1. Agencja interaktywna - co to jest?
2. Dla kogo agencja interaktywna?
3. Jak wybrać dobrą agencję interaktywną?
Odpowiednia agencja interaktywna zapewnia wysoką jakość usług: profesjonalne podejście, wiedzę i partnerską współpracę.
Agencja interaktywna - co to jest?
Agencje interaktywne powstały na bazie agencji reklamowych. Cele i założenia działań obu firm są bardzo podobne, a różnica polega jedynie na środowisku działania. W kompetencjach agencji interaktywnych leży marketing internetowy: budowanie stron www i sklepów internetowych, wspieranie działań sprzedażowych, pozycjonowanie stron internetowych, aktywność w mediach społecznościowych. Dobra agencja interaktywna tworzy również aplikacje mobilne, projekty graficzne i opracowuje strategie rozwoju.
Często zadawane pytanie dotyczy tego, czy projektowanie serwisów powierzyć pracy z agencją interaktywną czy programistom. Odpowiedź na to pytanie uzależniona jest przede wszystkim od oczekiwań klientów. Jeśli celem jest wyłącznie tworzenie stron internetowych czy sklepów internetowych, programista wystarczy. Agencja interaktywna zajmuje się tematem bardziej kompleksowo: określa cele marketingowe i biznesowe, tworzy strategię, dba o komunikację projektu.
Dla kogo agencja interaktywna?
Kogo powinien zainteresować obszar, którym zajmuje się agencja interaktywna? W tym zakresie właściwie nie ma ograniczeń. Pomoc przyda się każdemu, kto działa w oparciu o strony www i sklepy internetowe. Budowanie stron internetowych czy aplikacja mobilna mają w dzisiejszych czasach strategiczne znaczenie dla sprzedaży - liczba internautów każdego roku wzrasta, a coraz większa część z nich regularnie kupuje przez internet. To ważny element content marketingu, prowadzący do tego, by klienci osiągali zamierzone cele.
Jak wybrać dobrą agencję interaktywną?
Na rynku jest coraz więcej agencji interaktywnych, jednak nie każda sprawdzi się przy konkretnych działaniach. Warto zatem przyjrzeć się dotychczasowym realizacjom danej firmy: projektom, stronom internetowym, branżom. Na tej podstawie można wyciągnąć wnioski w kwestii specjalizacji, wyczucia rynku i preferowanych metod działania. Warto także już na wstępie określić, jakie są cele wdrażanych zmian.