Zarządzanie urządzeniami mobilnymi (ang. mobile device management, czyli MDM) polega na wdrażaniu, zabezpieczaniu, monitorowaniu, integracji i administrowaniu nie tylko smartfonami i tabletami, ale również laptopami, komputerami stacjonarnymi i urządzeniami IoT w miejscu pracy. Coraz więcej pracowników korzysta z jednego lub wszystkich tych narzędzi. Dlatego system MDM powinien być w pierwszej kolejności wdrożony w nowoczesnym przedsiębiorstwie. To świetny punkt wyjścia, odgrywający ważną rolę w ogólnej strategii zarządzania mobilnością w firmie.
Co to jest MDM?
Urządzenia mobilne oferują swoim użytkownikom coraz więcej możliwości. Dzięki temu coraz łatwiej jest pracować poza biurem. Wiele firm zatrudnia dziś pracowników zdalnych. W takich przedsiębiorstwach do danych biznesowych mają dostęp zarówno sprzęty służbowe, jak i prywatne.
Rozpowszechnieniu urządzeń mobilnych sprzyja też przechodzenie firm na infrastrukturę chmurową. To dlatego smartfony, tablety i laptopy coraz częściej zastępują komputery stacjonarne. Żeby spełniły swoje zadanie w biznesie, trzeba jednak nimi odpowiednio zarządzać.
MDM to proces zarządzania wszystkimi urządzeniami mobilnymi (więcej na temat rozwiązań mobilnych dla firm od Innergo) funkcjonującymi w przedsiębiorstwie, który obejmuje:
- zdalną konfigurację urządzeń (poczta firmowa, ustawienia systemu operacyjnego)
- przechowywanie niezbędnych informacji o urządzeniach mobilnych,
- podejmowanie decyzji, które aplikacje mają być na nich zainstalowane,
- lokalizowanie urządzeń,
- zabezpieczanie sprzętów w przypadku zgubienia lub kradzieży.
Czy zarządzanie urządzeniami mobilnymi może być łatwe?
Zarządzanie urządzeniami mobilnymi jest niezwykle ważne w przypadku nowoczesnych przedsiębiorstw. Dużą zaletą systemu MDM jest łatwość jego zastosowania. Tego typu rozwiązania można wdrażać lokalnie albo przy wykorzystaniu chmury. Każda firma może wybrać wygodną dla siebie formę, odpowiadającą jej potrzebom.
Warto też zwrócić uwagę na skuteczne integracje. Wiele rozwiązań MDM płynnie integruje się z oprogramowaniem do obsługi zgłoszeń czy tworzenia aplikacji oraz z innymi narzędziami biznesowymi.
Co ważne, MDM pozwala na sprawne zarządzanie wieloma systemami operacyjnymi, takimi jak iOS, Android, Windows, Chrome OS, macOS czy tvOS, oraz różnymi typami urządzeń, w tym tabletami, laptopami i smartfonami.
Jakie są największe zalety rozwiązań MDM?
MDM to przede wszystkim oszczędność czasu. Automatyzuje bowiem powtarzalne zadania działu IT, takie jak konfiguracja ustawień Wi-Fi na urządzeniach lub proszenie użytkowników o instalację określonych aplikacji. Kolejną ważną zaletą systemu jest to, że poprawia przepływ pracy. To wszystko dzięki możliwości skonfigurowania w nim spersonalizowanych zasad organizacji.
Rozwiązania MDM zwiększają też produktywność firmy. Mając do dyspozycji opcję umieszczania na czas pracy na czarnej liście aplikacji innych niż służbowe, przedsiębiorstwo zwiększa efektywność pracowników.
Dzięki MDM można spełnić złożone standardy zgodności z przepisami i politykami za pomocą kilku kliknięć. Tego typu rozwiązania zapewniają też rozszerzoną ochronę i zdalne zarządzanie. Pomagają chronić dane firmowe na urządzeniach mobilnych i zapobiegać ich udostępnianiu lub zapisywaniu przez osoby trzecie. Pozwalają w końcu bezprzewodowo zarządzać sprzętem bez konieczności interwencji ze strony użytkownika i bez wpływu na wydajność.
News Drukarki etykiet Zebra - dlaczego warto je wybrać?
Drukarki etykiet służą do drukowania etykiet przy wykorzystaniu metody termicznej lub termotransferowej. Najczęściej wykorzystywane są do druku etykiet samoprzylepnych.Wybór odpowiedniej drukarki etykiet ma ogromne znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania marki. Dlatego doskonałym rozwiązaniem będzie skorzystanie z drukarek etykiet Zebra, które charakteryzują się wysoką jakością i trwałością na długie lata. czytaj więcej
News Dlaczego warto przygotowywać paczki świąteczne w naszych firmach?
Święta to w naszej tradycji szczególny czas w roku. Celebrujemy je z rodziną i przyjaciółmi, długo się do nich przygotowujemy i pragniemy spędzić ten czas jak najlepiej. Szczególnie mocno przeżywamy Święta Bożego Narodzenia, choć także Wielkanoc to dla nas istotny moment w roku. Warto podkreślić wyjątkowość tego okresu także na naszym gruncie zawodowym. Jest to doskonały czas na wszelkie akcje promocyjne skierowane do naszych stałych oraz nowych klientów. Paczki świąteczne dla klientów to świetna okazja do połączenia nienachalnej reklamy z wyrażeniem wdzięczności wobec lojalnych klientów lub zachęceniem nowych do współpracy. czytaj więcejNews Czym jest CRM i kiedy się przydaje?
Czym jest CRM i kiedy się przydaje? Masz firmę i zastanawiasz się, czy system CRM będzie optymalnym rozwiązaniem dla Twojego przedsiębiorstwa? Jeśli jesteś zainteresowany tematem, zapraszamy do lektury!1. Co to jest CRM?
2. Jakie funkcje oferuje oprogramowanie CRM?
3. Kiedy przyda się system CRM? czytaj więcej