Co to jest SEO?
News

Co to jest SEO?

20.01.2022
SEO staje się coraz popularniejszą strategią marketingu internetowego. Znajduje zastosowanie zarówno w przypadku klasycznych stron firmowych, blogów, jak i sklepów e-commerce. Czym w praktyce jest ta strategia i jak wygląda jej wdrożenie?

SEO – definicja i objaśnienie

Skrót SEO z języka angielskiego oznacza Search Engine Optimization, co dosłownie oznacza optymalizację pod silnik wyszukiwania. Bardzo często w Polsce strategia ta jest określana jako pozycjonowanie stron internetowych. Proces ten polega na dostosowaniu serwisu do wytycznych wyszukiwarki, na przykład Google. W efekcie witryna będzie korzystniej oceniana przez algorytm, co pozytywnie wpłynie na pozycję strony.

Z punktu widzenia administratora witryny, najlepszym wynikiem jest osiągnięcie pozycji TOP 10 – to pierwsza strona wyszukiwania, generująca największy ruch organiczny (czyli darmowy, nie z płatnych reklam). Użytkownicy rzadko przechodzą na drugą stronę listy wyszukiwania, dlatego głównym celem każdej strategii SEO jest podniesienie pozycji fraz kluczowych, na które wyświetla się konkretny adres URL. W tym celu optymalizuje się witrynę, tworzy wartościowe treści ze słowami kluczowymi oraz linkuje zewnętrznie i wewnętrznie. Wdrożenie strategii SEO oferuje wiele agencji zajmujących się pozycjonowaniem. Kadra takiej organizacji składa się z doświadczonych specjalistów, którzy wiedzą jakie techniki stosować, aby witryna zaczęła notować wyższe pozycje w wyszukiwarce.

Co to jest SEO?

Jak SEO wpływa na widoczność strony internetowej?

Istotnym ogniwem każdej strategii SEO jest odpowiedni dobór fraz kluczowych. Należy pozycjonować stronę na słowa, które są regularnie wyszukiwane przez odbiorców. Jeżeli witryna osiągnie wysoką pozycję na takie wyrażenie, jej widoczność wzrośnie. W ten sposób serwis zacznie pozyskiwać ruch organiczny, który przy sprzyjających warunkach prowadzi do konwersji (np. sprzedaży, wykonania połączenia lub kontaktu poprzez formularz). SEO składa się z trzech podstawowych segmentów:

  • optymalizacja – podczas pozycjonowania strony internetowej należy przeprowadzić kompleksową optymalizację. Witryna musi osiągać jak najszybszy czas ładowania, poprawnie otwierać się na urządzeniach mobilnych oraz posiadać podstrony wolne od błędów. Dzięki temu algorytm Google może wyświetlić dany adres URL na wyższej pozycji, ponieważ serwis będzie dostosowany do potrzeb użytkowników.
  • content – treści publikowane na stronie powinny posiadać zaimplementowane frazy kluczowe. To słowa, które są bezpośrednio powiązane z tym, o czym mówi dany tekst. Dzięki takim wyrażeniom roboty wyszukiwarki lepiej „rozumieją” content, co poprawia widoczność.
  • linki – zewnętrzne linki prowadzące do strony internetowej są traktowane przez algorytm wyszukiwarki jako „rekomendacje”. Jeżeli do Twojej witryny prowadzą odnośniki z innych serwisów, roboty potraktują to jako polecenie (szczególnie gdy link nie posiada atrybutu nofollow lub sponsored).

Realizacja strategii SEO, czyli pozycjonowanie strony internetowej, wymaga koordynacji poszczególnych elementów: optymalizacji, contentu oraz linków. Gdy witryna będzie odpowiednio przygotowana i nieustannie rozwijana, wyszukiwarka zacznie umieszczać serwis na wyższych pozycjach, co zwiększy widoczność oraz ruch organiczny.

SEO – samodzielnie czy z pomocą specjalistów?

Niektórzy przedsiębiorcy posiadający stronę internetową decydują się na wdrożenie strategii SEO samodzielnie. Takie rozwiązanie ma swoje zalety, jednak tylko wtedy, gdy masz wiedzę na temat pozycjonowania stron. Brak doświadczenia może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego – niestety stosowanie nieetycznych technik uznanych za Black Hat SEO obniża widoczność, zamiast podnieść.

Jeżeli chcesz więc samodzielnie wpływać na pozycję fraz kluczowych, najpierw zapoznaj się z poradnikiem SEO (przydają się także kursy oraz szkolenia). Nie masz na to czasu, a chcesz mieć gwarancję efektów? W takim razie skorzystaj z pomocy specjalistów. Agencja świadcząca usługi z zakresu pozycjonowania stron kompleksowo zajmie się Twoim serwisem, a Ty zaoszczędzisz masę cennego czasu.

 

News Jak działa aplikacja typu softphone?

W dobie technologii cyfrowych i pracy zdalnej coraz częściej zapominamy, do czego służy telefon stacjonarny. Ze świecą możesz dziś szukać tradycyjnych telefonów, ponieważ stopniowo wypierają je aplikacje internetowe, które znacznie taniej lub całkowicie darmowo łączą nas z całym światem. Jedną z takich aplikacji jest softphone, czyli rozwiązanie, które umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych przez internet. Jak dokładnie działa softphone i dlaczego staje się nieodłącznym narzędziem współczesnych biznesów? czytaj więcej

News Toner vs. wkład: Jakie są różnice i jak wybrać właściwy?

Wybór odpowiednich materiałów eksploatacyjnych do drukarek jest bardzo ważny dla utrzymania jakości wydruków oraz efektywności pracy urządzenia. Jednym z dylematów, z którymi można się spotkać, jest wybór między tonerem a wkładem (kartridżem). W tym artykule szczegółowo przyjrzymy się różnicom między tymi dwoma typami materiałów drukujących, wyjaśnimy, czym jest toner i kartridż oraz doradzimy, jak dokonać właściwego wyboru i dbać o materiały eksploatacyjne. czytaj więcej

News Czy warto korzystać z długoterminowego parkingu na lotnisku Chopina?

Planujesz podróż samolotem i zastanawiasz się, gdzie zostawić swój samochód na czas trwania wyjazdu? Długoterminowy parking na lotnisku Chopina może być idealnym rozwiązaniem. Decydując się na korzystanie z długoterminowego parkingu, zyskujesz spokój i wygodę. Jest to idealne rozwiązanie dla osób, które chcą mieć pewność, że ich samochód jest bezpieczny i odpowiednio zabezpieczony podczas ich nieobecności. czytaj więcej

News Wi-Fi calling - co to jest i jak działa?

Problemy z zasięgiem w niektórych miejscach mieszkania? A może podczas przechodzenia przez klatkę schodową? Jeszcze gorzej, jeśli występują one w biurze – miejscu, gdzie musimy wykonywać i odbierać połączenia służbowe. Wszystko to może się zdarzyć ze względu na fakt, że zasięg poszczególnych operatorów komórkowych różni się od siebie zależnie od miejsca. czytaj więcej

News Zadbaj o bezpieczeństwo i ochronę danych osobowych

Cyberbezpieczeństwo to nasza wspólna odpowiedzialność. Raport „Incydenty ochrony danych osobowych 2022” przygotowany przez Związek Firm Ochrony Danych Osobowych potwierdza, że naruszenia dotyczą wielu branż. W szczególności narażony jest handel, e-commerce, finanse, ubezpieczenia, zdrowie oraz przemysł. W tym kontekście bezpieczeństwo i ochrona danych stanowią powszechne wyzwanie, które wymaga nowoczesnych rozwiązań. czytaj więcej