Dlaczego warto pozycjonować stronę?
Osiągnięcie wysokich pozycji w Google często przekłada się bezpośrednio na wzrost zysków. Szczególnie dotyczy to stron firmowych, gdzie trafią osoby zainteresowane jej usługami i potencjalnie mogą z nich skorzystać.
Sam proces pozycjonowania jest długotrwały i rzadko osiąga się szybki efekty w postaci wzrostów pozycji w wynikach wyszukiwania. Przykładowo, dużo łatwiej jest wypozycjonować stronę na frazę „kominarz szczyrk” niż „dentysta warszawa”, a spowodowane jest to po prostu znacznie większą konkurencją w branży oraz samej lokalizacji, czyli miasta. W pierwszym przypadku prawdopodobnie wystarczą tylko podstawowe optymalizacje i kilka linków aby znaleźć się w TOP 10. Z kolei pozycjonowanie na drugą wspomnianą frazę pochłonie duże nakłady finansowe na linkowanie z wysokiej jakości źródeł.
Korzystanie z Google Ads oraz z reklam na Facebooku jest również skuteczne i należy również używać ich w trakcie kampanii. Jednak usługi SEO przynoszą długoterminowe efekty, który w finalnym rozliczeniu są skuteczniejsze niż kosztowne kampanie Google Ads czy na Facebooku.
Tanie lub bezpłatne pozycjonowanie? Rozwiewamy wątpliwości
Wiele osób nieświadomych arkanów SEO uważa, że pozycjonować się można bezpłatnie lub za bardzo niską opłata. Pozycjonowanie za 200 złotych nie przyniesie praktycznie żadnych rezultatów i będzie jedynie stratą czasu i pieniędzy.
Dlaczego pozycjonowanie strony kosztuje?
- Wiedza specjalisty SEO jest nieoceniona i na pewno nie można jej uzyskać bezpłatnie,
- Abonamenty na narzędzia analityczne stosowane przez specjalistów SEO są kosztowne,
- Zoptymalizowanie każdej strony pod wyszukiwarki wymaga czasu i sporego nakładu pracy,
- Pozyskanie wartościowych linków prowadzących do pozycjonowanej strony jest odpłatna,
- Stworzenie treści na stronę wymaga zatrudnienia copywritera,
Absolutnie wystrzegajcie się podejrzanych ofert, które obiecują „gruszki na wierzbie” przy bardzo niskich opłatach. To zazwyczaj prosta droga do podpisania niekorzystnej umowy, który przyniesie jedynie straty finansowe.
Czy pozycjonowanie musi być zatem drogie?
Nie musi, pod warunkiem, że konkurencja w branży jest niewielka lub nie skupia się mocno na promocji w sieci. Jednak w dzisiejszych czasach coraz więcej branż dostrzega zalety działań on-line i coraz ciężej znaleźć taką, która choćby w niewielkim stopniu nie skupia się prowadzeniu części działalności w Internecie. Koszt kampanii SEO jest uzależniony od konkurencyjności branży oraz zasobności portfela i spodziewanych efektów. Wyższa budżet oznacza możliwość pozyskania linków bardzo wysokiej jakości ze znanych ogólnopolskich portali. Jeśli jednak działasz w niszy lub na niewielkim obszarze z niewielką konkurencją, jesteś w stanie zrobić SEO nawet samodzielnie, stosując się do kilku podstawowych zasadach opisanych w dziesiątkach poradników. Nie czekaj więc i działaj!
Zazwyczaj warto zdać się ocenę wiarygodnej firmy SEO, która wyceni pozycjonowanie danej strony z uwzględnieniem konkurencji oraz budżetu przy którym możliwe jest osiągnięcie wymiernych wyników.
News Moc blendera w praktyce
Jaką moc powinien mieć blender? To ważniejsze niż myślisz...
Sprzęt AGD do kuchni to temat dość problematyczny. Dzieje się tak, ponieważ nie wszyscy potrafimy poprawnie zinterpretować parametry techniczne. W rezultacie maszyna nie spełnia oczekiwań. Jaką moc powinien mieć blender, żeby można było z niego korzystać przez lata? Poniżej znajdziesz odpowiedź.
czytaj więcej