1. Co to jest CRM?
2. Jakie funkcje oferuje oprogramowanie CRM?
3. Kiedy przyda się system CRM?
Do czego służy CRM? Dlaczego właściwie jest niezbędnym systemem, który powinna posiadać niemalże każda firma? Jakie korzyści daje system Customer Relationship Management? Jeśli zastanawiasz się, czy CRM sprawdzi się również w Twoim przedsiębiorstwie, w pierwszej kolejności zapoznaj się z podstawowymi informacjami na temat tego systemu. Szczegóły znajdziesz w niniejszym artykule.
Co to jest CRM?
Customer Relationship Management, czyli CRM to nic innego, jak system zarządzania relacjami zarówno z aktualnymi, jak i potencjalnymi klientami. Obejmuje on nie tylko zbiór zadań, ale i procedury oraz narzędzia, które wykorzystuje do kontaktu ze wspomnianymi klientami kontrahent. Dlaczego warto wprowadzić system CRM do swojej firmy? Ponieważ dzięki temu w łatwy i szybki sposób podniesiesz poziom i usprawnisz relację między Twoim przedsiębiorstwem a klientem.
Podsumowując – CRM wykorzystuje się do zarządzania relacjami z klientami. System archiwizuje oraz porządkuje wszystkie doświadczenia firmy. Ta „pamięć” jest niezależna nie tylko od pracowników, ale i odbiorców. Dzięki zgromadzonej historii działań Twojego przedsiębiorstwa będziesz w stanie w prosty sposób przeprowadzić wielokierunkowe analizy. A jak wiadomo, analiza taka jest niezbędna do budowania skutecznych strategii.
Do zalet CRM zalicza się także fakt, że samo podejście do klienta będzie jeszcze bardziej zindywidualizowane. Twoja firma będzie w stanie zaskoczyć aktualnego lub potencjalnego zainteresowanego swoją pamięcią o nawet najdrobniejszych szczegółach.
Jakie funkcje oferuje oprogramowanie CRM?
System CRM jest aplikacją, która pozwala między innymi na analizowanie kontaktów z odbiorcą, dzięki czemu możemy stworzyć dla niego spersonalizowaną ofertę handlową, a także rozplanować odpowiednio pracę i zlecić długoterminową realizację różnych projektów biznesowych. Jakie są typowe funkcje oprogramowania CRM i co właściwie dają? Wśród nich wyróżnia się mail, projekty, serwis, integrator, formularze, ekstranet, Import API, raporty, CTI, Faks oraz Sms/ICal. Na przykład CTI to element przeznaczony dla tych klientów, których interesuje ścisła integracja danej aplikacji CRM z teleinformatyczną strukturą przedsiębiorstwa. Taka integracja jest możliwa za pomocą połączenia z telefoniczną centralną. Sms/ICal jest modułem dla tych firm, w których pracownicy często przebywają poza biurem oraz gdy nie mają możliwości, aby włączyć system CRM w trybie online. Kiedy mamy taką sytuację, pracownik otrzymuje wszystkie informacje związane ze zdarzeniami, do których doszło w programie przez wiadomość tekstową (SMS).
Warto zwrócić szczególną uwagę również na mobilny CRM. Dzięki temu nowoczesnemu systemowi możesz zarządzać kontaktami z klientami nie tylko za pomocą komputera stacjonarnego czy laptopa, ale także poprzez urządzenia mobilne – tablet oraz smartfon. To z kolei sprawia, że zdobywasz przewagę nad konkurencją, jednocześnie skutecznie prowadzisz swoje działania handlowe, ponieważ dostęp do danych masz wszędzie – bez względu na to, gdzie w danym momencie przebywasz.
Kiedy przyda się system CRM?
Kiedy przyda się system CRM? Przede wszystkim wtedy, kiedy firma chce uporządkować informacje o klientach oraz gdy chce uodpornić się na częstą rotację pracowników. Ponadto oprogramowanie sprawdzi się w przedsiębiorstwach, którym zależy na sprawnym opracowywaniu ofert i bezproblemowym analizowaniu potrzeb swoich odbiorców. Dzięki odpowiedniej aplikacji nie tylko wypracujesz przewagę nad firmami konkurencyjnymi, ale i zwiększysz swoje zyski. Dodatkowo otrzymasz narzędzia, dzięki którym zarządzanie dokumentami w przedsiębiorstwie będzie zdecydowanie sprawniejsze. Nowoczesne systemy CRM to ogromne ułatwienie. Warto więc wybrać dobry system informatyczny, aby ułatwić sobie pracę z danym klientem. W ramach systemu CRM można otrzymać również wiele dodatkowych rozwiązań. Tego typu rozwiązania CRM zwiększają konkurencyjność firmy i sprawiają, że można lepiej zabezpieczyć dane klientów i potencjalnych klientów. Program pozwala też monitorować oczekiwania klientów dzięki specjalnej opcji w systemie CRM. Z tego powodu nazywa się je również jako systemy zarządzania relacjami.