazują, że internauci najczęściej przeglądają 2-3 pierwsze strony - im szybciej znajdą to, czego szukają, tym dla nich korzystniej. Nikt nie chce znajdować się na szarym końcu wyszukiwarki internetowej, jednak bez pozycjonowania trudno osiągnąć zamierzone cele, pozyskując nowych klientów.
Prowadzenie biznesu skupia się przede wszystkim na promowaniu oferty różnymi kanałami, w tym za pomocą reklamy internetowej. Ta, choć przyjmuje liczne formy, w zasadzie nie istnieje bez przyjaznej użytkownikom, odpowiednio zoptymalizowanej witryny. Doskonale zdają sobie z tego sprawę firmy, prowadzące działalność na dużą skalę, których strony znajdują się na samej górze w wyszukiwarkach internetowych.
Artykuł sponsorowany: Blue Vision - Agencja SEO/SEM z Warszawy - https://www.bluevision.pl